torsdag 28. juli 2011


Vi koste oss på fjelltur og fisking fra robåter idag. De har eget fiskevann, og vi kunne fiske seks fisk per person!! Vel, det ble isnitt 0,2 fisk per person;-) Det smakte derfor med hjemmelaget rømmegrøt og spekemat da vi kom hjem. Ellers har vi planer om å male muren på huset, eventuelt dra til sentrum og få tatt manicure på søstre mi og meg?..
Det skal ihvertfall bli tur til Sverige i morgen, vi bor like ved grensen.

Leser den flotte boka til Maria Hovtun og vet nå hvordan roser skal settes i varmt vann med litt sukker og litt klorin for å vare lenger, og om de henger med hodet så skal de settes under varmt vann i vasken for å bli kvikke igjen. Boka er kjempefin, nydelige bilder og tekst med masse tips om borddekkinger, oppskrifter og selskapeligheter...Vi er minst 12 rundt bordet hver dag her, og bytter på å lage måltidene. Veldig kjekt å dra på slike turer, bestemor er med og ungene nikoser seg, hurra! Sommerhilsen fra

2 kommentarer:

  1. Takk for tips angående rosene, kjempelurt!! Det skal jeg prøve neste gang. Høres ut som dere storkoser dere på tur! :) Kos deg videre og nyt dagene. Klemmer fra Cecilie

    SvarSlett
  2. Høres ut som dere koser dere, ja! Herlig - nyt dagene!!!

    Iiiiik - klorin til rosene.... har jeg aldri hørt om før. Hvor mye er lite da??? Ca en teskje sukker og en teskje klorin?? - dette må jo prøves!
    Hilsen ei som må ha det inn med teskje.... hihi

    KLem fra Lunalu

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.