søndag 27. mai 2012

På omvisning på en storgård

Ja, idag har vi vært på Hoel gård på Nes, gården der bl.a.  Jakten på kjærligheten ble spilt inn.  Vi ble møtt av den likande friaren, og fikk gratis omvisning...Jeg er stum fortsatt... Men først noen bilder hjemmefra:
Har tatt noen bilder fra utskjæringene på huset vårt: 
Epletrærne våre blomstrer nå, finnes ikke finere trær da.. 
Og fra hagen ser vi jo også den mye blogga Balkesjøen:) 
Men over til Mariannes drømmedag! 
Storbonden sjølv ga oss omvisning.  Dette er fra Storsalen i 2.etg. 
Men det beste var brudesuiten, jeg er jo så glad i små, hvite hus... 
Er det ikke fint? 
 Det lille huset med soveromstue, bad og kjøkken ligger nedenfor hovedhuset.
Og jeg dro selvsagt rett dit.  Det bare lokket seg til meg:) 
 Eida Helene var heller ikke vondt å be med seg på tur dit...
Og utsikten til Mjøsa var heller ikke å forakte...Denne må vi bare leie en gang... 
For inne var det den fineste soveromsstuen jeg kan tenke meg... 
Se hvor lekker den er oppredd med hekladuk og heklaputer... Og grønnfargen...Sukk.. 
 Kommer tilbake til denne dagen senere, må løpe på grillfest nå...For du vil vel se mere av Hoel gård?
Vennlig hilsen

8 kommentarer:

  1. Så flott hus du har besøkt. Nydelige farger de har på veggene. Flott interiør også, den senga var nydelig.

    Fine utskjæringer på huset deres. Vi har også endel border og kruseduller på huset, sjarmerende. :)

    SvarSlett
  2. Hei du godeste Marianne
    Takk for at du tar oss med på dine flotte eventyr :) Og ja,så klart jeg har lyst til å se mer :) Først må jeg si at lillemor og det flotte rommet kledde hverandre,så god hun er!
    Og du og lillegutten også,ja :) Jeg er så fasinert over at du stadig viser nye sider av den fine gården som du er frue på jeg.Er helt forrelsket i denne nydelige gården deres,så utrolig vakkert.Utskjeringene gjør sitt til å smykke huset,kjempe flott.Og så var jo benken i forrgje innlegg bare lekker!
    Ja,kort summert kunne jeg jo bare ha sendt et stort smil :)
    God klem,og beste hilsen fra Britt u.blogg
    (som har vært innejente i dag,ble for varmt-tenk det... :)

    SvarSlett
  3. jeg synes dere har det helt fantastisk!
    var flott med omvisning også...virkelig flott der :-)
    den grønnfargen ligner veldig på den som er på sjenken min....elsker den!
    Gleder meg til fortsettelsen :-)

    klem tone

    SvarSlett
  4. For en dag du har hatt :)
    Brudesuiten er jo helt fantastisk,
    men bruket ditt er jo minst like sjarmerende.
    Heldig du som har frukthage, jeg skal nå kjøpe ett par frukttrær, bare for å få blomstringen. Her er det dårlige forhold for å få fram etandes frukt.

    Ha en fortsatt fin kveld :)

    SvarSlett
  5. *S* *S* Utrolig flott på Hoel, men jammen er jeg glad det ikke er mitt bruk :-) Enormt digert og ditto vedlikehold. Husker jeg grøsset da jeg så det i Jakten på kjærligheten. Ikke at det ikke var vakkert, og at eierne ikke både var sjarmerende og dedikerte, men jeg kunne ikke dy meg for å tenke at der måtte det være KALDT om vinteren. Klok av skade som jeg er i mitt, forholdsvis, bittelille hus.
    Tror jeg foretrekker det eller Balke framfor Hoel om jeg mått eid det :-) Som gjest derimot, ville jeg garantert kost meg storligen og nytt både interiør, mat og historie!
    Kos dere videre i Balkesjøen, sommerværet og ..... varmegrader som gir lune hus - Liv

    SvarSlett
  6. Helt nydelige bilder fra Balke! Elsker det huset ditt og beliggenheten! Herlig omvisning..helt klart at jeg vil se mer! Klemmer til deg!

    SvarSlett
  7. Ååå, så nydelig!!

    Masse herlige minner som strømmer på nå! :D
    Dette er jo bare drømmestedet å bli gift på spør du meg :)

    Det lille huset er jo så koselig :) Eneste ulempen var at det var så varmt den dagen vi gifta oss, at vi fikk jo ikke fyra i peisen ;)

    SvarSlett
  8. Flotte bilder fra Hoel gård.
    Men de forrige innleggene med hengeköye, nyoppusset benk og egenprodusert benk var kjempefestlige! Kan godt se deg for meg i finklär og höyhälte sko; og hammer og malerpensel. Man sparer en del tid når man ikke bryr seg med å bytte om til arbeidsklär for hvert minste lille penselströk;)
    Ha en flott uke!!!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.