fredag 30. april 2010

Vårt nye feriehus!

Vi har fått oss nytt feriehus, hurra!  En rød, liten stuga med skigard og et vann like ved..  Et fredelig sted, og for oss er det en drøm har gått i oppfyllelse, og vi stortrives med kjøpet!  Vil du bli med inn i stugan?
Kjøkkeninnredningen har fått et par strøk med maling, denne blandet jeg selv.  Den mørke fargen senker rommet, og på veggene har vi malt med Pepperhvit. 
Home, sweet home-skilt rundt noen nyplukka påskeliljer jeg fant i hagen...
Tinnfatet som stileben på det lille kjøkkenbordet...
Kjøkkenvinduet er litt lavt, så for å øke størrelsen på det satte jeg gardinstanga opp til taklista, så nå ser vinduet ut som det går opp til taket,-smart, ikke sant?
Her ser du "eg har joksa litt...;-)"
Rosa pelargonia i vinduskarmen, og en kakeserviett som duk under lysfatet...
Sausekinn i stolene gjør det varmere og enda mer innbydende å settet seg ned med kaffekoppen...

Og idag sjøsatte vi Balkine, Henrik som gallionsfigur, og ho mor skifta giroljen helt alene,-)  Nå har jeg både maling og olje på fingrene, klar for helgefreden i feriehuset vårt;-)  Om du vil se mer av dette huset, må du skrive en kommentar under her.  Har du ikke blogg, så trykker du på ordet kommentarer og finner anonym i rulleteksten.  Du må bare trykke flere ganger om du får feilmelding. Jeg har da din ipadresse.  Eventuelt sende en mail til mittetmi@online.no  De som ikke skriver i kommentarfeltet ønsker jeg takk for titten.  Dere vil ikke få tilgang til flere bilder fra.....Rødstua:-)
God 1.maihelg fra
som takker for alle hyggelige kommentarer!  Og til Nordsveen:  Hjertelig takk, du inspirerte meg til å stå på og male kjøkkenkroken ferdig;-)

65 kommentarer:

  1. Hei Balkefrue, du har da virkelig sansen, så fint! Jeg vil se resten, jeg vil, jeg vil! Hehe. Gratulerer med nytt feriehus! Hilsen Jeanette

    SvarSlett
  2. Ikke har jeg blogg, men vit at jeg ELSKER Balkeblogen. Inspirerer meg veldig. Hilsen Aud

    SvarSlett
  3. Ser veeeeeldig koselig ut:)

    SvarSlett
  4. Så koselig feriehus! Ja, det er godt å komme vekk litt, og med vann i nærheten er små og store godt sysselsatt.
    Det gardinknepet er kjempesmart. Har stadig undret meg over at ikke flere gjør det der. Bittesmå vinduer med liftgardiner eller gardinkapper på 3.skjorteknappen er unektelig litt trist ut.
    Kos dere masse :)

    SvarSlett
  5. Så koselig med en rød liten stuga:)du har alt du:)ja vil selvfølgelig se mere fra stugan:)
    ha en koselig kveld i ditt paradis:)
    eddaKlemmer til deg

    SvarSlett
  6. For ein koseleg plass, her såg det deileg ut å vere♥

    Er smart det gardinrådet☺ Er tenkt å gjere det samme på gjesterommet, der er det ein langt smalt vindu!

    Håpe du får ei fin helg☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  7. Åh, du er så flink, Marianne! Har malt og gjort så koselig, du har sånn sansen, og selvsagt vil jeg se mere!!!! God helg og hils Nils!

    Klem, Nina

    SvarSlett
  8. Ja takk! Jeg vil se mer!! :))

    God helg!

    Klem
    June

    SvarSlett
  9. Gratulerer SÅ mye, noe så lekkert! Elendig på kommentarer, men følger Balkebloggen som de andre på jobben, hihi.

    SvarSlett
  10. Så utrolig koselig!! Gratulerer så mye!! :)
    Skulle gjerne sett mer ja! ;)
    Klem

    SvarSlett
  11. Gratulerer så mye med feriehus. Javist vil jeg se mere fra huset hvis jeg får lov. Det er så spennende å følge deg dine skriverier.
    God helg. Hilsen Merethe

    SvarSlett
  12. hei på deg.
    gratulere med nytt ferie hus,
    å du har pyntet så fint,høres ut som et deilig sted dette her,
    gleder meg til mere,
    ja tenk det er mai i morgen,såå herlig,det er min mnd fremfor noen,
    ønsker deg og dine en herlig helg.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  13. Så deilig sted! Kos dere i helgen.

    SvarSlett
  14. HEI♥
    ♥teleg gratulerer med feriehus♥
    Nydeleg er det!
    Synest du er kjempe heldig:)
    Gledar meg til å sjå meir;)
    God helg i den røde stua♥
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  15. gratulerer.. her kommer dere til å kose dere masse...
    ha en fin helg..
    magny

    SvarSlett
  16. Her så det utrolig koselig ut :-D
    Blir nok fine dager her!!!

    Klem Karianne

    SvarSlett
  17. Hei Balke gård, gratulerer med flott feriehus, detet ser jammen fint ut!!!! Nydelige farger!! God helg ønskes fra Nina

    SvarSlett
  18. Åhh så koselig :))
    Jeg vil veldig gjerne se mer ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  19. Så flott feriehus! Virkelig nydelig interiør du har der. Falt helt for kjøkkenbordet, så nydelig med skuffen i. Kan tenke meg dere koser dere der.

    SvarSlett
  20. Gratulerer!! For et utrolig skjønt feriehus :-) Nydelig! Bildene sier bare: RO:-)

    SvarSlett
  21. Gratuerer så mye med feriehuset!! Så fint og koselig du har ordnet det! Hvem drømmer ikke om en rødmalt stuga ved et vann - så herlig å lese om de som får det!! vil svææært gjerne se flere bilder!!!
    ha en riktig god helg!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  22. SÅ koselig Marianne!,
    - du er flink:-)
    Her kan du slappe heelt av..!
    Og JA - vil se mere!
    Riktig god helg og kos deg med dine,
    klem Hege.

    SvarSlett
  23. Kjempekoselig i Rødstua :)
    Leser bloggen din og henter stor inspirasjon. Tusen takk!

    SvarSlett
  24. Wow, gratulerer! Så koselig :) Vil gjerne se mer!
    Tusen takk for god bedring-hilsen hos meg! Det varmer..♥
    Ønsker deg en fin helg!
    klem fra meg

    SvarSlett
  25. Dette så veldig koselig ut. Jeg vil gjerne se mer fra Rødstua.

    SvarSlett
  26. Hei:)
    Gratulerer så mye med nytt feriehus, det ser sååå koselig ut og vil gjerne se mer;)
    Riktig god helg:)

    SvarSlett
  27. Du fikk se min utedo, da må jeg få se din stuga;-)) Gleder meg. God helg!

    SvarSlett
  28. Gratulerer så mye med feriehus! det må være deilig å ha et sted å "rømme" til;)
    Vil gjerne se flere bilde=)

    Ha en stålende fredagskveld!
    Klem

    SvarSlett
  29. Ja, du får det jammen til, kjære Marianne :) For en "mysig liten stuga", kjempekoslig kjøkken!!! Så deilig å måtte slippe å kjøre så langt ;))

    SvarSlett
  30. Glemte å si God helg og stor klem fra Husfrue 4

    SvarSlett
  31. Grattis grattis till lillstuga. Så mysigt! :)

    SvarSlett
  32. Vil gjerne titte litt mer innom Rødstua:)

    SvarSlett
  33. Du og du,for en sommerdrøm av et sted,løkki ju!!
    klem

    SvarSlett
  34. Gratulerer! Min store drøm er også en rød liten stuga, i passe avstand fra Oslo. Tråler svenske fastighetssider for tida, men det blir vel med drømmen. Ligger denne stugan i Sverige eller Norge Marianne?

    SvarSlett
  35. Ser kjempekoselig ut!

    Nyt stuge-livet og en flott mai-helg..

    Jeg vil veldig gjerne se mer fra feriehuset :)


    Tove

    SvarSlett
  36. Jeg er en nysjerigper....så derfor har jeg lyst til å se alt jeg......................Klems fra Kirsti.

    SvarSlett
  37. Hei og gratulerer med feriehus, dette så koselig ut. Her blir det nok mange koselige stunder fremover. Et herlig kjøkken, skjønn farge på dørene. Kjekt å følge med videre, ha en fin helg. Klem fra Mona.

    SvarSlett
  38. Det må være det søteste kjøkkenet jeg har sett på lenge! Skikkelig misunnelig her nå. Gratulerer med nytt feriehus, jeg vil gjerne se mer hvis jeg får lov :)

    Ha en fin lørdag og 1. mai :)

    SvarSlett
  39. hei.Digger balkebloggen og vil gjerne se flere bilder.

    Mette

    SvarSlett
  40. Gratulerer!! Jeg vil gjerne se mer. Det er så inspirerende å lese bloggen din.

    Ha en fin helg!
    Marianne

    SvarSlett
  41. Sjølvsagt vil eg sjå meir!
    Så artig å lesa Balke-bloggen:-)

    SvarSlett
  42. Gratulerer, det ser veldig fint ut og jeg vil gjerne se resten...gleder meg! Ha en flott helg! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  43. Så koselig det har blitt. Forstår VELDIG godt at du ikke vil leie ut dette på heltid.Her kommer dere til å finne roen og nyte livet til fulle:-) Takk for svært hyggelig selskap og bevertning i dag. Rollen som kafevert kledde deg veldig.

    SvarSlett
  44. Gratulerer med en fin rød stuga! vil gjerne se mere. Mvh. Bente

    SvarSlett
  45. Åh, så koselig!! Herlig! Heldige dere! :D

    SvarSlett
  46. Ja med slik forskjelllsbehandling ble det fart i kommentarene he, he. Gratulerer med kjempekoslig feriehus og så lettvint når reiseavstanden er så kort. Jeg vil gjerne se mer! ;-) Ha en forsatt god helg! Klem Hege

    SvarSlett
  47. Jeg kan ikke bli stengt ute fra denne nydelige bloggen, dette er jo endel av hverdagen min:-) Takk for masse inspirasjon! Hilsen Ingebjørg

    SvarSlett
  48. Hei Marianne
    Gratulerer så mye med nytt feriehus ♥ det var kjempe koselig… Lyst og idyllisk, og mange flotte detaljer. Likte det smarte gardinknepet ;o) Gleder meg til å se flere bilder… Ønsker deg en fortsatt fin søndag. Klem fra Mette

    SvarSlett
  49. Jasså - nesten en aldri så liten trussel der? Så klart jeg vil se mer!!
    Say no more.
    (er ikke alltid jeg legger inn spor, skjønner du - men jeg er innom flere ganger i uka og holder et godt øye med deg)
    Klem klem

    SvarSlett
  50. Så koselig! Gleder meg til å se mer!!! Ha en fin kveld! Klemmer

    SvarSlett
  51. så utrolig koselig det var her.:-) sikkelig stugan stil også.:-) med peralgonier i vinduskarmen ikke minst.:-)

    SvarSlett
  52. Hei, Marianne.

    Jeg vil veldig gjerne se flere bilder av det nye sommer stedet deres, ser jo såå koselig ut der.
    Grattis!!

    Ønsker deg en kjempe fin ny uke.

    Klem fra Line

    SvarSlett
  53. Gratulerer med nytt feriehus, Marianne!!! Her var det jo kjempe-koselig!!

    Ha en fin ny uke!

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  54. Så koselig! Gratulerer Marianne! Vil gjerne se mer!

    Klem:o)

    SvarSlett
  55. Gratulerer med feriehus! Så veldig koselig ut, herlig med nærhet til sjø og natur! Likte veldig godt fargen på kjøkkeninnredningen, kjempeflott. Ønsker dere mange gode fridager på dette flotte stedet!

    God mandag videre!

    SvarSlett
  56. Hei du !

    Gratulerer ! Det ser jo virkelig kjempekoselig ut. Får en følelse av å befinne meg i ett sommerhus i Sverige....?

    SvarSlett
  57. Hei balke :) Jeg vil gjerne få tilgang til flere bilder fra Rødstua. Kjempe koselig. Godt med kort vei til "hytta".
    MVH Ingebjørg/Råholt

    SvarSlett
  58. Hei
    Vær så snill å si at det ikke alltid er så ryddig hos deg! Veldig delikat og stemningsfullt er det. Jeg har forresten aldri hørt om pepperhvitt. Er nyinnflyttet i bloggverdenen, og etter dette er det ikke nødvendig å kjøpe interiørblader mer. Er du nyskjerrig kan du jo ta en titt innom meg. Jeg har give-away.
    Mvh elisabeth

    SvarSlett
  59. Så koselig!! Lyspærene i lysekrone har jeg kjøpt på Lampemagasinet. Er ikke det en kjede som er rundt om i landet tro.. Ha en nydelig dag! Klem

    SvarSlett
  60. Hei!! Og takk for hyggelig hilsen i bloggen min:) Selvfølgelig må du ta med deg Nina og komme å hilse på! Gratulerer med nytt feriehus. Har kikka litt i bloggen din, og for en fantastisk plass dere har. Nydelig gård dere bor på, må være drømmeplassen det der. Fant også noen jeg kjente igjen på et bilde fra i høst, da dere hadde besøk av Tobruk-gjengen:) Ser ut til at dere hadde det kjekt med huset fullt:)

    SvarSlett
  61. Nanni vil da så absolutt se!!! :D

    SvarSlett
  62. Selvfølgelig vil jeg se mer fra Rødstua. Var en stund siden jeg hadde vært inne nå og har kost meg gjennom flere innlegg.
    hilsen Jane

    SvarSlett
  63. Du er full av energi! Hvor henter du alle kreftene fra? Beundringsverdig innsats!

    SvarSlett
  64. Vigdis Nordsveen26. mai 2010 kl. 10:45

    Hei ,Marianne! Jeg vil svært gjerne se utviklingen av Rødstua! Ser at vasken på kjøkkenet er der ennå. Vi hadde jo ikke varmtvann, bare kaldt, så jeg varmet vann på komfyren.Det ser ut som det blir så fint der, gleder meg til å se mere! Ha en fin og VARM sommer!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.