onsdag 30. juni 2010

Da drar vi til fjells, på gjensyn kjære lesere!

Da er bilen fullpakket, og fem dager uten kontakt med omverden venter ungene og meg! Ikke mobil eller pc, bare roen... Vi skal ha mini-farmen på setra, dagsoppdrag og fjellturer, bading i bekken og bøker, latter, kortspill og masse kos!  Dette skal bli en uforglemmelig ferie, jeg/vi er veldig spente...
Leser en veldig bra bok nå: Rom for familien av Jesper Juul og Monica Øien... Der står det: "Går du rundt med et barn på fjellet i noen dager, begynner det å si ting spontant.  da får du høre ting som ikke barnet selv visste lå parat til å bli sagt.  Det er slik vi lærer hverandre å kjenne."
Det er viktig å bruke tid sammen.  Familien og forholdet mellom voksne og barn er viktigere enn jobb og fritidsaktiviteter.  Det er samhandlingen og kommunikasjonen i familien som legger grunnlaget for hvem vi blir som mennesker..  Jeg er så heldig at jeg kan følge dette, jeg har fått ulønnet permisjon fra jobben i 8 sommeruker for å være sammen med dem som betyr mest for meg...At vi har råd og mulighet til dette, er jeg veldig takknemlig for...Jeg tror denne uken og resten av sommeren er god investering....
"Hvis partneren din sier til deg at han elsker deg, er det lett å høre om det er en rutinemessig erklæring eller om det kommer fra hjertet.  Barn har det på samme måte, de tar på alvor det som kommer fra hjertet..."
Jeg vet det ikke blir bare kos, så realistisk er jeg...Jeg har en veslevoksen småfjortis, en gutt som er stor og liten på en gang, og en småtrassig jente som holder på å bli selvstendig..Men alt i alt vet jeg at det blir fint og minnerikt, og så blir det min oppgave å gi dem voksent lederskap slik at de trives og utvikler seg godt...  Ønsker oss lykke til:-)  Stor klem fra seterjenta med tre små... Tilbake om en liten uke...

23 kommentarer:

  1. God tur :)
    Kos dere masse!!

    Klem fra Fru K

    SvarSlett
  2. Du er en energibunt, tenk for noen minner du gir dem!!! Årets mamma! God tur og kos dere mega. Klem, Hege

    SvarSlett
  3. Dette høres bare helt utrolig deilig og flott ut...
    Tenk på alle minnene ungene dine får !! Minner for livet.. Du er jammen heldig ja som har anledning til dette :)))
    ha en riktig GOD tur, kos dere masse, men det trenger jeg sikkert ikke å si ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  4. Høres godt ut Marianne - kos dere masse!
    Klem,klem:-)

    SvarSlett
  5. Ha en riktig fin tur på setra !
    Det blir sikkert en opplevelse både for store og små.
    Klem

    SvarSlett
  6. Hvor er det bare fint :o) Klem Betina-sommerhusstil.blogspot.com

    SvarSlett
  7. Super sommer ferie det der.Uforglemmelig for barna. Slikt er det langt i mellom i disse tider. Kos dere masse!=)

    SvarSlett
  8. God tur til dere,hørtes kjempekoselig ut. :)Klem.

    SvarSlett
  9. Gooood tur! Kos dere masse :)
    nattaklem fra meg

    SvarSlett
  10. Høres absolutt fantastisk ut!
    Det er slike ferier som gir minner...
    Og DU da, alene til fjells med 3 unger?! Som en annen her nevner: Årets mamma!!!
    Blir kjekt å lese om en uke hvordan dere har hatt det=)

    God tur!
    Håper dere får et fantastisk vær=)

    SvarSlett
  11. Håper dere får en uforglemmelig herlig ferie!! Kos dere! Klem

    SvarSlett
  12. Høres veldig koselig ut Marianne :)
    Kos dere masse, så blogges vi...
    Nydelige bilder du viser her, sitter
    litt til å drømmer meg litt bort...
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  13. Hei kjære;-)
    Høres ut som dere har hatt det helt perfekt!
    For å si det sånn - vi måtte utstede nødpass til Mille da vi dro til Spania...(tok to uker å få pass pga høysesong)
    Håper det går fortere for dere - og ha en kjempe-fin tur til Tyrkia:-)
    Klem," sy-kjerringa"(du har sikkert skjønt at L er uti havet..!)

    SvarSlett
  14. Hei!
    (Takk for så hyggelig kommentar hos meg for en stund siden!!!)
    Så nydelig dette høres ut - å ha en seter og dra til, uten innblanding fra hverken pc eller tv! Håper du og ungene får noen flotte dager. Det er slike opplevelser, hvor dagen er helt rolig, med et hav av tid, som virkelig lagres i et barnesinn!
    Og så flotte bilder du viser!
    Hilsen fra Cathrine

    SvarSlett
  15. Hei :-)

    Høres ut som det kan bli en koselig ferie :-)

    La meg til som følger hos deg jeg :-)


    Klem

    SvarSlett
  16. Hei, kjære husfrue :) Nå er dere sikkert vel hjemme etter uforglemmelige dager på setra. Enig med deg, Jesper Juul har mye bra og formidle ( tenker støtt og stadig på dette budskapet i "krangel" om ipad/pod...) Håper dere har kost dere skikkelig og skapt gode minner for morgendagen...Du er kjempeflink, Marianne! Gleder meg til å høre om "Farmen-dagene" :) Klem, Hege

    SvarSlett
  17. Hei♥
    Ah!Dette høyrest ut som ein herleg ferie♥
    Du er vel heime att no..?
    Så utruleg fine og romantiske bilder du viser!
    Akkurat i min smak:)

    Ønskar å takke gode deg for slike fine ord♥
    Blir heilt rørt eg...

    Ønskar deg gode sommardagar uansett ver! ♥

    Klem frå Astrid♥

    SvarSlett
  18. Ohh jeg har mange minner fra sætra...herlige minner å gi ungene.
    Jøss du er jo en rakett du...fått gjort mye. Jeg våknet opp for 10 min siden :)
    Så bra at du likte dem. De var mjuke og deilige ikke sant :)
    Stoooor klem irina

    SvarSlett
  19. Så spennende, høres ut som en kjempekoselig ferietur. Dette blir nok en ferie dere kommer til å huske og kanksje dere gjentar det neste år :-) Høres deilig ut med 8 sommeruker med barna, blir sikkert masse hygge og kos.

    Ønsker deg en fin sommer!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  20. Sååå fint!!
    Nydelige bilder!
    Takk for kjempekos kommentar!!
    Ha en god sommer du og dine også!
    Klem

    SvarSlett
  21. Hei ♥

    Takk for kommentar , så hyggelig :))) Du har det bare sååååå lekkert i det lysthuset!!! Digga alt som er der , utrulig flott og koselig ♥

    Ha en fin fin sommer :)

    Klem klem :))

    SvarSlett
  22. Hei, og takk for koselig sommerhilsen!
    Hørse ut som dere har hatt en flott ferie så langt - å være sammen og skape minner sammen er kjempeviktig og det er så godt å høre at dere fokuserer akkurat på det!

    Forstatt strålende sommer til deg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.