onsdag 25. april 2012

En gammel parafinovn

I kveld var det å finne han Aladdin:) Så søt, gammel og stilig parafinovn i en nydelig farge. Vi fylte på med parafin og vips, så var det varme.
Var så morsomt å invitere min kjære til kvelds sammen med Aladdin, han husker parafinovnen fra han var liten og på hyttetur med besteforeldrene sine. Et lite vindu viser flammene, litt rust er å se, men du verden for en skatt:)  Disse gikk ut av produskjon i 1988, men jeg har funnet ut at veken og enkelte reservedeler er fortsatt tilsalgs, hurra!  Vennlig hilsen

13 kommentarer:

  1. Så fin ovn! En herlig farge!! Blir såå fascinert av det fine uterommet ditt!!

    SvarSlett
  2. De er så fine :) vi hadde en slik på hytta i Hemsedal, gir godt med varme :)
    Bare sjarmerende med litt rust :)

    SvarSlett
  3. Åååå, for en superfin parafinovn!!!!

    SvarSlett
  4. Hei Marianne
    Så kjempe koselig med vårstemning :) Jeg har også minner om en slik ovn, minner meg om pappa og stallen da jeg var barn. Dagene flyr ja, og våren er vel den travleste tiden for mange av oss :)
    Ønsker deg og dine en riktig god helg.
    Klem og varme tanker fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hopp, Brit!:) Så moro at du også har minner etter en slik ovn, elsker fargen på den! Her går det i ett, skulle abre visst alt jeg gjorde igår...Puh...Dagen starte med å tørke opp etter Amalie med omgangssyke, så møter i ett før stand og russeprat og intervju med NRK og aviser da jeg oppdager at jeg MÅ hente i barnehage...Med enorm kø var det abre å sjekke om en god venninne ved barnehagen kunne bistå:)) Tårnfrid, ja, thats me.) Men nå er det abre ugnekos:) Klem

      Slett
    2. Hei igjen :)
      Phu,slike dager kan ta pusten fra hver og en. Håper at Amalie blir fort bra,omgangssyker er noe herk,håper at dere andre holder dere friske da :)
      Og så bra at du har noen å aliere deg med når ting går litt fort i svingene!
      Bedre å være rumpe løs enn rådløs heter det seg visst :)
      Russetiden er jo en flott tid for de fleste av ungdommen, men helt klart farlig også,når alkoholen renner inn renner som kjent ofte vettet ut...Veldig bra at det blir satt i fokus og forebyggende arbeid er en god ting.
      Håper at roen har senket seg hos dere og at dere får en flott helg.
      Takker for koselig hilsen og sender deg en god klem :)
      Beste hilsen Britt u.blogg

      Slett
  5. Wow, den har jeg ikke sett maken til! Nice!!
    Kan tenke meg det er kos å sitte i paviljongen med fyr på den..♥

    Klem fra Fru K

    SvarSlett
  6. Stilig! Sånn har jeg aldri sett før! Nydelig farge, og sikkert veldig koselig med lys:) Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  7. Nei, så heldig du er som har en sånn! Disse er jo som skatter å regne!

    Klem

    SvarSlett
  8. Åå så herlig, da snuppa ;)
    Virkelig herlig Aladdin du har der!!
    Liker så godt den havestuen din! LOVE!

    God helg til dere på Balke!
    KLEM

    SvarSlett
  9. Så stilig ovn!! Høres koooseli ut ja, med deg og din kjære der ute i kvelden...!
    God helg ønskes!
    Klem :)

    SvarSlett
  10. Takk for koselig kommentar inne på bloggen min. Må innrømme at jeg sliter litt med bloggelysten for tiden så blir få innlegg. Til gjengjeld har jeg masse prosjekter å vise frem når den forhåpentligvis kommer tilbake:) Kjempefin blogg og masse inspirasjon å hente her inne iallefall og lese blogger syntes jeg er kjempegøy:) Ha en finfin søndag! Her venter seinvakt, men kjekt for mann og barn at de kan kose seg ute i fineværet:)

    SvarSlett
  11. Jeg kom bare lige forbi.
    Fin gammel ovn.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god søndag.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.