lørdag 15. mai 2010

17.mai nærmer seg..


Takk til svigers for å ha lært meg å dekke på i tide!:-)  Nå er 17.maibordet ferdig, og vi har kost oss masse på Balkesjøen de siste dagene med Henriks nye romperister/tube, skikkelig morsomt for store og små!  Har også vært varmt nok til koselige kvelder i paviljongen, og feriehuset har vi nå malt ferdig-hurra!  Nå er det lammekoteletter som venter, deretter pass av verdens søteste tantegutt under 1 år; William Andrè.  Ønsker dere alle en finfin kveld!

18 kommentarer:

  1. Koselig 17.mai-bord!
    Og det med å dekke bord i god tid er slett ikke dumt. Min gamle mor dekker faktisk bord opptil 3-4 dager før store begivenheter. Well organized, og én stressfaktor mindre.
    God helg og 17.mai!

    SvarSlett
  2. Oj - har du dekt på allerede!!! Da blir dere flere enn dere da, kanskje?! I år skal jeg gå sammen med Mikael i toget - er klassekontakt i 1.klasse, så da blir det nok noen villstyringer å holde styr på... ;-) Ellers skal vi bare slappe av her hjemme på ettermiddagen. Tenkte på å grille -men værmeldingene er jo ikke de beste! Nå driver vi å planter og graver i hagen. Vi har tenkt å lage dam og en liten bekk....spennende!!!
    Ha en fortsatt fin helg -og en nyyyydelig 17.mai feiring!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  3. Se der ja!
    Fint bord dere skal kose dere rundt på dagen=)
    Smart å dekke så tidlig, har jeg ikke tenkt på før.... I år blir det laber feiring her, mannen reiser ut på jobb om morningen, og tanken på 2 unger under 3år alene i byen frister ikke;) Kanskje jeg skal dekke et fint bord, så vi kan kose oss litt ekstra med god mat idet minste!;) Ble inspirert her nå!!

    Ha en fantastisk helg videre=)
    Klem

    SvarSlett
  4. Så flink - det der var bare nydelig:-)
    Denne jenta stikker av etter barnetoget..,fnis!
    Drar til Spania med ungene- mens far steller hjemme;-)
    Ha en fin kveld,
    klem Hege.

    SvarSlett
  5. Så kjempelekkert 17. maibord! Og ikke minst godt å ha det ferdig dekket :)

    I år skal vi bort etter toget på skolen. Vi rullerer med et vennepar. Kjempekos!

    Man pynte skal vi allikevel -frokost inntas jo hjemme.

    Ha en nydelig helg og deilig 17. mai!

    Tove

    SvarSlett
  6. hei på deg.
    åå så kjekt å dekke bord tidlig,
    vi skal ut å spise middag 17mai.
    så blir det kaffe å kaker her etterpå..
    koselig dere har hatt det,ja en romperister har vi å,en med plass til 2,
    aldri prøvd jeg,men ungene å venner har hatt seg noen turer ut i vannet,men ikke i år,ikke fått båten på vannet ennu,men nå står båtpuss for tur bare været blir bra.regn her..
    ønsker deg en herlig helg og 17mai.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. Hei!!
    Så koselig bord da!! Ja det er like greit å dekke ferdig så lenge bordet ikke skal brukes før dagen. Det er bra med alt som er gjort:)
    Jeg klarte å stryke alle skjorter her i huset idag!!! Pleier å stå sent kvelden i før:( Men nå er det gjort:)
    Ønsker dere en flott feiring av den fine dagen:)
    Kos dere med det flotte bordet og alt som hører med!!
    Klem Mona

    SvarSlett
  8. Hei Balke :)
    Alltid så koselig med 17. mai. Vi skal organisere på skolen til ungene i år. Fra tidlig morgen til opprydding. Men det er gøy.
    gledelig 17. mai til dere.
    Klem Ingebjørg/Råholt

    SvarSlett
  9. Hei, herlig og enkelfin borddekking, kos dere videre! Stor klem, Torill

    SvarSlett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. Så flott 17.mai bord du har dekket da:)
    Her blir det ingen bordsetting på mandag,for vi er bedt til svigers på middag!!*jippi*
    Ønsker dere en strålende 17.mai,både store og små.
    Klem Milla

    SvarSlett
  12. lekkert bord!
    ha en strålende feiring :)
    klem fra Barbro

    SvarSlett
  13. Smart! Jeg pleier å dekke bordet kvelden før selskapsdager. Dvs etter at snuppa har lagt seg slik at jeg kan putle og kose meg og ombestemme meg uten noen stressfaktorer til stede!! Det er koselig å dekke bord når manhar god tid og ditt 17.mai-bord var innbydende og flott!
    Ønsker deg og dine en fin dag i morgen (uansett vær)!!
    Klem

    SvarSlett
  14. Oi :) så lekkert! Håper været blir like flott :)

    Ønsker deg ein nydelig 17mai! :)

    Godklem :)

    SvarSlett
  15. Koselig dekket bord, er så fine de bordflaggene på trefot!

    Veldig fin slagbenk du viser bilde av under her, ønsker meg en slik;-)

    Håper dere får en flott dag i morgen!

    SvarSlett
  16. Nydelig, ha en strålende dag i morgen.
    klem kristin

    SvarSlett
  17. Gratulerer med dagen!
    Önskar en svensk som synes Norge er nydelig!
    Ser norge som mitt andra hem ;)

    Kram Jojo

    SvarSlett
  18. hei Marianne,
    så hyggelig du tok den turen innom meg,bestandig koselig med besøk fra du..
    håper du har fine varme dager som vi har det,
    nå er det 22 i skyggen her,det sa bare pang liksom,å så kunne en kaste alle klær..ler..
    å begynne hagelivet for fullt.
    ønsker deg fine dager inn i pinsehelgen.
    klem fra sylvia

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.