søndag 30. mai 2010

Slag-ut-vask....

Utslagsvask kan brukes til så mangt, jeg har hatt en jeg arvet av min amerikaonkel, den ble lakket blå og rommet pelargonia og jord minnes jeg...Denne vasken i "feriehuset" er til større nytte, men den var bare så grusomt stygg!!!  Jeg slipet og børstet av rust og løs emalje, malte på hvit hammerslaglakk (litt dårlig utlufting, så sang litt falskt på slutten av oppdraget sies det....)  Men den ble bedre synes jeg.  Her er førbilde:
 
Den sees med en gang man kommer inn, er nå et hvitere blikkfang.  Man triller vaskemaskinen til vasken og kobler seg på.  Greit med en egen vaskedag og ta haugen da.  Til vanlig står vaskemaskina under benken, jeg hengte på et forheng, jeg...
For de som vil leie Rødstua, følger det med disse tre hvitevarerene.
Nusse-pus elsker kjøkkenet ser det ut til.
Klem fra
som er så heldig å ha fått denne nydelige awarden fra Lykkeliten med bloggen Alle oss fire som skriver så koselig og gir så fine kommentarer som varmer hjertet,-takk!
Jeg bruker alltid å sende dem videre til alle som leser, og idag må jeg hilse spesielt til Snuppa mi:-) La ville de Mille  og til Guttemamma, takk for alltid herlige kommentarer OG innlegg!  -og til alle dere andre som er så snille og greie!  Nå er hjemme etter koselig storbyhelg, pakker ut og nyter å være hjemme igjen, vi;-)

4 kommentarer:

  1. Så fint det ble i den vesle stua på Hedmarken.
    Flotte omgivelser.
    Akkurat hjemme fra en tur i "by'n;-))din...
    Ha ei kreativ uke...

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så koselig det ble med nye farger! Gamle saker er ofte både lekkert og praktisk ja, og spesielt når de får nye farger! Koselig i Rødstua, og så fint med skigarden utenfor!
    Hilsen fra Cathrine

    SvarSlett
  3. En slik utslagsvask var det også på kjøkkenet her da i overtok huset. Men den var ikke til å redde :( Trodde vi iallefall. Men når jeg nå ser på din så ............ Usikker, vil jeg si! Å, de er så fine!

    SvarSlett
  4. TUSEN TAKK Snuppa:-)
    Du varmer hjertet mitt også , setter veldig pris på deg!:-)
    Ha en fin dag ,
    klem Hege.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.