mandag 21. mai 2012

Kjøpedagen

 Oi, nå var det lenge siden et innlegg her.  Har masse bilder fra en flott 17.mai og glade barn, men også av blåtur til Rokosjøen med is på bryggekanten.  Fikk da idèen om å lage en fin brygge på Balkesjøen.  Så kan vi sitte her ute og kose oss i sommerferien..på bølgan blå:)  Eller se på at ungene hopper fra badebrygga mens vi koser oss i Mariannestua: 
 Vi bestilte en badebrygge på 2*5 meter, for da kan vi både ha benk og bord med grill (hehe), hoppetårn og plass for solende gjester etc.  Den kommer om et par uker og vil nok bli mye brukt når sola kommer!
Og så skal vi til Ilseng fengsel og kjøpe rastebenk i ettermiddag.  Den skal få plass på "Balkesjøen".  Solide saker, og rimelig pris.  Og med litt opprydning og skjellsand langs deler av vannkanten blir det nok bra der nede.
Og kjøpedagen har også bestått i at jeg har lagt inn et bud, jeg:)  Men siden budrunden ikke er avsluttet, vil jeg ikke si noe mere nå.  Men med et par bilder fra nasjonaldagen til slutt, ønsker jeg deg en riktig så god dag:
Koselig dag med tog, cafèbesøk, skolen, selskap her hjemme som ble avsluttet rundt midtnatt,-godt vi har hatt langhelg:)

Vennlig hilsen

11 kommentarer:

  1. Spennende med brygge og sandstrand, dette blir nok bra!! :D

    Også så fine bilder av ungene! :D Og tidlig ute var dere også! Hihi

    veldig koselig å ha dere på besø :)

    Sitter midt i eksamen, men måtte ha ett lunsjavbrekk nå.. da passa det bra at du akkurat hadde blogget! :D

    SvarSlett
  2. Så fine barn!
    Det MÅ jo bare bli sommeridyll med en slik brygge... Høres helt fantastisk ut å bo så nære vannet!
    Lykke til i budrunden.. ååå, så spennende da!!

    Klem

    SvarSlett
  3. Så herlig med en slik badebrygge!
    Klem T

    SvarSlett
  4. Glemte å si at den rastebenken fra fengselet er skikkelig bra! Har en slik en utpå plenen vi å :P

    SvarSlett
  5. Ah... en badebrygge - og stor nok til å ha møbler på også.... HERLIG!!! Da er det bare å krysse fingrene for finvær ;-)
    Nå har det endelig kommet sol hit til trøndelag også - og det er spådd mer. Løøøv it!
    Ha en flotters uke, søte du!

    SvarSlett
  6. Så herlig at du bor så nært vannet at du kan ha egen badebrygge :)
    Er nå spent på hva du er med å byr på, men garantert noe som passer inn i ett av prosjektene dine.
    Og så nydelige 17.mai unger :)

    Ha ei fin uke.
    Klem

    SvarSlett
  7. Hei hei Mariannne :)

    Då har eg endelig fått lest meg "opp" på bloggen din etter ferieturen vår -
    mista nesten pusten av alt du har styrt med ;)
    Men jammen vart det fint!
    Og gledar meg til å sjå resultatet av brygga di :)
    Kanskje eg kjem og inspiserar ein vakker dag...
    Og pittelitt nysgjerrig på kva du byr på.... ;)

    Stor klem frå oss som har storkosa oss på ferie :)

    SvarSlett
  8. dette høres
    jo bare fantastiskt ut:)så bilder av hjemmet ditt på TV 2 :)
    klemklem

    SvarSlett
  9. Ikke så ofte jeg leser blogger lenger, men å komme inn hit er så trivelig at jeg bare må se innom av og til! Har lest å lest så øyet blir stort og vått, så innmari trivelig det blir i Drengestua. Dere er så heldige som har en så flott gård! Ser også for meg hvor flott det blir nede ved vannet.

    Gleder meg til å se fortsettelsen! Ha en flott uke:)

    Klem fra en trønderjente

    SvarSlett
    Svar
    1. Å så utrolig koselig skrevet, tusen takk for gromme ord! Du motiverer meg til å stå på videre:) Klem fra romsdaling:)

      Slett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.