fredag 20. november 2009

Få orden i skokaoset...

Jeg vil vise dere noe som jeg har laget i hallen. Under trappa har det vært sko i lange baner, ikke noe fint 1.inntrykk når man kommer inn døra. Jeg har venta på en som skulle komme å lage dette, men for meg er 6 måneder for lang tid... Så da har jeg laget en løsning selv...
Jeg har satt opp en panelvegg og delvis kledd igjen trappa. Panelrester fra stua, pluss en list. Fort gjort og utsikten fra stua ble også mye penere synes jeg. Stolen jeg kjøpte på finn er endelig ferdig malt, en liten kosekrok ble det der..
Kjøpte dette hvite skapet i Oslo, fikk det inni bilen min og det passet inn under trappa. Sviblene er på plass i skapet også...Hurra, snart desember;-)Skapet falt jeg helt for, har mange smådetaljer som trelås oppe og nede.
På byturen ble det også en lysslynge i prismer som jeg la inni ei pyntekrone. Og under trappa hengte jeg opp disse krokene.
Og hver har sin rekke med sko, ingen sak med mange sko når de ikke vises...Praktisk og fint er en bra kombinasjon,vel...
På motsatt side er det en sittekrok for små jenter...

Tilslutt et førbilde....
Og ett underveis bilde, sjekk malerantrekket, her kan vi ikke bruke tid på å skifte, alt skal være klart til min kjære kommer hjem;-)
Da skal jeg kose meg i kroken, et nytt prosjekt på Balke er så godt som ferdig,-herlig;-)
Klem til deg som stikker innom fra
som sier tusen takk for alle kommentarer, jeg er elendig på tilbakemeldinger og skal skjerpe meg!!!

18 kommentarer:

  1. Det var bare helt rålekkert:) Nydelig:) Du har et helt fantastisk hjem:) God klem fra Monica med ønske om en nydelig helg:)

    SvarSlett
  2. So fint det vart!!
    Har ein slik del under trappa vår og, har lurt på å kle igjen heile men kanskje eg ska lage ein halvvegg istaden :) problemet er at vi ikkje har tett trapp so det må jo først løysast...

    men smart var det :)

    takk for ideen :)

    god helg :)

    Klem M :)

    SvarSlett
  3. Så smart og så fint det ble!
    Flink du er!!!
    Kos deg med ryddig gang
    Klem

    SvarSlett
  4. Hyggelig at du hilser på. Hjertene er kjøpt på Morenen kjøpesenter Mysen
    http://www.morenenkjopesenter.no/
    Hos Frøken Fryd.....Tror de var fra Miljøgården,men er ikke sikker. Har ikke sett de noe annet sted.

    Så fint det blir med maling hos deg.
    God helg!

    SvarSlett
  5. Så fint og så praktisk! Godt å få gjemt unna rotet.
    God helg!

    SvarSlett
  6. Hei hei
    Du har det så vakkert. Å så flott. Elsker huset deres.
    Ha en nydelig lørdag. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  7. Så flott det ble da. Kjempelurt :)

    SvarSlett
  8. Dette var kjempelurt, skikkelig stilig ble det også!

    Ja, alle disse skoene er et problem å plassere, ikke blir det lettere med årene heller.... Skoene som før var søte små er nå "små flytebrygger".

    SvarSlett
  9. ååå så handy voman du er Marianne,skal si det le lekkert,å male i fin stasen da gitt,hehe,ivrig da,moro å li ferdig til mammen kom ja,ble så kjekt,såå nydelig stolen ble,å det skapet var vidundelig.
    ønsker deg en herlig helg.
    å takk for koselig hilsen hos meg,blir like lad hver gang jeg,huff dette svineri altså,nå har svigersønn å fått det,jeg er vaksinert.
    stor klem fra sylvia

    SvarSlett
  10. Så smart - har sagt det før, og sier det igjen - du er utrolog kreativ, for ikke å snakke om handy!
    Stolen din ble også rå lekker!
    Ha en flott helg!
    Mumseklem fra meg :)

    SvarSlett
  11. Har du snekra den selv ????

    så flott det ble !!!!!!

    SvarSlett
  12. Det ble kjempelekkert,og råsmart da:)
    Digger bloggen din og ikke minst,det rålekre huset ditt!
    God helg:)

    SvarSlett
  13. Hei Marianne
    Så utrolig praktisk og aldeles nydelig gangen din ble. Kjempelurt slik du har laget det!!! Likte veldig godt sakpet ditt og den nydelige madonna statuen... ønsker meg en slik :)
    Ha en riktig fin helg. Klem fra Mette

    SvarSlett
  14. Hei Marianne!
    Det var jo en super løsning. Du er tudeligvis flink til å utnytte muligheter. Som for eksempel stolen. Den ble jo kjempefin. Du har et vakkert hus og jeg legger meg gjerne til som følger.
    Ønsker deg en deilig helg!
    Klem fra Anette Willemine

    SvarSlett
  15. Så flink du er, det ble kjempefint!
    Ha en fin helg, Marianne:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  16. Hei og tusen takk for koselig kommentar inne hos meg! Det er SÅ morsomt for en fersking å få kommentarer!! :))
    Du er jo ikke bare kreativ. Du er jo nevenyttig og selvhjulpen også! Jeg er mektig imponert over trappe-prosjektet ditt siden jeg er elendig på snekring sjøl. Vakkert ble det også!
    Jeg vet hvor Den gamle eplehagen er, men har aldri vært inne der. Har du deltatt på kransekurs der før?
    Var innom Blomsterdamene idag forresten. Å, så mye lekkert til jul!
    Hos Gaver & Interiørglede er det lenge siden jeg har vært. Må nok ta en tur dit!
    Har du oppdaget den nye interiørbutikken i gågata? Vintagepiken... Der er det også mye flott - også er det så fin innredning der. Satt sammen av gamle funn... Vakkert!

    Riktig god lørdagskveld!
    Klem June
    Nostalgi & Skriverier

    SvarSlett
  17. Dette var bare rålekkert, Marianne! Du er så utrolig kreativ og flink til å utføre ting selv! Og så har du et utrolig godt øye for detaljer og helhet!Jeg blir rett og slett imponert!
    Ønsker deg en nydelig lørdagskveld, håper du slapper av og koser deg! Her sitter vi og koser oss med hvert vårt glass med Asti!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  18. Her har også sausenebbet blitt brukt som løk-potte! Er jo veldig dekorativt med mose rundt løkene.. Og det var jaggu en smart sko-løsning!! Du er jo effektiviteten selv!

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.