tirsdag 25. mai 2010

Sprosser


Så bra dere falt for "kampen for tilværelsen"-idèen, ja dette blir gøy! 

 Har nå fått malt sprossene i muren, de ble hvite ved inngangspartiet og grå ved muren.  Dette for å fremheve noe, og gjemme noe annet.  Muren er malt i Skagengrå, og resten av huset i a-base, helt hvitt.  På hver side av trappa har jeg nå plantet kinaeiner, litt eføy og noen markdekkende rosa roser, håper det blir roseblomster på dem iår.  Det var to digre thujaer der, men ifjor gikk min kjære løs med saga...Hurra:-))  Vi har fått planteforslag fra en landskapsarkitekt, og hagen skal harmonere med tidsepoken til huset.  (Roser og bregner blant annet).  Vil anbefale Gamle sveitserhus eller hva det heter..., et flott interiørblad for de med sveitserstil på huset sitt.  Tror det bare er kommet ut et par nummer, men i påskeutgaven stod det masse om gamle hager og type roser etc. 


Litt blanding av pelargonia, eføy og margeritter iår.
Førbildene viser at først var sprossene grønne og trappesiden mørk grå.

.

Da har jeg vært taxisjåfør, håndball og speidern er tirsdagsaktiviteter her.  Nå vafler før legging, deretter så blir det vel et hopp eller to på trampolina for ho mor:-)  Klem,

13 kommentarer:

  1. Trampoline synes jeg også var en god ide, helt til jeg oppdaget at 2 fødsler har gjort meg noget inkontinent... Jeg hopper fortsatt, men nå med bleie!

    SvarSlett
  2. trampoline gjør susen-... guriland for et nydelig hus dere har...
    hilsen magny

    SvarSlett
  3. Flotte blomster, men jeg bare blir sååå betatt av huset. Godeste så vakkert! :)

    God økt på trampolina!

    Jentene hatt golftrening, jeg har ruslet tur og så lagde vi smooties til kvelds :)

    Tove

    SvarSlett
  4. Heisann.
    Så fine sprossene ble! Virkelig dekorative:)

    Det høres ut som om du har nok å bedrive tiden med:)
    Kos deg med trampolinehopping:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  5. Du har det så ufattelig fint!

    SvarSlett
  6. Det ble nydelig,Marianne. Inngangspartiet deres er jo bare så vakkert!!

    SvarSlett
  7. hei min venn.
    åå så fint!du har så vakkert et hus at en kan dåne,nydelig malte sprosser,
    kjekt å plante tidsriktig rundt huset,blir vakkert,
    trempolinetrim virker gøy,men må nok holde meg unna,gammel mormor som jeg er..ler...
    flink du som står på.
    å tusen takk for hilsen hod meg.det varmer.
    ha en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Som foreløbig siste taler føler jeg at det meste er sagt og at jeg er enig med alle sammen ! :-)

    SvarSlett
  9. ååååh, så vakkert!
    må bare si at det inngangspartiet ditt er som tatt ut av en drøm!! herlig :)
    klem fra Barbro

    SvarSlett
  10. For et aldeles nydelig hus du har!! Så masse detaljer over alt.

    SvarSlett
  11. Inngangspartiet deres er virkelig som en drøm med alle de vakre detaljene sine ❤

    Håper du får en fortsatt fin onsdag :)

    SvarSlett
  12. Gud så hærlig hus og feriehus du har! virkelig vakkert!

    SvarSlett
  13. Jeg mest opptatt av husfarge for tiden. Her på gården var husene og listverket på låven malt i Eggehvit. Jeg hadde lyst på helhvit dere har valgt, men var redd det ville bli veldig hardt mot den røde låven. Nå skal vi male hovedbygningen og er så i tvil. Nå synes jeg faktisk at Eggehvitt virker så gul. Så det var et nyttig innlegg du hadde om fargen på huset deres.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.