lørdag 7. november 2009

Flatbrød til jul..




Etter en travel uke som endte i luksus på Farris Bad i Larvik, der jeg fikk suite med badekar i glassveranda og med utsikt utover sjøen, var det godt å komme hjem igjen. Rett fra toget og på julebord med knallbra konsert, deretter hjem og lukte på lillemor som lå isenga si og sov så godt;-) Idag har jeg kost meg med flatbrødbaking sammen med to herlige damer! Låven er innredet med baksterom, og der har vi stekt flatbrød til langt på kveld,-kjekt!
Ellers så har vi 1års bryllupsdag idag! Hurra! Ett år siden vi dro til Stockholm og innom den norske ambassaden uten at noen andre enn forloverne våre visste om det;-) Jeg er så utrolig heldig, og kaller min kjære mr Perfect;-) men idag fikk mr Perfect riper i lakken... Mister Perfect slår sprekker,-han GLEMTE bryllupsdagen vår!!! Jeg hadde koselig brev og Calvin Kleins One, han; "ups, det hadde jeg glemt". Men det er vel hverdagene som teller, er det ikke?;-) Selv om han glemte 1.morsdag også...Når lillemor er 3 mnd er det litt vanskelig for henne å fikse noe selv om jeg ikke er hans mor, vel:-)
Men nå er det blomster på bordet, er jo farsdag i morgen!;-) Takk, det var godt å det ut! Man kan jo lime sammen et knust glass og drikke av det, men det blir jo ikke akkurat det samme;-)Hehe.. Nå skal vi kose oss med god mat og drikke, og min kjære tanteSol har også en stor dag idag som jeg heller ikke har glemt. Jeg har ikke glemt;-))
-Elsker deg, kjære, med eller uten bryllupsgave;-)
Klem, Marianne

13 kommentarer:

  1. Hjertlig gratulerer med dagen dokke to:)

    SvarSlett
  2. Hei! Så flott hjem du har! :) Mye fint her på bloggen. Og så flink du er som baker flatbrød da... er det din låve som er innredet som baksterom? Det så jo så lyst og koselig ut der! :) God helg!

    SvarSlett
  3. Hei
    Du må hjelpe han å huske;-))
    Flatbrød er godt, spesiellt hjemmebakt.
    Gikk på kurs en gang, men fikk aldri råd til takke....

    God lørdag!

    SvarSlett
  4. Ah, hjemmelaget flatbrød, det er så godt! :D
    Gratulerer så mye med bryllupsdagen! :D

    SvarSlett
  5. Gratulerer med dagen :) Det er ikke bare bare når slike dager glemmes, nei... Godt du fikk roser til slutt.

    Det høres hyggelig ut med flatbrødbaking :)

    God helg videre til deg. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  6. Gratulerer med dagen! I fjor tok det min Kjære over en måned å kjøpe bursdagsgave til meg. Og det var ikke på forskudd på for å si det sån. Det er noe i mannegenene det. ;) Ikke fikk jeg noe på 4-års dagen i år heller... Han tar det igjen på julaften han. hehehe.

    Men det er litt kjedelig, enig i det.

    Ha det godt!

    SvarSlett
  7. Mannfolk altså... hi hi! Men vi må vel bare innse at de ikke tenker i samme baner som oss, og har fokus på andre ting. Betyr jo ikke at de elsker oss mindre!!! Gratulerr med bryllupsdag iallefall!
    Så koselig med flatbrød baking da! Mimre mimre - jeg pleide å hjelpe bestemor med å bake flatbrød...
    Ønsker deg en finfin søndag i morgen, kjære deg!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  8. Grattis med bryllupsdag :-)
    Vi giftet oss også i all hemmelighet på ambassaden i Stockholm. ;-)
    Flott sted!

    SvarSlett
  9. He, he der fikk du sagt det aaalle kvinner tenker når mannen glemmer en viktig dag..!
    Ja, ja hva skulle vi gjort uten dem..?:-D
    Ha en fin helg, koos deg masse!!
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  10. De deilige hjemmelagte faltbrødene frister må jeg si. har ikke bakt flatbrød siden husmorskolen, og det er lenge siden.
    Koselig å ha en egnet plass til det, og det å jobbe flere sammen.
    Deilig med spa!!!
    Ja som du selv sier, han er vel "god", selv om han var så uheldig å glemme 1 års bryllupsdag.
    Skjønne roser. Ha en knallfin søndag.
    Klem Ann<3

    SvarSlett
  11. Herlig med hjemme bakte flatbrød, ja, ja, de mennenne er ikke alltid så flinke til å huske! Men det er jo hverdagen som teller. ha en fin søndag.
    Klem Kristin.

    SvarSlett
  12. Gratulerer så masse med 1 års dagen - ikke så lett å huske det nei - hihihi.
    Nå er det sååå lenge siden jeg har vært på blogg tur. Dagene rekker rett å slett ikke til, men nå skal jeg ta meg sammen å gjøre ting jeg har lyst til også! Ikke bare burde burde :):)
    Må bare si den knoke middagen så kjempe go ut, og kårboligen ... :) herlig! Skulle gjerne hatt et sånt hus!
    Ha en flott søndag!
    Mumseklem fra meg :)

    SvarSlett
  13. He he - godt at nr. Perfekt også får seg noen riper i lakken. Ellers blir det bare ekkelt...fnis.
    Smaksprøve på flatbrød? Det så kjempegodt ut!!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.