tirsdag 17. april 2012

Hotelluke i Oslo på hu mor...

Hehe, jeg sitter på et hotell i Oslo og har ikke med kamera men finner et morsomt bilde her på pc'en min: venninna mi Jeanette fra Asker og jeg på vannski og vannskuter i Krakerø for mange år siden..1995. 
Saken var at etter mange runder spør hun meg: Er du klar, Marianne?  Og jeg svarer: Ja, i e klar...  (på Min dialekt betyr det sliten:))  Så da ble det til at hun vred gassen i bånn og kjørte på, hvorpå jeg uforberedt ble dratt opp igjen;))  Det var den dagen jeg lærte meg den andre betydningen av ordet klar...:) 
 Er på konferanse og samling med jobben i Oslo, fire dager med alt fra gode foredrag til 3retters med Di Derre-intimkonsert, litt shopping og søskenbarntreff:)  Men skal bli godt å komme hjem til sofaen der jeg skal kose med en stor og fire små på torsdag!  God tv-tirsdagkveld!
Vennlig hilsen

10 kommentarer:

  1. Høres i grunn ut som er særs hyggelig tur!!
    Kos deg!
    Vi sees på søndag =))
    KLEM LINE

    SvarSlett
  2. Hei du gode :)
    Så kjekt å høre fra deg igjen. Artig historie :) Artig dette med ord hvordan de brukes forskjellig. En gang i min ungdom traff jeg en kjempe skjønn gutt fra sørlandet. Med et smil om munnen sa han at "du er en rare jente"...Her betyr jo det rar(sprø)osv.et negativt ord, mens på hans dialekt var det kos og positivt :)
    Så kjekt at du koser deg,bra med litt forandring i hverdagen. Og jeg er enig, borte bra men hjemme best :)
    Artig med litt mimring, og sporty er du helt klart.
    God klem fra Britt u.blogg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, ja dialekter er morsomt:) artig historie!! Søster kom på overraskelsesbesøk, koselig:). Klem fra Marianne

      Slett
  3. Hehe... koselig å titte tilbake og mimre :)
    Jeg også sier klar når jeg er sliten :)
    Spennende med kontor og grovkjøkken ღ Dette
    er noe jeg også veldig godt kunne tenke meg
    ... men så var det plass da ღ Gleder meg til
    å følge med i alle fall :)) Kos deg masse i
    Oslo hørtes kjekt ut... Ha en fiiiin uke :)
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  4. Kos deg på hotell. Det beste med å være på tur er å komme hjem ;D

    Vi har en give-away på gang. Kom innom og vinn fine premier da vel :)

    SvarSlett
  5. Jaja, da utsetter vi konkurransen ei uke da? ;P

    Høres om som at du skal ha en finfin uke i Oslo :)

    SvarSlett
  6. Kos deg skikkelig, fin kombi med kurs og fornøyelser....klem fra Mona

    SvarSlett
  7. Hehe, hørtes ut som en deilig hotellferie igrunn, selvom det er jobbrelatert! Er vel oftest sånn at "borte bra, men hjemme best".. og den sofaen kunne jeg fint ha savna hvor som helst! Morsom vannski-historie!

    Klem

    SvarSlett
  8. Tenkte jeg fikk svare deg her også da!
    Litt kjipern med de skoa da..men har man lovet så har man lovet :P hehee
    Sleng deg med på det du har tid og mulighet til på søndag du!
    Vi møtes utenfor Vikingskipet litt over 11(de kommer med toget kl 11 de andre)...Også har vi bord på VOLUME i hamar kl. 18. På mandag er det lunsj hos med i 11-12 tiden =)
    Så hjertelig velkommen :D
    KLEM

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.