søndag 17. juli 2011

Inngangspartiet...

Hovedinngangen på Balke.
Men først, litt info om uka:
En god latter forlenger livet...;-)
Sommer...tirsdag fikk vi besøk av ei kjempegod venninne fra Asker med to barn, latter-skjemt og alvor og latter-latter:-)
 Jeg og Jeanette=masse latter..
Ungene nikoste seg de også, dragen fløy høyt, vi grilla og la oss sent. Altfor sent..
Henrik 10 år.
For neste morgen dro hele gjengen sammen med to andre familier til Bø sommarland, bading, grilling og sene kvelder fra onsdag til fredag.  Vi bodde på motell, gikk kjempefint med 4 barn, totalt 4 voksne og 8 unger.  Alle storkoste seg, og årlig tradisjon er klar.. 
Utenfor motellet var det griller, vi laget mat sammen hver kveld,-trivelig!
 Lillegutt og jeg hadde ansvaret for å passe plassen inne på badeland, de andre løp til og fra og kunne fortelle om vannvittige sklier og mye moro! 
Fredrik 6 uker
 Fredag ble de to eldste levert hos faren sin, resten inntok mat på Egon og handlet på Jessheim storsenter før vi kom hjem mens lillemor satt i baksetet og sa: "Borte bra, men hjemme best, hver dag på Balke er en fest;-))"  Idag har vi grillet og kost oss hos svigers, nydelig utsikt over Mjøsa og vakre Skibladneren.  Hjemme igjen var det å fikse litt ute på trappa, her kommer et bilderas...Etter ønske fra en bloggleser så legger jeg ut litt om inngangspartiet som har alltid vært slik.  Eneste er at før var det betongtrapp, nå er det tretrapp.
Jeg tok bilde av de gamle tegningene.

Gyngebenken...Deilig å sitte ute og nyte litt godis...Boksen til venstre er kjøpt i Bø, likeså Au Maison-teppet.
Puter kjøpt nå på turen, liker så godt runde puter
Gyngebenken som jeg laget ut av to Ikea gyngestoler har kommet på plass.

Ampler på hver side.

Overvinduet dekket jeg med plate og utskjæring, 1913: året huset ble bygd.
Sommerblomster må man ha.

Trappepynt...
Sveitserhus betyr utskjæringer..
Kveldsbilde av inngangspartiet..

Mange detaljer om man studerer...Gammelt håndverk, me like..
Gelenderet ned trappa ble skiftet fra 80-tallslook til å passe med resten av utskjæringene for et par år siden..Med riktig sag og tålmodighet kan man fikse dette, eventuelt oppsøke noen som har dette som levebrød/hobby som jeg gjorde da tålmodigheten og ferdighetene stoppet meg;-)
 Men hva er det lysegrå nederst, midt på bildet?
 Jo, et sikkert tegn på at du ser riktig: her er det ugress...:-) 
Så med dette ønsker jeg deg en lukende dag, kom gjerne hit;-)  Klem,
som skal på Skafferiet og på sirkus Merano idag,-hurra!

6 kommentarer:

  1. For et nydelig hus. Har så lyst på et sveitserhus jeg også.
    Ønsker deg og dine en flott sommer.
    Klem

    SvarSlett
  2. Hallo Marianne og Balke Gård!

    Nå er det en stund siden jeg har vært innom her. På tide nå, før samvittigheten tar knekken på meg. :) Er ikke riktig så flink til rutine besøk på sommeren, som om vinteren. Skal forsøke å bli bedre på det området når årstiden og temperaturene forandrer seg. (Det hjelper på med en liten titt innom meg, da iler jeg til så snart jeg kan) :)

    Skuffelsen kom heller ikke til meg i dag, da jeg "seilte" innom. Herskapelig og hjemmekost og det vises at du mener det du sier: "Kom gjerne innom". Jeg ble skikkelig inspirert og hekta den første gangen jeg "gravde" deg frem sammen med den flotte gården. Det vises den blir tatt godt tatt være på. Fortett med det og også med å friste oss med dine innlegg i ord og bilder.

    Takk for et nytt koselig besøk hos deg! Jeg kommer helt sikkert tilbake om ikke så veldig lenge. Ha en fin dag og fine dager fremover, med deg selv og alle dine.

    SvarSlett
  3. Dere har et nydelig inngangspart, og i tillegg så er du flink til å pynte dette ytterligere opp :-) Kjekt med slike bilderas der en får mulighet til å se flere flotte detaljer. Snekkergleder er bare så vakkert. Det er også morsom å se gamle tegninger av huset, det er sjeldent for et hus med en slik årgang.
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  4. Åh, flott hus altså!!
    Så genial benk du har laget!! For en god ide!

    Hyggelig å kose seg med gode venner. Å veldig hyggelig når barna koser seg og setter pris på det man gjør:)

    Ha en fin fin ny uke på Balke!:)

    SvarSlett
  5. Drømme inngangsparti! <3 Fullt av herlige detaljer! :)

    Ha en fin uke!

    *--- Klemmer ---*

    SvarSlett
  6. For et NYDELI inngangsparti!!! Og ikke minst vakkert hjem!
    Linker deg jeg så jeg kan stikke innom en gang senere :)

    ~Natalie~

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.