tirsdag 4. mai 2010

Min uteplass-paviljongen.

Hei kjære leser, nå er Balkebloggen med på Vis min uteplass som Norske interiørblogger arrangerer, og her har du bildene fra paviljongen jeg snekret i fjor sommer.  Den er mye brukt, selv om regner spruter og gradene kryper i feil retning...  Med gode pledd og litt hjertevarme går det meste:-)
 

Om du har lyst og pågangsmot, sett igang, dette klarer du! 
Det som var viktig for meg, var at det skulle se ut som den "alltid" har stått der, og at den skulle passe til huset.  Den ble derfor satt opp godt inni furutrærne på tomta (førte til mer jobb med ekle greiner som irriterte en allergisk snekkerinne, men likevel verdt det) og så tok jeg de samme utskjæringene som på sveitserhusene på gården; hovedbygningen og førua. 
Flere bilder ser du ved å klikke på:

Og nå koser jeg meg gjennom bloggene til alle dere som la igjen spor på forrige innlegg, tusen takk, hilsnene fra dere varmer!!!  Klem,

22 kommentarer:

  1. Her var det koselig og romlemantisk.:-)) Jeg mister helt motet til å vise frem min uteplass..-) ha en fin kveld.:-)

    SvarSlett
  2. Heisann ! Jeg beundrer virkelig denne selvsnekrede paviljongen din Marianne !!! Har veldig lyst å skape en selv,men har vel for lite peiling,tror jeg.....du får tegne en tegning,for salg.......det kunne du gjort butikk utav :) Er nok mange som drømmer seg bort,i denne !!
    Ellers går det bra med GO 123.....men jeg sliter med disse sjokoladebarene.....suppen går med nød,ned.....mens shakes'ene glir ned som ingenting..... Kos deg,og ha en fin uke :)

    SvarSlett
  3. Virkelig SKJØNN den paviljongen, eller kanskje jeg kan si, lysthuset deres. Virkelig nostalgisk og god stemning der inne. En herlig stil du har laget den i. Du er jo kjempeflink! Vi har planer om å lage lysthus i hagen, men det blir ikke i år. Alt for mye annet å gjøre i hagen enda. :)

    SvarSlett
  4. hei Marianne,
    om ikke den går til tops hos NIB vet ikke jeg...
    har bestandig digget den,fulgte så med når du snekret den,var vel rundt de tider jeg fant deg,
    den er fantastisk,du er såå flink,
    skulle ønske jeg kunne snekre....
    ha en god kveld vennen.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. Hva du kan!! Tar du på deg snekker-oppdrag i nærområdet også kanskje? Slik som stakittgjerder og andre "småtterier"...?? :))
    Den uteplassen er bare vakker! ...men siden vi er sambygdinger og naturlig nok har samme været...ja, da er det jammen best å sitte inne ved ovnen og kose seg med bildene! :)
    MEN: Det er spådd bedre fra i morra har jeg hørt! La oss håpe at det holder stikk!

    Fortsatt god uke, Marianne!

    Klem
    June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  6. OH my GOD sier jeg bare! Noe så fantastisk imponerende...jeg er målløs :)
    Du er SUPERflink! Her kunne jeg glatt bodd hele sommern ;)
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  7. helt nydelig er den...riktig flink er du:)
    gleder meg til flere innlegg fra sommerstugan:)
    ha en fin kveld
    eddaKlemmer til deg:)

    SvarSlett
  8. åååå så flott, jeg har ikke ord....og så har du gjort det selv, wow dette var imponerende!!!!

    SvarSlett
  9. Åh, tenk å sitte der en sommerdag med lummert vær, litt regn i lufta, torden i det fjerne, litt vin i glasset, masse tente lys og mannen ved siden av seg, og bare slappe av da! *sukk*

    Superimponert over deg altså!! Er det noe du ikke kan, tro?? :)

    SvarSlett
  10. Åh, så herlig plass. Sånn paviljong ville jeg også hatt.

    Klem Madelén

    SvarSlett
  11. Oi så flott uteplass! Hadde jeg hatt en så flott plass hadde vi nok nærmest bodd ute hele sommeren. Nydelig
    Ha en fortsatt fin kveld

    SvarSlett
  12. Fantastisk flott! Ser ut som den alltid har stått der. Helt imponert over hva du får til.

    Virkelig er nydelig sted.

    Takk for kos kommentar hos meg. Kos med hytte, stemningen som er det viktige -ikke avstanden!

    NYT!

    Ha en finfin fortsettelse på uka.

    Tove

    SvarSlett
  13. Å, sååå flott!! Paviljongen deres er bare kjempe-lekker, Marianne!

    Ha en fortsatt fin uke!

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  14. Dette er bare lekkert, jeg er sikker du blir nominert med denne usedvanlige lekre uteplassen, Marianne! Lykke til! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  15. Wow! Har du virkelig laget denne selv? Så utrolig flink du er! Har veldig lyst til å lage noe slikt selv, men etter at jeg ble alene for noen uker siden, så har jeg vært litt mer skeptisk... Du ga meg troen tilbake! Takk skal du ha!

    SvarSlett
  16. Hai Marianne
    NYDELIG paviljong!!! denne hadde jeg kost meg glugg i hjel i - hihi... Og ikke minst så flink du er som har snekret dette. Virkelig lekker... Ønsker deg lykke til i konkurransen. Ha en god dag videre. Klem fra Mette

    SvarSlett
  17. Nydeleg! Det er litt av ein uteplass må eg sei, herleg å krype inn der ein sval somars ettermiddag med ei god bok....

    SvarSlett
  18. Hei Marianne
    Lenge siden sist ,men er innom å titter på bloggen .
    Like spennende hver gang.....
    Flink og kreativ.
    Paviljongen er kjempefin.
    Gleder meg til å
    få fram gyngebenken min jeg nå .
    Klem Inger Lise N

    SvarSlett
  19. Den paviljongen din er bare helt nydelig ♥ Har sett bilder av den tidligere og den er til å drømme seg bort i. Hadde vi hatt litt større tomt skulle jeg jammen hatt en her også, men det får bli når vi får kjøpt oss sommerhus ;-)
    Ha en fin kveld!
    Klem
    Netta

    SvarSlett
  20. For en fiiin utepaviljong Marianne! Her så det kjempe-koselig ut å være!! Deilige sommerfarger samt hvitt :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.