fredag 25. mai 2012

Hjemmesnekret hagebro

Hvem kan ro uten årer?..  Merker det er mye sang i mine innlegg om dagen... Har vel noe med at fuglene kvitrer, ungene traller og jeg koser meg.. Litt hås sangstemme idag etter moro mødreøving til 7.klasseavslutningen:)Men over til "sangtittelen"..
Henrik båteier må nå ro uten årer for de to årene har jeg skrudd opp som rekkverk på EHbru (Eida Helene-bru siden jeg laget den for henne siden hun ikke tør gå over grøfta når hun skal ned å ro kano...Og så er det et sted her i kommunen som heter Ebru;))
Jeg er altså igang med å bygge en liten hagebro ved Balkesjøen:) Og ja, antrekket er upåklagelig denne gangen også; ny linkjole, hvit cardigan, smykke og høyhæla sko:)) Jeg kjøpte gjerdestolpehatter igår, resten er planker fra låven. Nå gjenstår å olje trinnene vi går på.
Og dette feirer vi med Jubelbrus på den nylakka jernbenken.. Er den ikke nydelig?  Jeg elsker formen på den.  Den var rusten og fæl og skulle havne på dynga da jeg var med å rydde opp hos en i nabolaget.  Men jeg fikk den med meg, og med litt lakk idag ble den fra skrot til skatt spør du meg:) 
Så nå er det pinse, og med dette været vil vi nok nyte dager her nede ved vannet 100 meter fra huset vårt. En 6 meter flaggstang med vimpel, en brygge med stupetårn og ett lass med skjellsand så er jeg i mål:)
Og i pumpehuset som også nå kalles båthuset, ligger flyte- og redningsvester og venter.

Men nå er det The Voice, glad fredag til deg fra

18 kommentarer:

  1. Til Britt uten blogg, så moro med bro og dam i hagen, ser det for meg, herlig! Vi prøvde med to abborer i fjor, det gikk ikke. Men nå får du komme en tur, gode temperaturer her:) God pinse til deg og dine, klem fra brusnekkerinna i kjole;)

    SvarSlett
  2. Hei, WOW så nydelig - gratulerer! God pinse! klem Siv:-)

    SvarSlett
  3. Du imponerer stadig! Flott bro, og flott benk. Der må det være fint å sitte, vil jeg tro. :)

    SvarSlett
  4. For et herlig sted!
    Og så flink du er :) Ideer blir du aldri tom for ser det ut til :)

    God pinsehelg!

    SvarSlett
  5. For et sted! Herlig uteplass; et lite sommerparadis :) Vil tro dere koser dere skikkelig her om dagen i dette fine været!

    God langhelg :)
    klem

    SvarSlett
  6. Ja du er flink. Lager bru og driver på.
    Vi har årer men ingen båt. Sønnen mista årene i vannet en gang,
    Og så kjøpte vi nye årer, men da vi skulle ned til båten var den borte.
    Visst nok noen andre som syns den båten vår var et greit fremkomstmiddel.
    Ikke forstår jeg at de tok den visst de skulle gjøre seg til kjeltring.
    Var nok den dårligste båten på lang avstand. Men grei nok til litt padling langs land.
    jaja. Har en klave får en ku sies det, så kanskje en får båt og en gang når en har årer. hehe.
    Ha ei herlig sommerhelg ;)

    SvarSlett
  7. Det må jeg si - du er virkelig en allsidig dame. Mangler bare å få se bilder av deg i aksjon i dine `praktiske`arbeidsantrekk - ser deg for meg -hi,hi...

    Men resultatet blir jo kjempebra. Både brua og benken gir deg bra karakter.
    God pinse, og kos deg med dine nye prosjekter.

    SvarSlett
  8. Fantastisk - EHbru!!
    Og den benken var utrolig stilig!!

    Ha ei flotters pinsehelg på Balke:)

    SvarSlett
  9. So flott det var med brua!!!Og benken da...nydeleg♥
    Nyt dagane og god pinse ☺
    Klem frå Mette.

    SvarSlett
  10. Så fin brua blir! :D
    Og fin ide med årer til rekkverk da :) Men stakkars Henrik..

    Skulle hatt med ett antrekk-bilde også syns jeg.. ;) Nå må jeg jo bare lage det i hodet.

    Ikke noe snø på sætra, det var bare deilig! 24 grader da vi kom opp i går. MASSE hvitveis hos oss :) God tur :)

    SvarSlett
  11. O var jeg en sangful...he,he.Så koselig at du går og traller :)Jeg er så fæl å synge salmer,helt tullete,når jeg endelig fikk dem"ut av hodet"kom minste mann og sang deg være ære...he,he.Ja tenk om jeg kunne kommet å innviet det flotte "maritime" fristedet ditt ja:)Bare litt lang vei desverre,så jeg får nyyyyte de flotte innleggene dine istedenfor:)
    Så deilig at vi har fått finvær og at det er langhelg.For en snill og god mamma som "bare "snekrer en bro til vesla,kjempe fin ble den.Gutten uten årer tilgir deg sikkert :)Det er så gøy når ideene detter ned i hodet-for så å bli til flotte resultater!
    Beste hilsen til "kjole damen" fra "morgenkåpe damen" :)Og tusen takk for koselig hilsen :)
    Klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
  12. Tusler inn fra sola for å hente litt kaldt å drikke - og benytter også tida for å komme innom og kommentere den herlige brua. Den var jo bare helt skjønn!!! Eilenabrua....nei - sorry, EHbru var det! Tenker hun er stolt over å ha fått oppkalt brua etter henne, og så kjekt å få et trygt sted å entre kanoen!!!
    Blir fint å sitte der og dingle med beina :-) - spesielt hvis hengekøya er opptatt!
    Beklager at jeg bare skravler i vei, blir bare i sånn avslappende skravlemodus av å se på sommerbildene dine!!!
    Og tusen takk for hyggelige kommentarer fra deg, ikke meningen å skape bekymring, nå er jeg i allfall tilbake! Gleder meg til mange hyggelige besøk i Balkegården utover sommeren!!!
    Ønsker deg en fantastisk pinsehelg - måtte finværet vare leeeeenge!
    Stor klem fra Lunalu

    SvarSlett
  13. Hei Marianne:) Er altfor sjelden innom her.. Men no har jeg lest meg tilbake til påaskefeiringa di, og jeg koser meg:) Du er bare så utrolig driftig!! Og Balkegård er jo helt fantastisk:) Må bare prøve å henge meg på Lena en eller anna gang.. Ellers så har jeg meldt meg på 20årsjubileum på Levanger! Får det liksom ikke helt til å stemme.. 20 ÅR!!!
    Vel, ha ei flott pinse sammen med dine:))

    Klem fra Trondhjæm'sAstri

    SvarSlett
  14. Du er så flink! Er det noe du ikke kan? Ønsker deg gode dager kjære du!

    SvarSlett
  15. Om du legge ut fleire innbydande bilde no -
    så kan det hende eg kjem å flyttar inn til deg ;)

    Ha ein strålande mandag :)))

    Klem

    SvarSlett
  16. Så fin! Jeg så den

    SvarSlett
  17. Du imponerer stadig! Håpar de har hatt ei kjempefin pinse-helg!

    SvarSlett
  18. For en utrolig fin plass dere har, heeelt nydelig! Selv bor jeg ved kysten og lokkes sjeldent til innlandet, men dette kunne jeg fort vendt meg til :)
    - Hilde -

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.