onsdag 26. mai 2010

Feriehuset, nå er gangen ferdig!


Dagen avsluttes med bilder fra entreen i "feriehuset" vårt, og den røda stugan er Rødstua, bryggerhuset (det eldste huset-trolig fra 1700-tallet) på Balke, så vi har kort vei ned dit kan man si:-)  Vi står i døråpningen og ser opp på hjemmet vårt, vannet er vanningsdammen Balkesjøen...
 Vi begynte nå i vår å pusse opp for å leie ut, men så syns vi det ble så fint at vi vil ha det selv:-) Men min kjære har nektet å bruke hele ferien sin på å være 70 meter hjemmefra, hehe-forståelig når jeg tenker bedre etter, men en helg skal vi faktisk være der, og fra august blir det leid ut. Snufs...Men feriegjestene våre får jo bruke det i sommer...
Velkommen-skiltet står på døra inn til badet dekker et lite hakk.  I det lille dørvinduet henger skiltet: Home, sweet home...

Et lavbudsjettgarderobeskap kan man kalle denne løsningen:  Gardinstang fra Ikea som jeg filet av til riktig lengde, en gardinhøyde i samme farge som veggene, og vips; klærne forvinner ut av synet..Synes det ble en mer ryddig gang med dette enkle grepet til 150 kroner.

Er så glad i denne døra, 4 like speil...Jeg malte også den  i veggfargen Pepperhvit.



Da lukkes døra og jeg rusler hjem fra feriehuset...
...og står ved kjøkkenvinduet 2 minutter etter og drømmer om ferie og tid der nede, et lite stykke lykke....
Da er det kvelden, skravla med surran til ett inatt, koselig tradisjon med tirsdagsprat!  Heldigvis spennende oppgaver på jobb, så trengte ikke mer enn to kaffekopper;-)   16.juni skjer det noe spektakulært, jeg leder et prosjekt; Trafikantens opplevelse riksveg 3 Østerdalen, som har fått i oppgave å gjøre kjedelige riksveg 3 mindre monoton å kjøre/færre ulykker...Og det er utrolig morsomt når vi nå nærmer oss kick-off...Dette blir bare SÅ kult, som Alex Rosèn ville ha sagt...;-)  Jeg er så heldig å ha verdens beste sjef som gir meg ganske så frie tøyler, og som er med på opplegget....Gleder meg til å kunne vise dere mere!  Men nå, elg i solnedgang her på Balke....  Klem,






PS!  Om du trykker på etiketten Rødstua, ser du førbilder....

7 kommentarer:

  1. Å wooow!
    Sååå lekkert!
    Eit lite stykke LYKKE...Ikkje tvil eingong!

    God torsdag♥
    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  2. For et nyydelig sted,hadde beholdt det selv jeg også. Likte godt det gamle skapet inni veggen,såå romantisk.:)Klems.

    SvarSlett
  3. Sukk, Marianne: Jeg sier det igjen: For et paradis på jord dere bor på!!! NYDELIG1! Klems, Hege

    SvarSlett
  4. Det ble kjempefint! Likte den garderobeløsningen, kjempeflott til en slikk og ingenting!
    Nattaklem fra Barbro

    SvarSlett
  5. Ååå så nydelig! En skikkelig fredelig oase!
    Skjønner dere vil tilbringe tid der.

    Min bestemor sa at det viktige var at avstanden var lang nok til at man måtte ta skoene på for å gå i besøk :)

    Og om enn nært, så må skoene på og du trer inn i en annen virkelighet :)

    NYT!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  6. Så koselig det ser ut i Rødstua deres:) Elsker disse gamle husene og sjarmen de har.
    Her vil nok sommergjestene deres kose seg på late sommerkvelder ja...!
    Rene idyllen på gården deres:)
    Ønsker deg en fin sommer...
    Klem Milla

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.