fredag 4. mai 2012

Nibs utfordring: Nytt møter gammelt....

God fredag, håper du har en fin dag!  Her nyter jeg avspaseringsdagene til fulle, og kjenner kroppen har godt av det!  Vi har kjøpt inn endel sommerblomster.  Men ute er det grått og trist uten at jeg får gjort noe med det, så da koser vi oss inne idag.  For inne kan det jo være fargerikt, sommerlig og trivelig:) 
 Kubbelys oppi et lite rundt fat står på kjøkkenbordet og skaper ro i sinn.  Hadde et kjempekoselig husfruemøte i går kveld, blir så inspirert av vakre hjem og nydelig pastasalat! 
Med våren kommer fargene, og jeg mikser stolene rundt kjøkkenbordet med nytt og gammelt.  Den grønne er veldig gammel og slik den stod på førua/kårboligen, mens den blå har jeg kjøpt og malt selv. Så dette bildet er mitt bidrag i NiBs mai-utfordring.
Something new, something blue, something .....;)
Krukka er ny, kjøpte den på Plantasjen igår. Oppi er det hennes kongelige høyhet, selveste Dronning Ingrid...
 Og som løperen tipser oss om; Carpe diem... Etter helgens tragiske dødsfall er det et viktig budskap til oss alle.
Og rundt halsen har jeg mine lykkeamuletter, kjøpt hos mittnavnesmykke.no  (Men skal du handle der, mail meg så skal jeg gi deg et rabatt-tips pga egen erfaringer).  God fredag, kjære leser!
Vennlig hilsen

8 kommentarer:

  1. Nydelige vårinspirasjonsbilder....lykke til i utfordringen og riktig god helg....klem

    SvarSlett
  2. Hei! så nydelig!! Godt vi kan kose oss inne, når været ikke er bra ute!! ;)
    Gleder meg til og følge deg videre! Ha en strålende helg!
    Klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  3. Så koselig =) Jeg ELSKER dronning Ingrid blomsten! GLEDER meg til å fylle sinkbalja på terrassen med den ;)
    Tenkte på deg da jeg var på vaskerommet i stad og så på posen din med alle gavene dine ;) Denne uka har virkelig flydd fra meg med jobbstart i ny jobb...Fri i dag men halsen og kroppen verker og jeg må en tur opp på jobb ;) Men jeg piper på deg en dag jeg så tar jeg men en tur til Balke =)
    Ha en fin helg store og små! Smykket var kjempefint =)) KLEM

    SvarSlett
  4. Så koselig det var på kjøkkenet :)
    jeg har også kjøpt noen av de krukkene der, de er veldig fine :)

    reisete på plantasjen i går jeg også, har kjøpt noen sommerblomster :) har planer om å ta med de i NIB utfordringen, men da må jeg trasse meg ut.. :P

    Du vant i dag også.. Fysj.. ;P (men jeg sov leeenge i dag, var ikke hjemme før 01.30 i natt..)

    SvarSlett
  5. Kjempekoselig :) Ja, vi må nyte dagene ute eller inne etter været om dagen. Her snør det nå :(.

    De dørvriderne er kjempefine.

    God helg.
    Klem

    SvarSlett
  6. God lørdag
    Deilig med helg og stemningsfullt innlegg hos deg :)
    Fint vær ute å være inne i !
    Sjarmerende med stoler i ulike farger, det gamle er ofte det beste.Fantastisk flott at noen tar vare på slike skatter.
    Ønsker dere en god helg
    God klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
  7. Flotte farger, oser av vår :)
    ha en fin kveld
    ingrid

    SvarSlett
  8. og jeg bare elsker den grønne fargen på stolen din......nydelig kjøkken du har :-)
    skal kjøpe inn mange av de blomstrene selv...til vinduskarmen :-)
    Lykketil i utfordringen1

    klem tone

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.