torsdag 17. juni 2010

Nydelig hus i fransk landstil....

Igår var det husfruemøte, og endelig husket jeg kamera, så nå skal dere få se et nydelig, koselig, herlig, detaljrikt hjem....Velkommen inn;-)

Vi starter med oppvasken bare for å vise hvor koselig en Ikeavask og innredning kan bli vha litt "sansen"-kreativitet!-noe denne dama virelig svømmer i.
I vinduskarmen henger lysekrone, og masse vi kan hvile øynene på....
Overalt er det lykter som viser hjertevarmen i heimen...
Og sannelig, der har vi husfrue 3 også,-) Rålekker jente, og faktisk den 1.som kommenterte på bloggen min!
Bordet er dekket så sommerlig og fint, herlig med røde servietter som passer til desserten....
For etter en nydelig skinkerett: varmet fersken, ruccola, mozarella og serranoskinke med balsamico og hvitløksbrød til, stod årets dessertslager for tur.
Jordbær i form, lagt over marshmellews, så inn i ovnen raskt og varmt, før man drysser sjokolade over.  (fikk annen oppskrift av kollega idag: hvit sjokolade i bunn, skogsbær oppå, så dele marshmellewsen i to og varme det i porsjonsskåler..Uansett, NYDELIG!!!
Avslutter med flere kjøkkendetaljer før jeg sier god natt etter en feiring av siste skoledag or de eldste; Lekeverden (sovna i sofaen, jeg...Ble sent igår...) og smågodt, nå har Henrik overnattingsbesøk og hører de ler oppe på loftet, herlig sommerferiestart!

















I morgen skal jeg vise stua...Gled dere.-)  Klem fra ei som VET hun er elendig på kommentarer, men er SÅ hektisk her kjære venner....PS! Værsåsnill å skriv kommentar under om at hun MÅ begynne å blogge!!!  Får vi 15 så tar hun utfordringen!!  Selv om det er hektiske dager for henne med en rockestjerne til mann...   ;-)

19 kommentarer:

  1. Hei, nydelig blogg du har med masse inspirasjon, takk!Ja, hun har sansen også, blogg i vei!!! Hilsen Hilde

    SvarSlett
  2. For et lekkert kjøkken :)
    Gleder meg til å se mer fra denne damen ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. Masse fine detaljar i dette huset☺
    Det vil vi sjå meir til...☺

    Klem M♥

    SvarSlett
  4. Klart hun må begynne å blogge,nydelig kjøkken og jeg gleder meg til å se stua. :)Klems.

    SvarSlett
  5. Hei, ja hun må bare starte med blogg, gleder meg til å se :) god helg balke
    MVH Ingebjørg

    SvarSlett
  6. Åh, drømmekjøkken! *sukk*.... nmhj6 t(der var en liten hilsen fra Selma og gitt!)

    Den desserten ser bare helt herlig ut, har sett oppskrift flere ganger, men aldri smakt. Kanskje jeg skal prøve meg i helga?? :)

    Blogg i vei du, Marianne, nå begynner jo ferien og dagene er lange og lyse, og du bruker de til akkurat det du vil!!

    Ønsker deg en fin helg, kos deg!
    klem

    SvarSlett
  7. Hun MÅ begynne å blogge!! ;o) Nydelig kjøkken med vakre og inspirerende detaljer. Vi vil ha mer! hi-hi :-) Den desserten må jeg prøve, noe så lekkert! Ha ei super helg! Klem fra meg

    SvarSlett
  8. hei Marianne.
    ååå så vakkert hun har det.
    KLART HUN MÅ BLOGGE,så vi andre å kan bli mer kjent med henne,det er ikke farlig..ler..bare koselig.
    tusen takk for titten,du den desserten...hvor mye står ovnen på?kunne godt tenke meg å prøve dette,
    ønsker deg en herlig dag vennen.
    stor sommer klem fra sylvia

    SvarSlett
  9. NYYYYYYYYYYYYDEEEEEEEEEEEEEGGGGGLIIIIIIIIIIGGGGGGGGGGGGGGG!!! Og også ditt hus, elsker stilen deres!!! Klem, Nina H

    SvarSlett
  10. Så mye fint:))

    Jeg har noe til deg inne på bloggen min:))

    SvarSlett
  11. Blogg i vei!!!! Gleder meg til å se fortsettelsen:) Hilsen fra Sisselia

    SvarSlett
  12. Såååå mye fint.. HUN MÅÅÅÅ begynne å blogge!
    Gleder meg til å se stua :)
    Du har en fantastisk blogg!!

    gOD HELG!
    Klem fra meg i svingen!

    SvarSlett
  13. Hei Marianne..

    Hils husfruen og si at hun har et flott hjem :))
    Desserten så deilig ut, kunne nesten kjenne den på tunga :)
    God Helg.
    KLem til deg

    SvarSlett
  14. Nyyydelige detaljer! Kunne veldig gjerne tenkt meg å se mer fra dette huset ja!:) Synes så absolutt at denne fruen må begynne å blogge.

    Og ja, den desserten må definitivt testes ut. Så enkelt... og så godt? :)

    SvarSlett
  15. Utrulig flott!! Dama bør blogge ja : D Både om interiør og mat!!!
    Ha ei flott helg
    klem Tove

    SvarSlett
  16. Gleder meg til stue-bildene , og kooser meg med bloggen din:-)
    Jepp - husfrue 3 MÅ begynne å blogge , utrolig fint hos henne!!
    Riktig god helg husfrua ,sove leeenge imorgen..?
    Klem, klem:-)

    SvarSlett
  17. Herlig. Klart må hun blogge. Gleder meg til resten. ha en flott helg.
    Klem kristin

    SvarSlett
  18. Nydelig!! Fantastisk interiør og nydelig dekket bord og mat.. Jeg vet i alle fall at jeg ville fulgt denne dama :)

    Klart hun må begynne å blogge. Jeg er overveldet over all respons, hvor trivelig det er -og hvor lite jeg ser TV etter drøye to måneder med blogging :) Jeg får gjort mere i huset, leter etter skatter i egnt hus og gjemmer, må jo ha noe å vise frem :)

    Nyt feriestart til deg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  19. Britt Nordsveen Motrøen18. juni 2010 kl. 17:29

    Flott blogg du har, Marianne. Jeg er stadig innom og titter. Har jo gode minner fra Balke, ble født jeg, da mor, far og brødrene mine bodde i Rødstua. Tenk der bodde vi fem stykk i flere år.. Våre fotoalbum minner ikke akkurat om hvordan det ser ut der nede nå :) Og jeg og Even da.. Han var nok min helt. Husker godt den dagen vi skulle flytte og at jeg ikke ville dra fra han.. 4 og 5 år gamle var vi.

    Så på dette innlegget at din husfruevenninne er min gamle skolevenninne :) Hils henne lykke til i bloggverdenen, ser ut til at folket har talt!

    Ønsker dere ei god helg, hils mannen din.

    Mvh. Britt Nordsveen Motrøen

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.