mandag 30. november 2009

Lysstøping på Balke

Vet dere hva jeg gjør nå? Støper lys! SÅ kjekt, julemusikk i bakgrunnen og noen pepperkaker på benken,-herlig! Nå er kransekvelden så godt som fullbooket, men neste år blir det ny mulighet, da også lysstøpekveld på stabburet har jeg planer om:-)
Satte det ved bibelen i gangen, og ser jo at det ikke er perfekt, men et slikt "så koselig at jeg har støpt det selv / ser at jeg har støpt det selv -lys og håper ikke alle tror det er ungene som har gjort det-pent lys;-)"
Lovet også å vise litt fra det ferdigpynta julehuset, her kommer litt fra dagligstua. Julesofaen taes kun frem til jul, her er det rødt og hvitt som dominerer. Pute og teppe er årets Ikeadesign...Amalie har det på rommet sitt resten av året. Litt hjerter i filt i skapet , polkagrishjørnet kan vi vel kalle denne delen av stua. Vi ser peisen herifra, så et yndet sted for gløgg på kalde adventskvelder.
Blir man litt søthungrig, er det bare å strekke ut håndet til vindusposten. Rosahvite skumnisser..Mmmmm...
Etter en lang arbeidsdag som ble avsluttet med lysfest i barnehagen, så middag og juleverksted med gaveinnpakking ilag med de to eldste barna, er det klart for å rydde vekk veker og stearin før natta, sov søtt sier


og takker alle for å utrolig hyggelige kommentarer! Jeg setter så stor pris på dere!

7 kommentarer:

  1. Så dyktig du er, flott insiativ å arrangere kranse-verksted. Koselig med hjemmestøpte lys, litt av sjarmen er jo nettopp det at man kan se at det er hjemmelaget, hvis ikke vil jo alle tro at du har kjøpt det likevel;)
    Kjempe koslig julestue du har, blir så deilig steming i huset med alt det røde:)

    Ha en fin 1 desember:)

    SvarSlett
  2. Så herlig med egne stearinlys...De skal jo se hjemmelaget ut,det er jo noe av sjarmen.
    En god adventstemning i stuen hos dere. Ja der får dere mange hyggelige stunder. Ha en god dag :) og takk for besøket hos meg. :)

    SvarSlett
  3. Hei Balke ! Kjempekoslig julehus :D Ser frem til kransekurs til neste år. Og lysstøping, gøy da!
    Gledelig adventstid.
    MVH Ingebjørg

    SvarSlett
  4. Så gøy å støpe lys! Bare sjarmerende at de ikke er helt rette, det skal synes at de er hjemmelaget!
    Stemningsfulle bilder med herlig smak av jul hos deg:)
    Ha en fin dag!
    Klem Anita

    SvarSlett
  5. Hei! For et utrolig flott julehus dere har! Så stemningsfult! Blir veldig imponert av kreativiteten din. Kranselaging, lysstøping etc - hvor tar du energien fra jente?
    Koser meg veldig med bloggen din, du skriver så fint og har veldig mange flotte og inspirerende bilder. Ha en flott dag videre!

    SvarSlett
  6. Så artig med selvstøpte lys - det er noe spesielt med det en har lagd selv!
    Så koselig og fint du har ordna det i julestua!!! STILIG å blande rødt og hvitt som du har gjort! - og så flat jeg for de rosa skumnissene i glasset! NAM!!!
    Ønsker deg en flott kveld, Marianne!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.