onsdag 2. mai 2012

Nye dørhåndtak i gammel stil...

Det sies at håndtaket er dørens smykke, og jeg er nok over middels opptatt av dette smykket.  Idag fikk jeg endelig tatt meg på tak og skudd av de messinghåndtakene som jeg ikke syns passer til sveitserhus og satt på disse her som er kopier av de som var fra opprinnelsen av huset anno 1913, og som er på noen av dørene fra byggeåret.  En perlerand så vakker (synes jeg), blank forniklet og sort, matt trehylse som håndtak... 
Men først måtte jeg sparkle og pusse og male.  Så nå har alle dørene i 1.etg. like håndtak, og i morgen fortsetter jeg oppe bare jeg får tak i nøkkelhullsforinger til de 3 nye 4-speils tredørene.  Prøvde Bygfabriken i sverige, der ringene kostet 10,-, men med toll og frakt ble det 500,- i tillegg..Grr... Men du kan finne et godt utvalg av nye håndtak i gammel stil hos Gamle trehus.   
Vennlig hilsen

8 kommentarer:

  1. Hei - De var fine! Passet veldig godt til gamle dører! Det er ofte de små tingene som teller!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Så fint det ble med de nye dørvriderne, ja, det er virkelig vakkert med den perleraden! Håper du får tak i nøkkelhullsforinger da, til en rimeligere penge! Med ønske om en flott dag på Løiten!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Bare helt kjempelekre er de...passer flott...
    klemklem

    SvarSlett
  4. Goood morgen...:)
    Så flotte de var. Artig for jeg holder også på med dører. Maler furudører i soveromsgangen.70 tallshus med laaang gang med masse dører :( Jeg og ønsker meg nye dør vridere, så lignende dine på COOP OBS BYGG. Kanskkje de her det du leter etter der? Takk for koselig hilsen.
    Ha en fin dag. Beste hilsen fra Britt u.blogg

    SvarSlett
  5. Så flotte!!! :D

    her er det vilt sammensurium av dørvridere.. :P kanskje jeg kan finne flere matchende hvis jeg leter etter dører som er kasta ut..

    Nå er jeg superhusmor og tar skikkelig vårrengjøring av kjøkkenet.. Har t.o.m. vaska ovnen vår.. :P så nå er den i alle fall bloggbar.. ;P

    SvarSlett
  6. Husker de der fra hjemmet til bestemor og bestefar. Gode minner:)) Fine ja!

    SvarSlett
  7. Hei, og takk for koselig hilsen hos meg :)

    Flotte dørhåndtak, og så bra at du tar prøver å holde på den gamle stilen som huset har!

    Ønsker deg en fin fredag og en flott helg!

    Klem Hildegunn

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.