lørdag 17. april 2010

Landhandleri og cafè med meg bak disken idag:-)

Hei og god lørdag, var oppe sju for å kjøre+se på håndballkampen til Amalie, deretter så jobbet jeg for gøy på Løten stasjon, et samlingspunkt i Løten sentrum som selger "stuttreist" mat, klær, litt smykke og glassdesign samt nydelig mat og kaffe. En herlig venninne har startet dette i den gamle stasjonsbygningen, og nå skal dere få se... Det var her jeg holdt på å slite ut to menn med mitt malerulltempo, de skulle komme etter med kost, men så var malingen slik som tørket så VELDIG fort:-)


Antikviteter og reklameskilt for Landmannsposten til kr. 1,50 i halvåret;-)
Edel design selges også her, kona til Obama fikk kjole fra denne damen. 

Og idag var det Prøysenviser og stor stemning!

Og her er selveste stasjonsmesteren, den første kvinnelige sådan! Utrolig kreativ og flott dame, slike skulle hver bygd hatt! Nå må vi ut å leke, vært inne og servert koselige løtensokninger hele dagen... Rekker selvsagt å takke for nydeliggode kommentarer, setter slik pris på dere som legger igjen spor, min mammas gode venninne, bosatt i Sverige la igjen hilsen igår, så artig Anne-Bodil! Og Monica, sender deg utfordringen om blogg!! De dere kjøpte huset av har nå også blogg:-)

Lyse trivelige lokaler, gamle møbler og hekla duker...





Klem frasom syns enhver landsbygd skulle hatt en slikt trivelig samlingssted!

18 kommentarer:

  1. Hei
    Så hyggelig det var på Løten i dag;-)
    Der skulle je ha vøri....;-))
    God helg!

    SvarSlett
  2. Så ut til å være et herlig sted! Bare synd jeg bor laangt vekk. Ha en god helg!

    SvarSlett
  3. så koselig dette var da,
    hyggelig med et sånt samlings sted,
    klem fra sylvia,
    som sitter med feber og sår hals,typisk på våren.

    SvarSlett
  4. Neimen så utrolig sjarmerende sted, og bildene var så nostalgiske og vakre, bra reklame du lager her også, Marianne! Si ifra neste gang, så setter jeg meg i bilen og kommer susende!!!Kos deg ute, klem fra Jeanette.

    SvarSlett
  5. Hei!
    Skulle hatt et sånt samlingssted her på andre sida av Mjøsa også. Så kjempekoselig ut!
    Ha ei fortsatt fin helg

    SvarSlett
  6. Så utrolig koselig det så ut på denne caféen og så snilt av deg å hjelpe til :-) Jeg koser meg med bloggen din og synes Balke gård ser helt fantastisk ut.
    Jeg har en liten giveaway gående, koselig om du melder deg på.
    Ha en herlig lørdags kveld!
    Netta

    SvarSlett
  7. Hei, Marianne!! Ser ut som et kjempe-trivelig sted:) Sååå koselig!!

    Ha en fortsatt fin helg!

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  8. Koselig med samlingssted. Jeg er så heldig(litt av og på jeg kjenner på den følelsen da ;) ) at jeg bor på en liten plass hvor vi har et par slike samlingssteder. Veldig trivelig. Vi har sommerfest hvor alle mann kommer og møter opp til dans :)
    Men virkelig ?! Kjole fra Edel design til Michelle Obama ?SÅ gøy det må være da! Hun er jo så flott også!

    Ha en fin lørdagskveld.
    Klem,Line

    SvarSlett
  9. Det så trivelig ut :) Herlig med slike små samlingssteder der man kan kose seg.

    Ang. termin er det 10. august. Så nå går det raskt framover :) Vi gleder oss masse. Takk for gratulasjonen.

    Ønsker deg en fin helg videre. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  10. Så utrolig koselig sted,Marianne!!

    SvarSlett
  11. Det så ut til og være et drømmested....slik en drøm har jeg og:)
    Ha en flott dag
    eddaKlemmer til deg

    SvarSlett
  12. Hei Marianne!
    Leeenge siden jeg har fått vært her hos deg, skjønner ikke hvor dagene blir av jeg. Sier ho som ikke har barn en gang... :O)
    Men men - så koselig med den stasjonen - helt enig med deg, sånn skulle alle stasjoner vært.
    Var i Oslo her om dagn, og kjørte forbi den vakreste gamle stasjonsbygningen ved Tusenfryd. Det huset vil jeg ha sa jeg til de jeg kjørte med, fikk noen rare blikk da ja :O)
    Men - ville jo selvsagt flyttet det da!
    Har kost meg hos deg som alltid, med masse koselige bilder.
    Vi "snakkes" snart da!
    Mumseklem fra Vibece :O)

    SvarSlett
  13. Takk for i går, og takk for deilig kaffe :) Du er en god barista også, du ! Enig, stasjonen har virkelig blitt en koslig møteplass, og du passet perfekt som landhandlerfrue ;) Høres, klem Hege

    SvarSlett
  14. Så koselig innlegg Marianne !!!
    Og herved har du et sannhetsvitne til alle dine påstander :)
    Ser fantastisk koselig ut på Balke også !!!
    åh, og tenk om ikke så lenge er sommer`n her mmmm go søndag

    SvarSlett
  15. Det er så bra at man har fått til dette på Løten. Håper det er mye folk og liv laga. Flotte bilder, Marianne. Savnet noen av deg i aksjon da, men.

    SvarSlett
  16. hei igjen Balke :) Den kaffeen skal vi besøke i nærmeste fremtid ja. helt klart. Neste hyttetur blir det besøk til Løten sentrum.
    Snx. Ingebjørg

    SvarSlett
  17. Hei :-)

    Så flott samlingssted :-) Nydelige drakter :-)

    Ha en flott søndag :-)

    SvarSlett
  18. Hei!
    Det er med skam jeg må innrømme at jeg ikke har besøkt det nye landhandleriet på stasjon` enda! Men jeg looover å gjøre det snarest!!

    Ha ei fin uke!

    Klem
    June

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.