torsdag 22. april 2010

Nytt teppe - en blanding av interiør, alvor og tull idag...

Hei og hå, så hyggelig at Edda fant inspirasjon i Mariannestuas nyinnkjøpte teppeputeland! 

Nå har jeg komme hjem fra lærerik Oslotur og Trygg Trafikk-konferanse, og tar du buss: sitt i bakre del og inn mot midten, fremovervendte seter til barn under 3-4år er livsfarlig, hodet er så tungt at ved en kollisjon vil det dra med seg ryggsøylen til barnet...Så grusomt!  Det er så mye man ikke vet, hadde en lege fra Ullevål som holdt et innlegg, man blir tankefull etter noe slikt...  Bodde på hotell Opera, og var i enstaselig bygning Gamle Losjen, det er de vakreste lysekronene....  På hjemvegen så ble det nytt teppe til lillekroken vår i dagligstua.  I samme farge som sofaen i andre enden, så blir de to delene litt bundet sammen;-)
På Home and cottage hadde de denne søte saksen fra House doctor, druesaks eller noe sånt;-)
Og med minusgrader ute, blir det lavendel-vår inne.  Og ny Mor med tusen barn-plante.
Blått, beige og hvitt...Synes det harmonerer, jeg.

Og tilslutt en litt morsom historie...Vi hadde festmiddag i samme bygning som det var en konsert i for prominente gjester, blant annet Christen Sveaas.  Jeg er visst en sånn "klemmedame" i forhold til de andre kollegaene fra Hedmark, så de lo av meg da jeg møtte masse kjentfolk og klemmet i vei.  Da vi skulle gå og milliardær Christen Sveaas kom ned trappa, sa de; du skal vel klemme han også..Nei, jeg klemmer da bare kjentfolk, svarte jeg..  To minutter etter stod jeg og skiftet fra pensko til støvletter, litt vanskelig å stå og skifte med kjole og masse folk.  Da sier tulleMarianne til Sveaas som sitter på en stol rett ved, "bare sitt, du" og ler...  Han hoppet opp av stolen, førte meg ned på den, beklaget så meget og sa at selvsagt skulle jeg få sitte.  Alle rundt lo godt (også han) og han unnskyldte seg og....ga meg en klem mens vi tullet litt om folkeskikk og manerer:-)  Så slik fikk kollegane mine rett, jeg klemte en av norges rikeste menn:-)


PS!  Det er ikke meg på bildet, altså;-)

KLEM,

10 kommentarer:

  1. Kjempefine bilder. Lyst og fint ;-)
    Alltid morsomt og kikke innom bloggen din.
    Ha en god dag. Klem Hilde

    SvarSlett
  2. Så fint Marianne - matcher helt syns jeg!:-)
    Har også vært med på kurs hos Trygg Trafikk - og vært med på kræsj-testing.., uff:-(
    (solgte bil-stoler)
    Hi, hi syns du har glimt i øyet og det er en veldig viktig egenskap - og da får man mange klemmer, også fra " kjendiser":-)
    Ha en fin dag snuppa,
    klem Hege.

    SvarSlett
  3. Hei

    Festlig historie;-))
    Interiøret med blått, lin trehvitt og lavendel
    var helt nydelig...
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Hei på deg..
    Så fine bilder du viser. ;o)

    Ha en flott dag.

    Klem Simone ;o)

    SvarSlett
  5. Så fine bilder, kjempefin sammensetning!Artig historie, forresten.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  6. Morsom klemme-historie!
    Herlig stol/fotskammel du har - lekker farge;)
    Ha en flott dag videre:)

    SvarSlett
  7. He he det var da riktig så morsomt da:)
    Nå funker linken:)
    Har kjøpt med rosesengesett til dobbeltdynen i dag og 40% på kid:) og roseklokke på Chicas og venner....ja ja ja :)
    Ha en fin fin aften...
    eddaKlemmer til deg

    SvarSlett
  8. HEhehe:)
    Såååå lekkert i Mariannestua da!
    Blir sååå inspirert her♥
    Nydeleg bilder♥
    God torsdag og ei strålandes fin helg ønskast til deg frå lisje meg♥

    SvarSlett
  9. hihi så herlig historie marianne, ser det så for meg!!! Vakre bilder som vanlig fra balke!! Har fått så ansen for lyseblått og hvitt sammen i det siste jeg, og holder på å male syrommet i en dus blå farge. klem monica

    SvarSlett
  10. Så fine bilder! Teppet passet kjempefint inn, synes jeg! Og fin saks, også!

    Har sett deg på TV noen ganger, og da sier jeg til gutta mine, at "Ho kjenner jeg! Blogger med henne, se!" Hi-hi!

    Ønsker deg en fortsatt fin uke! Klem Nina

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.