onsdag 25. november 2009

Hvorfor blogging?...


Da jeg var liten, skrev jeg brev. Jeg skrev brev til pappa når han tok videreutdanning i Bergen noen somre, jeg skrev brev til bestefar på Senja, og jeg hadde et par brevvenninner som var ferievenninner og kusiner av meg.

Å gå eller sykle til posthuset, kjøpe et frimerke og kanskje være så heldig at Elsa bak skranken sa jeg kunne få lov å trykke frimerket i den våte svampen hennes, for å så å sende avgårde brevet med klistremerker og med side opp og ned om hva jeg hadde gjort og hvordan livet var, var lykke. Barndommens lykke. Etterhvert ble det feriebrev, kjærlighetsbrev, kjærlighetssorgbrev, Amerikabrev, kjedebrev, eksamensbrev, julebrev, trenger penger-brev, trusselbrev, sms- og epostbrev.

Etterhvert ble det mindre brev, mest regninger og reklame.. Gleden ved å sjekke postkassa ble mindre om du skjønner... Men så fant jeg denne bloggverden, hvor vi poster brev til hverandre, skriver hyggelige hilsner og gjør hverandre en bjørnetjeneste, -vi oppmuntrere hverandre slik at livet blir enda bedre! Og jenter med samme interesse og stilretning,-fantastisk! En helt ny verden ble oppdaget av Marianne for ett år siden. Og det er nok derfor bloggingen fanger meg, den minner meg om posthuset, lukten, gleden over at idag kom brevet med hjertelig hilsen Lill Anita, eller vennlig hilsen b-mor og b-far.

Jeg har samlet på noen brev, og kan sette meg ned og kose meg med dette. På samme måte håper jeg denne bloggen kan være noe som kan være trivelig lesning for andre. At våre familier og venner som VIL høre om livet vårt, kan få stikke innom.

Idag leste jeg om en bloggvenninne som hadde fått en utrolig ufin kommentar på sin blogg. Den var STYGG, og hun falt i kjelleren. Selvsagt måtte kommentaren være anonym, og dette er veldig vanlig - dessverre. Jeg har heldigvis blitt forskånet fra slikt, men vet det vil komme, noen der som ikke vil glede seg med andre. Bloggen er frivillig lesning, og blir du irritert, frustrert eller sint av å lese Balkebloggen, ja så får du faktisk la være. Men nå skal jeg rundt og poste noen "brev", takk for praten, nå vet du litt mere om hvorfor jeg koser meg med bloggen min. Så tusen takk til dere som legger igjen kommentarer, dere er gull verdt! Og etter at jeg har begynt å jobbe, er det mye mindre bloggetid, så beklager at jeg ikke inne hos deg og skriver tilbake! (Ha meg litt unnskyldt...;-)(3 barn, hus, full jobb, mann;-), katt, masse reiser og prosjekter etc.)) Men jeg blir veldig glad for ditt brev! Vit det!

Julekortet 2006, 14 dager før Eida Helene kom til oss, måtte jo få være med;-)

Med vennlig hilsen PS! Vil tipse om at Gaver og interiørglede på Torghjørnet her på Hamar har -15% på alt i butikken i morgen torsdag etter klokka 2000, mer info på bloggen deres som jeg følger.

5 kommentarer:

  1. Hei,
    jeg er ivrig leser av bloggen din. Du skriver så koslig og jeg ser alt for meg, lukten, gleden, alt. Du er kreativ og flink, og ser at du nyter livet på landet, en god ambassadør for å flytte fra by til land! Takk for tips og at du gir av deg selv! Hilsen anonym.

    SvarSlett
  2. Brev i postkassen er også barndomsminner for meg. :) Det er spennenede å komme hit inn og lese bloggen din. Det er lesning jeg koser meg med. :) Tusen takk for at du "poster brev" som vi kan lese. God torsdag.

    SvarSlett
  3. Slenger meg på Merethe her, og sier tusen takk for at du skrive "brev"!
    Alltid koselig å lese dem, samt alltid like koselige hilsner hos meg!
    Takk for at du "fins" :O)
    Sor mumseklem fra meg :)

    SvarSlett
  4. Jeg var også en ivrig brevskriver i mine yngre dager! Skrev til Penpals og hadde brevvenner både får Tyskland, Italia, Finland, Etiopia osv. Minnes nå at han i Etiopia gjerne ville gifte seg med meg...hi hi. Nå skriver jeg av og til brev pr. mail, ellers blir det julekort brev... Jeg og en venninne har forresten en tradisjon som vi har hatt siden vi var små. Vi skriver julebrev, og det får vi ikke lese før på julaftens morgen. Det er så artig å finne fram disse brevene og mimre!

    Ellers var det et herlig julekortbilde dere har tatt - klart babyen i magen også måtte være med!
    Og så er jeg jo enige med de over her, koser meg med brevene/innleggene dine - alltid fint å besøke bloggen din. Mye inspirasjon å hente, både via det du skriver og bildene du viser!

    Ha en super dag - nå er det heldigvis snart helg!!!
    KLem fra Lunalu

    SvarSlett
  5. Helt enig med deg.. Etter jeg har funnet denne lille verdenen er en blitt så opptatt av å gi og motta hyggelige "brev" Det varmer i en slik hverdag vi nå lever i:)
    Tusen takk for hyggelige kommentarer inne hos meg.. *smiler* Og ikke tenk på om du ikke får svart alle, det er ikke poenget.. Vi tar det når vi har tid og har vi ikke tid tar vi det en annen gang.. hehe.det skal ikke være stress, men kos..
    Så kos deg videre i disse snart adventstider..
    Klem Ingunn

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.