lørdag 14. november 2009

Snøen daler lett og fin..2009

Endelig har snøen kommet til Balke!!! Årlig tradisjon er jo å gå fakkeltog rundt huset og synge; "Det snør, det snør... " Så det måtte vi ut å gjøre etter frokost idag;-) Amalie stakkars, var inne og pleiet hosten sin, men min kjære var å så på nye biler.
Hadde en fantastisk meny på jentefesten igår, husfrue 4 er bare helt RÅ på matlaging og borddekking!!! Tomat og mozarella til forrett, torsk med baconsmør og hvitløkpoteter til hovedrett, hjemmelaget sjokolademousse til dessert...Himmelsk! Hadde dessverre ikke med kamera, men bordet var det fineste jeg noen gang har sett!!!!Nå er det innekos, vi er ivrige på spill ser dere...

Det er så mange flotte blogger der ute, og ble inspirert til å lage en liten familiehylle i stua. Må nok utvide den etterhvert, men med minnekort er det dessverre mindre av fotofremkalling enn tidligere... God helg fra







13 kommentarer:

  1. Herlige bilder Marianne! Ha en kjempefin kveld! På vakre Balke... :)

    Klem fra Anine

    SvarSlett
  2. Så nydelig det så ut på utsiden av huset deres med all snøen nå. Et så vakkert hus kler jo snø! ;O)

    Hilsen Liv

    SvarSlett
  3. Så koselig dokke har det da:)Kjempe kjekke bilder:)Du viser lykke:)Herlig!
    Så fint med snø da:)
    Ønsker deg ein kos kveld:)
    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  4. Så fine bilder, ser ut som dere koser dere, ja!!!
    Her har det ikke kommet snø enda, vet ikke helt om jeg er glad eller fordet eller ikke...;-)
    Artig tradisjon da, å gå fakkeltog når snøen kommer!

    SvarSlett
  5. Hei, Marianne! Så herlige bilder:) Snøen dalte lett og fin her i går kveld, men i dag har det regnet og det er ikke mye igjen:( Triste greier! Lillebror hadde gledet seg til å lage snømann, men det gikk jo slevfølgelig ikke ... Men dere har jo fint snøvær ser det ut til!! Kos dere!

    Ha em fortsatt fin kveld:)

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  6. Herlige bilder:)

    Ha en fin kveld
    Klem Nina

    SvarSlett
  7. Så fint med snøen som daler så lett utenfor hos deg. Koselig stemning på bildene, både ute og inne.

    SvarSlett
  8. Så kjekt med snø ! Ja her er det nok andre ting som daler idag....

    Så hyggelig at du likte lysene mine :-)
    Det er slett ikke vanskelig. Jeg bruker mye rester etter lys. Er heldig at mangen sparer til meg :-) Ellers kan det jo være en ide å spørre nærmeste kirke om de har rester...

    silikonformene har jeg kjøpt gjennom Honningsentralen, men de selger desverre ikke slikt lenger. Fargepulver finner du hos Panduro.

    Jeg synes faktisk at det er mye enklere å lage lys med silikonformene enn den "vanlige" måten...

    Bare spør om det er noe du lurer på.

    Ha en fiin lørdagskveld !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  9. Så koselig dere har det!!Det var helt vidunderlig med snøen som kom i går og i natt,dessverre har det meste regnet bort igjen...
    GOd helg videre og klem fra meg

    SvarSlett
  10. hei Marianne,
    så koselig tradisjon dere har når snøen faller,herlige vinter bilder,
    å koselig med spill da,samler store og små.
    ønsker den syke god bedring og alle sammen en god kveld i stua,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  11. Må si dere feirer snøen! Her er den skydd som pesten... :P Må si at det var jo strengt tatt litt dårlig gjort å skryte så uhemma av det bordet uten at vi får se da! :P

    SvarSlett
  12. Så koselig det ser og hørtes ut som....viktig å kose seg masse..og det tror jeg dere er gode på.

    Fikk vann i munn av maten..må prøves:-))

    SvarSlett
  13. Snø har alt å si for julestemningen! Det blir aldri helt det samme uten... Jeg håper virkelig at vi får hvit jul! :) Sort regnvåt asfalt på julaften er ikke noe særlig...

    Klem, Ann.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.