lørdag 21. november 2009

Moser og svibler...

Sausenebb med kakepapir, mose og svibel.Idag har det vært den store mosedagen! Vi dro i skogen og fant et flott leirsted hvor vi senere i vinter skal ligge i lavvo alle fem, samt at vi så noen fremtidige juletrær, og masse mose.
I hallen kom en liten hvit svibel i krukke, og pyntet med hyssing og pepperkakehjerte fra Ikea.
Ikke mye kjeks her, nei;-) Mose, lys og sinkhjerte fra Vintagepiken fyller krukka...

Jeg fikk laget et mosehjerte av den nydelige rustne hjerteduppedingsen fra husfrue 3, og litt sausenebb etc med mose og svibler, før en venninne kom på kransebindingsopplæring, skal jo holde kransekurs på stabburet neste uke;-) Ikke lite skvetten, nei;-)

Hjertelig velkommen. Syns det ble litt fint å pynte med mose, jeg...

Sinkbalje med mose og kubbe til å putte telys nedi. Litt blader rundt på toppen ble det også.
Vi fant einer og gran og jobbet på, fire kranser ble det mens jentene koste seg med julekort med stempel ved siden av. Gløgg og kringle, herlig høstdag med andre ord! Kommer med kransebilder i neste innlegg, nå natta og takk for besøket fra Marianne.

21 kommentarer:

  1. Hei,Marianne.Ikke nok med at du er en flink snekker,men du er også flink til å pynte.Har hatt planer om å sanke mose,men ikke hatt tid enda.I morgen blir det kraftig regnvær...natti,natti

    SvarSlett
  2. Så kreativ du er :O) det ble jo bare kjempefint!!! Jeg ble nok litt påvirka nå, tror jeg må hente inn litt mose jeg også :) herlig å få litt av naturen inn i huset.. samt at man kan gjøre noe koselig ut av turen når man skal hente den :)

    ha ei super helg videre! natti :)

    klem fra Lisa

    SvarSlett
  3. Hei Marianne
    Så flink du er!!! Nydelig å pynte med mose, einer og gran. Liker å bruke det naturen har å by på. Sausnebbet med den hvite svibel er også veldig dekorativ. Blir inspirert av alle de flotte bildene som er, og har også tenkt å ha svibel i sausnebbet mitt i år :o) Nydelig pyntet ute på trappa også…
    Ønsker deg en riktig flott søndag. Klem fra Mette

    SvarSlett
  4. Herlige bilder og like nydelige ting.

    Natta...
    Emma

    SvarSlett
  5. Hei Marianne.
    Så lekkert du har pynta, får så lyst til å ordne når jeg ser bildene dine. Kos deg.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  6. Hei:)Sååå masse fine bilder du viser:)
    Naturen har så mange skattar at:)
    Vi skal i dag pakke matpakken å gå i skogen:)
    Ønsker deg ein flotte søndag:)
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  7. Mose er en veldig fin ting - et kjempefint utgangspunt for alt mulig av dekor! Svibler i sausenebb ga meg en god idé! Jeg har samlet på sausenebb i blått og hvitt, mange er gitt bort nå, men de skal få nytt liv snart med svibler de også!

    Det er godt å høre at dere er friske alle sammen, og kan gå på skogstur!

    Ha en fin søndag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  8. Så morro med kransebindingskurs! Og så kjempe synd at jeg er såååå langt unna Balke gård! :)
    Flotte sammensetninger med svibler og mose! Hadde store planer om skogtur for mose sanking i dag, men det regner bortover her i dag - så det frister ikke veldig.
    Ha en flott søndag, og lykke til med kurset!
    Mumseklem fra meg :)

    SvarSlett
  9. Du er en kreativ sjel:) Det ble kjempefint!
    Jeg har en liten ting til deg på siden min.
    Ønsker deg en fin søndag.
    Klem J.

    SvarSlett
  10. hei Marianne,
    så nydelig du har pyntet opp,så skjønt ved din dør,nydelige hjerte,mose er så herlig en ting å pynte med å okke minst svibler.
    koselig det blir på stabbur med kurs i kranse laging,der skulle en ha vært.ha en herlig søndag,klem fra sylvia

    SvarSlett
  11. Så mye fint du har pyntet med her.. Må si du er en kreativ sjel:) Første gang jeg er her inne.. Liker meg godt! Veldig mye vakkert.. Jeg legger meg til som følger.. Blir kosleig å følge deg videre..
    Klem Ingunn

    SvarSlett
  12. Kjempe-koselig, Marianne! Det enkle er ofte det beste!! ... og mose er så dekorativt og flott!!

    Ha en fortsatt fin søndag! I dag er deg skikkelig grått og trist her hos oss, regnet øser ned - så vi koser oss inne:)

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  13. Du verden, Marianne - så fint du har pyntet! Synes det er svært dekorativt å pynte med mose, spesielt sammens med sink!
    Og sausnebb og svibel....genialt, du er så kreativ!!! I LIKE - får så mye inspirasjon her inne!!!
    Ønsker deg en flott søndag!
    KLem fra Lunalu

    SvarSlett
  14. Hei igjen!
    Ser ut til at du har hatt en super dag og at du er godt i gang med juleforberdelser allerede.
    Jeg ser jo at du har oppdaget Vintagepiken forlengst! (bildet av sinkhjertet)
    Bare jeg som ikke oppdaget henne før i forrige uke...
    Holder du kransekurs på Balke?
    Er det fortsatt ledige plasser og hva koster det å delta på et slik kurs?

    Søndagsklem fra June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  15. Hei...så mye fint du har pyntet med go`saker fra naturen..Ja hva skulle vi gjort uten mose du....hi-hi.God ukestart til deg fra Maliva

    SvarSlett
  16. Så mye flott du lager! Det mosehjertet falt jeg virkelig for :)
    Så spennende med kurs, da! Det blir sikkert koselig.

    Ønsker deg en fin uke. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  17. Dett er min første høst i blogglandia, og jeg lurer, hva er dette "svibler"?? De er jo så fin pynt, tror jeg må skaffe meg slik når det blir noen vits i å pynte her igjen! :)

    SvarSlett
  18. Hej!

    Vad roligt att du hittade till mig. Vilket fantstiskt hus du har och vilken fin blogg, otrolig inspirationskälla. Hit kommer jag gärna åter!

    Kram Anna-Lena♥

    SvarSlett
  19. Heisann Marianne.

    Så flink du er!! Nydelige og stemningsfulle bilder:)
    Så koselig med svibler i sausnebbet:)

    Ha en fin kommende uke:)

    Klem Linda

    SvarSlett
  20. Så flotte svibeldekorasjoner! Jeg skal jammen meg ut og handle svibler neste uke jeg også, og få laget litt førjulsstemning i huset. Det lukter jo så utrolig godt når de blomstrer!

    SvarSlett
  21. Heisan..."Jeg bøyer meg i støvet" for et LEKKERT hjem, du er jammen FLINK!!! Denne bloggen må jeg følge for her er det mye Inspirasjon og hente. Ha en fin dag. Klem Mona

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.