mandag 11. juli 2011

Balkebu ferdig malt

Jeg har prøvd å lage et enkelt kjøkken til Balkebu, og som kan være gjenkjennelig for lillemor, så dette er en liten kopi av induksjonstoppen vår tegnet på et ikeabord til 39 kr:-)  Permanent farge, brukte noen boller i ulike størrelser som mal.  Til venstre kan hun sette fra seg de "brennhete" kasserollene...hehe...

I tillegg tok jeg resten av en ødelagt duk og limte borrelås på kanten og på 1-2-3 ble det et forheng. Og de som tror jeg rekker med så mye, vel, jeg prioriterer ikke å lakke neglene eller å fjerne malingen før jeg tar bilder som dere ser;-)
Tror forresten jeg dropper vask inntil videre...ser for meg mest søl med det:-)
 Igår tok jeg siste strøk vegger og malte gulvet Sandfarget.  Skal sjekke fargekoden på veggene.
 Og idag før frokost måtte jeg ut å møblere bare litt....Bittelitt, måtte bare....  Ups, gulvet var ikke helt tørt....
 Så etter frokost, vel Amalie sover fortsatt (venninne på overnatting så de var sent oppe hørte vi), tok vi en pause og fant frem gartnersettet jeg kjøpte til Eidamor. -Og som jeg fikk hengt opp på knaggene mens jeg stod på den umalte dørstokken...







Så da er vi igang med å luke blomsterbeddene, vi;-)  Henrik ble vekket av en stolt lillesøster som kunne fortelle at hun hadde funnet mark til fisketuren hans,-hurra!...  
Etterpå skal vi til Hamar for å kjøpe basseng i tilfelle sola vil skinne gjennom idag:-) Må øve oss til vi setter kursen mot Bø sommarland. Grønn glede til deg fra
Og denne er litt intern til herlige Sylvia som kjenner meg såpass at du skjønner jeg ikke "rakk å skifte til malingstøy", men brukte den nye kjolen min og de høyhælte skoene da jeg startet malingen av lekehuset...  Fotograf: Eida Helene Solbraa 3 1/2 år;-)

10 kommentarer:

  1. Herlig bilde av malemesterinnen:)
    Vet om ei som mer enn gjerne flytter inn på Balkebu sammen med Eida Helene altså. Vesla har veeeeeldig lyst på lekestue - så vi får sjå hva vi finner på.

    Bare 5 arbeidsdager igjen, så blir det endelig litt ferie på oss også:)

    Ha ei fin uke:)

    SvarSlett
  2. Hei så rørende koselig med mor og lillemor!
    Har selv tre gutter og en jente som nå er tenåringer! Får fram koselige minner fra småbarns tiden når jeg leser/ser bloggen din!
    Vil og benytte anledningen å gratulere så mye med lillegutten. Ser ut som en harmonisk god søskenflokk, all ære til foreldre som er så levende engasjert!Takker og for at jeg "får lov" å la meg underholde og inspirere av bloggen din! Har vært en fin adspredelse i en noen ganger tung og trist hverdag :) (Har mistet et kjært fam. medl.etter lang og vond sykdomsperiode.)Dette ble veeeldig langt, men jeg vil og så gjerne berømme den godheten du viste for naboen din da du satte i sving dugnad for å hjelpe dem i en vanskelig tid.Fantastisk godt med gode naboer/venner når man sliter litt :)
    Ønsker deg og dine en fortsatt fin sommer.
    Godklem fra Britt

    SvarSlett
  3. hei Marianne,
    noe så herlig, ja dette er deg i kjent stil, hihihi, men ser ut som du klarer dette bra uten flekker på penkjolen, du altså..
    men å fint det er blitt her, smart å lage komfyr av bord, å duken ble riktig så flott der,
    flinke jente er du, så koselig der altså,
    en riktig gartner jente er hun ,
    skjønne bilder,
    blir bra å øve til sommerland i BØ,
    det skulle mange andre ha gjort å. hihihi, ikke bestandig kø kultur der,
    er så rart for meg å se hvordan Bø er blitt , du vet jeg er oppvokst i Skien, så BØ var dengang et avsides liggende sted med mange koselige orginaler,
    å nå er det full fart der,
    bor i Arendal nå, bare så du ikke tar feil.hihihi.
    er liksom sørlending.
    ha en strålende flott uke, å kos dere max.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. hi hi - må smile av skjønne Eida Helene som har funnet mark....
    Husker at min datter og hennes søskenbarn fant en mark som de lagde hus til....- og hvor bestyrtet de var morgenen etter, da marken hadde rømt!!!

    Smart ovn - og herlig bilde av deg som maler i penkjolen og høyhælte sko - he he - da er man ivrig!!! :-)

    Og du - tusen takk for malingsnr.!
    sommerklem fra Lunalu

    SvarSlett
  5. Kjære Britt, jeg når deg ikke på annen måte enn via bloggen da du ikke har en blogg selv, håper du leser dette... Aller først, kondulerer med familiemedlemmet, håper tiden leger...Vondt er det ihvertfall når det står på.. Så må jeg takke for din kommentar og for at du fortalte meg at du setter pris på bloggen min, det varmer mer enn du tror...Jeg er ofte i tvil om jeg skal blogge, har tenkt på å legge ned, blottlegger jo og det som er på internett, blir jo der...Statistikken viser at jeg ahr mange lesere, men under 1% av de som er innom legger igjen kommentar..Så da gjør slike spor som du legger igjen, hjertet mitt varmt, tusen takk! Det er med ydmykhet og med stor glede jeg kan si takk for at du opplever at mine tanker og vår hverdag vi deler underholder og insspirerer...Takk! De beste ønsker for deg og dine, sommerklem fra Marianne:-)

    SvarSlett
  6. Hei hei.

    De minipavlovaene stod i ovnen på 115grader i 60minutter. Da er de litt seige i midten, synes det er best ;)

    Sommerklem fra meg.

    SvarSlett
  7. Heldige barn så får så fiiin balkebu! :D Syns du er skikkelig flink og driftig jeg :)

    SvarSlett
  8. Nå ble JEG rørt!Veldig hyggelig at du ble glad. Helt klart at vi alle trenger anerkjennelse,det er godt å bli satt pris på :)
    Jeg for min del har følt meg litt "snikete" som følger med på andres blogg uten å ha noen blogg der jeg byr på meg selv...Litt gammeldags "respekt",men,men.
    Nå står ferien for tur,gleder oss masse!
    Ta vare på deg da :)
    Beste hilsen fra Britt

    SvarSlett
  9. halloen..
    nå hadde jeg skrevet en laaaaaaaaaaaaang kommentar..og så ble det boorte...:=(
    Ble fint der i stua til Eida.Flinka du ja:)
    Ble mange flotte bilder fra Balke og dere,men har ikke fått laget noe innlegg ennå siden jeg kom oppover.Er det greit for deg at jeg viser bilder av dere ??Ble fine bilder av dere og barna....
    Været er ikke noe bra i dag...10 grader...blæ...Til Brønnøysund i morgen og Bjørn Eidsvåg konsert torsdag...det blir bra....så får en nu grint litt og:)
    Kos dere så lenge....
    klemklem til deg /dere...

    SvarSlett
  10. For et koselig innlegg :-) og bua ble så fin :-)

    Jeg ønsker deg en strålende dag!
    Klem fra janicke :-)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.