mandag 24. mai 2010

Livstegn fra Balkemor med planer for ferien og "hytta i Oslo".-)


Hei igjen, plutselig er kamera borte og tiden spises opp av jobb og familie, utplanting og maling for å nevne noe.  Nå er alt på plass og jeg har mye energi etter en herlig langhelg.  Vi har vært på setra, hatt grilling og crosskjøring, demningsbygging og kortspill. 

Jeg la igjen mobilen hjemme, og vi har nå bestemt at det samme skal skje 5 dager i sommer!!  Da blir det "farmenliv" på setra, ungene får hver morgen et dagsoppdrag, det er alt fra å male, lage barkebåter, slå plena eller lage demning.  Om de klarer det får de penger til kiosken (der står jeg og selger noe..:-)  Det blir vassgraut (havregrynsgrøt) til frokost hver dag, og vi skal være uten mobil, ipod og annen ustyr.  Vi skal nå regne ut hvor mye vi kommer til å spise, og beregner vi feil må vi finne noe i skogen..  Det er noen kyr på beite, et par hester og titalls geiter samt en flokk sauer der oppe, så vi skal nok finne råd om behovet melder seg..Hehe.  Ungene er  hundre, og det høres ut som de gleder seg mest til disse oppdragene. 

Som tidligere nevnt har jeg fått innvilget å følge skoleferiene, så da blir det et minne for livet å starte på denne måte.  Bøker, kortspill, turer og bading i bekken....Den som går av med seieren får ta med resten av familien til Snilsberg, Tusenfryd eller Hunderfossen:-)  Lillemor kan ihvertfall vinne ett av dagsoppdragene: hvem har tålmodighet til å stå å kaste småstein i bekken lengst...

Og tilslutt; vet du om noen som skal selge en gammel dør som denne med vinduer i?  Jeg har nå plantegningen klare for leiligheten jeg kjøpte i Grefsenveien.  Jeg overtar 1.juni klokka 1200, og har overtakelse med leietaker klokka 1300:-)  Men når hun sikkert etterhvert flytter ut, skal jeg lage en 2-roms, male og sette inn nytt kjøkken, samt en nydelig dør som dette mellom stue og soverom for å få mest mulig gjennomlys.  Planene er klare, ja.. 



Dette er bildene fra en lik leilighet da jeg ikke har fått bildene fra min, får vel ta med kameraet når jeg skal overta og se den for 1.gang - samtidig:-)




Klem,

14 kommentarer:

  1. Denne ferien på setra må være en fantastisk opplevelse for hele familien. Som du står på,Marianne.Synes jeg har mange jern i ilden,men er jo rene ferien i forhold til deg.Gratulerer med "hytte" i Oslo.Ønsker deg en fin uke.Klem

    SvarSlett
  2. For en herlig plan, dette blir virkelig minner for livet for barna -og tenk på alt de lærer!
    Og bare det å ikke være tilgjengelig for alt og alle hele tiden. Fantastisk!

    Tenker dette er en kjempeide også for kortere turer som kan adopteres og tilpasses :)

    Ha en flott ny uke! Deilig å starte på med oppladede batterier!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  3. Høyrets fantastisk ut med denne sætra!
    Dette blir bra for alle♥
    Kjempe flotte bilder du viser!

    Tusen takk for gode ord frå deg♥

    Ønskar deg og ei fin ny veke:)
    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  4. :)Hei. Hørtes utrolig romantisk ut dette med sæter-tur,havregrynsgraut og mobilen hjemme,så herlig da.:) Nyydelig den uteplassen. :)Mette.

    SvarSlett
  5. Hei Marianne!! Så utrolig bra dette høres ut, noe min mann kunne funnet på..jeg er mer bedagelig:-)
    Grattis med nye dørmatte, var en annen også som lot seg inspirere,burde jammen få provisjon!!
    klem klem og fin kort uke♥

    SvarSlett
  6. Dette var en fantastisk bra plan altså!!!Herlig ide, håper det lykkes 100 %. Forresten helt herlige bilder også!

    SvarSlett
  7. For en fantastisk ide som mange kan kopiere! Det gir helt sikkert glade barn :)

    SvarSlett
  8. Jeg har faktisk noen slike dører til salgs! De er ikke helt like. De har ikke det speilet helt nederst, tror jeg... Men mange vinduer. Dørene er heller ikke så veldig gamle - snart 10 år. Har tatt bilder av de, kan sende til deg hvis du er interessert.

    SvarSlett
  9. Høres ut som både voksne og barn kommer til å få en fantastisk sommer hos dere!:) Håper flere benytter seg av denne gode ideen og tilbringer kvalitetstid med familien!!:)
    ..og nå er det jo slettes ikke lenge igjen til ferie-tid..;)

    SvarSlett
  10. Åh, høres ut som en super sommerferie!! Blir kjempespennende!!
    Noe sånnt kunne vi trengt her i huset også, så kanskje vi får av oss litt overflødig både jeg og gubben! *fnise*

    Ungene får hvertfall en uforglemmelig oppelvelse, det er garantert!!!

    Høres forresten utrolig deilig ut å være mobilfri noen dager og!

    Ha ei flott uke hele "Bælkefamilien"!
    Klem

    SvarSlett
  11. Hei
    Er på jakt etter en slik dør jeg også til "glassverandaen" på 70-talls huset mitt;-)
    Finner jeg to så sier jeg ifra.
    Så fint dere kom inn på setera. Jeg må vente til snøen har gått.
    Lysthuset er så fint;-)
    Ha ei god ny uke!

    SvarSlett
  12. Oj oj så spennende da!! Dette gleder jeg meg til å følge!!

    SvarSlett
  13. Heisann vennen!!
    I`m back - solbrun og fin(?, he he):-D
    Ble så glad for å høre fra deg også - ser du ikke har ligget på latsiden akkurat..!!
    Skal freese rundt og komme i orden i dag, men kommer sterkt tilbake imorgen:-)
    Smask, Hege.

    SvarSlett
  14. Jeg ønsker meg en slik paviljong jeg også, men tviler på at noen vil bygge det til meg! Hihi... Nyter synet av din da... ;)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.