tirsdag 1. mai 2012

Ut med hagemøblene til barna!

Hei og god 1.mai, her er flagget fremme og våren prises med vask av Balkebu, og hagemøblene til de to yngste har jeg flyttet fra lekerommet til hagen.  Jobber også med en liten kjøkkenhage ved Eidabu, liten og lettstelt med potet, jordbær og blomkarse tenker jeg.
Hagemøblementet satte jeg under det store treet ved lekestua, og med benk så får også mor plass til en hvil etter vårrengjøringen.. 
 Har ellers vært opptatt med russ, russ og atter russ, et givende arbeid som har ført til mang en avspaseringstime jeg skal nyte godt av denne våren og sommeren! 
Gleder meg til rolige dager med Balkegjengen min.  Rolig og rolig: sykkelbursdag for Henrik 8.mai, smokkebursdag for Fredrik 30., fotballkamper, avslutninger, dugnader og oppussingsprosjekter for å nevne noe.  Men som en som  kommenterer her inne sier; man vil faktisk savne det når denne perioden er over. 
Så med de erfaringsgode ordene nyter jeg dagene, idag tok jeg med de to yngste på "barnehagejakt".  Vi kjørte rundt i Løten og lette etter en barnehage med morsomme lekeapparat:)  Eidamor fikk bestemme, og med smultringer og saft ble det en kjempekos stund på formiddagen.  God 1.mai! 
Vennlig hilsen

6 kommentarer:

  1. Så fint lekehus og flotte hagemøbler til barna, koselige bilder! Flagget vaier så fint. :)

    SvarSlett
  2. Hei Marianne :)
    Skjønner godt at du hatt mye å gjøre :)
    Du er bare kjempeflink med alt du gjør.
    Flotte bilder du viser her også, må jo
    være alle barns drøm og være her ღ
    Kjempefin loftsstue også litt lengre
    nede her :) Ønsker deg en fortsatt fin
    1. mai - og uke som kommer. Stor klem
    fra Mette

    SvarSlett
  3. God mai dag
    Så kjempe kjekt med lekeplass jakt, tenker lillemor var stolt som fikk lov å velge :) Høres så koselig ut. Og så kjekt å ha et så vidt spekter fra småbarn til "store ungdommer" i hverdagen.Kjekt at innsatsen lønnes med avspasering da, og masse tid til hjemme sysler :)
    Høres spennene ut med sykkelbursdag, og "smiler" smokke bursdag har jeg aldri hørt om,hi,hi.
    Koselige bilder hos deg, så kjekt med mini hus og mini møbler til de minste.Og jeg er sikker på at lillemor får det flott i kjøkkenhagen.
    God klem til deg fra meg :)
    Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hopp, ja smokkebursdagen vil nok ta av:) Eida hadde puppekake, kake som så ut som en pupp da hun ble ett fordi hun skulle ammes hele tiden:)) Nå natta, klem fra Balke:)

      Slett
  4. Her er lekestua i full gang med å bli malt :)
    Har noen snekrejobber og litt sying, + sette sammen noe møbler, så blir det vel innvielsesfest her også :) En eller annen gang.. :P

    Spennende med grønnsakshage til Eidamor da :) Julie skal få blomsterbed foran sin, så i all sin iver gikk hu og plukka en krokus, og satte den ned i bakken foran lekerstua :) Så hadde hu jo i alle fall EN blomst! :D

    SvarSlett
  5. Så flotte bilder, Mariannemor :)
    Deilig at vi er inne i Mai!

    Ha en fin ettermiddag!
    klemmer til deg!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.