søndag 25. april 2010

Home, sweet home...

Hei og god vår, her skinner sola etter en fantastisk jentetur til Oslo, gjett om vi kosa oss!!  Sliten i magemusklene ennå:-)  Vi var innom koselige interiør- og klesbutikker, tror vi bidro bra til overskudd...Men er jo ikke annet enn godt å komme hjem når denne jenta møter meg i døra og slenger seg om halsen på meg... Ikveld kommer de to eldste hjem fra pappahelg, gleder meg slik til å se dem igjen også.  Men var så sliten igår etter masse jobbing og to Osloovernattinger siste uke, så kom meg ikke på 2*40årsdag.  Kan ikke rekke alt...  Vi spiste på Olivia og Pasta Basta i Hegdehaugsvegen, anbefales!  Kjøpte litt vertinnegaver på Himmelrommet, likte så godt dette skiltet; Home, sweet home...

  Og kyllinggården Balke må jo ha en hvit, slitt emaljehane i lavendelen, vel...
Og 6 slike porselens- og sinkknotter ble også med hjem.  De skal monteres på kjøkkenet vi maler i Rødstua.
Sist skrev jeg om Sveaas, og nå får dere historien om Marianne som spiser frokost med kronprinsessen:  Vi bodde i min venninnes nydelige leilighet på Vindern, og dro til den nydelige cafèen United bakeries i Slemdalsveien og skulle spise frokost.  (Herlig med slike husfrueturer, altså, vi kan å nyte livet)  da vi skulle gå inn ser vi en mann med ørepropp, og husfrue 4 sier: Kanskje Mette Marit spiser frokost her..Vi går inn og hvem står i køen ved kassen?  Jo, Mette Marit.  Nå vet jeg enkelte av dere er litt svett og redd for at jeg spurtet bort og ga en klem, men ta det med ro;-))  Vi stod og bestilte sjokoladesconnes og caffelatte og juice etc sammen med henne, satte oss ned på bordet rett ved siden av, mulig det var en liten 1 meter mellom oss gjennom hele måltidet..  Vi dro før henne, men da jeg skulle hente en rørepinne til kaffen ved kassa, kom hun bort og hentet en skje like ved og smilte til meg:-)  Har bilde av kronprinsessen,  husfrue 5 og meg på mobilen!   

Klem fra den kongelige frokostspiseren-

8 kommentarer:

  1. Så deilig for mamma,
    -skjønne Eida Helene!:-)
    Høres ut som du har hatt en kos helg - kos deg hjemme:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  2. hei på deg.
    koselig å komme hjem til en sånn klem .
    fantastisk tur dere har hatt,
    å en ekte sørlandsjente traff dere å,
    Mette Marit er topp,
    hun får mye pes,
    men tank hva hun har havnet oppi,syntes hun er dyktig å representerer absolutt norge på en flott måte,
    så moro å møte henne da.
    du må jo legge ut det bilde da...
    ha en koselig vår søndag i heimen,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Så søt ei lita jente du har. Nydelige ting til heimen.
    Ha ei fin ny uke!

    SvarSlett
  4. Høres ut som ei flott helg! Søt jente du har, og mange vakre saker du har handla med deg hjem. :)

    SvarSlett
  5. Hi hi,herlig å menge seg med de kongeliga a gitt!!
    Du fikk ikke en kveld med han svensken da..??
    klem

    SvarSlett
  6. Nå var det lenge siden jeg har vært innom her. Sååå mye fint. Jeg storkoser meg! Takk for en fantastisk helg. Den lever jeg lenge på. Ha en fortreffelig uke med masse fine nye klær:-))))

    SvarSlett
  7. Hei!!
    Høres ut som dere koste dere masse!!
    Sånne turer er deilige:)
    Nydelig lita frøken der,koselig og komme hjem til det!! Moro med Mette Marit da,det er ei dame med tæl!!
    Ønsker deg en god uke!!
    Klem Mona

    SvarSlett
  8. Skjønner dere har kost dere ja!! Men kalrt det er godt å komme hjem til go`jenta igjen :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.