søndag 10. juli 2011

Lekestua

God kveld, hjemme etter en utrolig fin bursdags- og grillkveld hos gode venner, sliten i magemusklene alle mann, tror jeg..  Før idag hadde jeg 3 gode, små "hjelpere" da jeg gikk løs på Balkebu, lekestua til Eida Helene.   Er jo viktig at alle får bidra, selv om 3 små, malere fører til at det blir merjobb for a mor;-) Fargen er jeg veldig godt fornøyd med, en blågrønn farge som jeg fikk scannet etter fargen på et fat jeg fikk til bursdagen min. 
 På vei for å kjøpe en ny 3-liter med maling, kom jeg over denne nydelige Welcome Home-potten...  Og med dette skiltet i samme stil, var innflytningsgaven til lillemor i boks:-) 
Ett strøk er unnagjort, i morgen tar jeg andre strøk, samt maler gulvet.  Deretter litt maling av små møbler og vips, så har hun sitt eget lille hus; Balkebu. 
Hun har bedt halve bygda på teselskap, så dette blir nok populært:-)
Da er det greit med litt størrelse på bordet, dog ikke i høyden.  
Det står ute på trappa og venter på at glade barn som skal sitte rundt det etter at Eidamor har bedt dem på "saft og nuffins" som hun kaller det:-)
Dette bordet var opprinnelig blått, måtte male det maaange ganger, og lovet meg selv å aldri male noe mørkeblått...Bena er kappet av, og nå klart for lekestua...

Ha en strålende søndag!!!!  -Og velkommen for å se det ferdige resultatet om litt:-)

9 kommentarer:

  1. Så koselig lekestue! :) Så morsomt for de små at de får bidra litt selv også, tipper det var stor stas! ;)

    Ha en fin søndag! ♥

    klem Frøken H

    SvarSlett
  2. Søt lekestue, godt med små hjelpere når det skal males;) Nydelige farger, ser gjerne mer, klem:)

    SvarSlett
  3. Åh, så koselig en lekestue - her kommer nok de små til å trives!!!
    Og så fint du har gjort det - alldeles nyyydelig farge - fargenr??? - skulle gjerne hatt en sånn farge inni en kasse/hylle :-)
    Kan tenke meg at det blir stas å innta nuffins
    (hi hi - så søtt!!!) der!
    ønsker deg en herlig søndag!
    Sommerklem fra Lunalu (Hagealven)

    SvarSlett
  4. hei Marianne,
    men å koselig dette blir da,
    så vakkert en Balkebu hun får, blir jo en drømmeplass å ha gjester for en liten prinsesse,
    så herlig med snekker glede til pynt som en blondekant,
    gleder meg masse til å se denne ferdig,
    dere er goe til å få det til,
    å du maler i blondekjolen ennu?hihihi.
    ha en riktig god søndag vennen, å kos dere max.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Åååååh det blir sikkert kjempe fint...!!! :D
    Gleder meg til å se resten ;)

    Ha en herlig søndag!

    Klemmer ♡

    SvarSlett
  6. For eu flott lekestue :) her blir det mange teselskaper ja :) herlig til ei lita tulle det der! Så flott du gjør det også da :) herlig!

    SvarSlett
  7. He, he - her kjente jeg meg veldig igjen! Vi har alltid tatt med ungene på ulike prosjekt, og ja!, det tar tid og blir søl, men du verden - man får flinke unger som får eierforhold til prosjektene.
    Og - jeg hadde mørkeblått kjøkken som jeg malte lys antikk. 4 strøk holdt bare så vidt...
    Lekestuen ble veldig koselige og fin, og jeg tenket vesle snuppa kan ha mange morsomme venninnetreff her :-)
    En god søndag til deg - klem fra Liv

    SvarSlett
  8. Nå var det mye å lese seg etter på her for meg. Sommerferie her og og da blir pc tiden nedprioritert.
    Dåpsinvitasjons bildet: Utrolig herlig og unikt.
    Dukkestua, enhvera barndoms drøm.
    Sove ute i sommernatta, herlig.
    Spise alskens godsaker og prøve ut nye oppskrifter, herlig, den med vannmelon så veldig godt ut, og jeg tror at jordbær med smeltet sjokolade og marshmallows går rett hjem til ulvene her også.
    Klem!

    SvarSlett
  9. Ååå, for ei heldig lita frøken!!!! Har ei lita lekestue på ønskelisten selv.. det hadde vært stas tipper jeg! Så fint du har gjort det og fargen ser nydelig ut!

    Søndagsklem fra meg!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.