tirsdag 29. juni 2010

Nytt kjøkkenbord

Endelig har jeg funnet rundt bord med stor nok diameter og ikke minst, med en søylefot.  Jeg elsker det runde kjøkkenbordet vi har hatt siden vi flyttet inn hit, men med ett minus: fire bein...når man skal ha fem stoler eller mer rundt bordet, blir bordbena i veien..  Dette bordet Maxime fra Skeidar er 130cm i diameter, hvitt og med robust søylefot.  Bare så synd det ikke kommer før i uke 34...Men den som venter på noe godt...
Hadde en super dag igår, fikk kjøpt  nye sommerklær til Amalie og meg før hagen var full av glade barn med mødre...  Etter kyllingmiddag koste vi oss med bading og vannsport på Balkesjøen før kaffe i lysthuset.  Mye overnattingsbesøk på de to eldste nå i ferien, Amalie har sovet på tramponlina sammen med tre venninner inatt!!:-)  Og idag skal vi pakke til "farmen" der vi skal være 5 dager på setra med havregrøt og dagsoppdrag, følg med:-)  Nå må jeg avsted å handle litt, ha en finfin dag!

18 kommentarer:

  1. Det bordet var veldig fint. Kunne passet bra her også, men har et som må duge. Leser meg nedover og synes Farmen livet var en god ide. Har tonevøer som kunne trengt en slik ferie;-))
    Mulig jeg låner de noen dager, skal følge med på tips fra deg;-)) til aktiviteter...
    Ferierer nå.....

    SvarSlett
  2. Bordet der er så flott,kunne tenkt meg det jeg og men har nok ikke plass. Heldige du. :)Klem.

    SvarSlett
  3. Nydelig bor M!,
    - og mine barn og en haug nabo-barn(telte fire ekstra før jeg la meg!) har ligget i telt i hagen!:-)
    Tusen takk for søt kommentar ang syinga mi - har fått heelt ånden om dagen,- er det sola tro?!;-D
    Ha en super dag, kos dere masse:-)
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  4. Hei hei
    Fint bord, mye mer praktisk med ett ben enn fire. Kos dere på farmen, så morsomt.
    Klem Tove

    SvarSlett
  5. Hei Marianne
    Høres ut som dere har noen herlige fantastiske dager :) og bordet var kjempefint. Jeg også er så glad i disse stor runde bordene, men de er ikke så lett å oppdrive! - takk for tipset :) Ønsker deg og dine en flott tur på "farmen"... Ha en strålende uke, klem fra Mette

    PS! jeg skal ha en giveaway litt senere i dag, så hvis du har lyst til å være med hadde det vært kjempekoselig :))

    SvarSlett
  6. Heisan du. Flott bord du har bestilt deg. Mye mer praktisk enn med fire ben.
    Kos deg i sommervarmen.
    Hilsen Susanne

    SvarSlett
  7. Allid like frustrerende med de bordbeina-bra tips!:)

    SvarSlett
  8. Den som venter på noe godt ja...venter ikke forgjeves.
    Selv har vi ventet på spisestuestoler fra Living i halvannen mnd og det er kjedelig.
    Tre ganger har vi blitt lovt til den og den datoen men neida..
    Alt er berørt av transport streiken...
    Men er ikke den over da =(
    DE kommer nok...og jeg venter.

    Det er jo kjempestilig bord du får da, tenker det blir kjempefint hos deg.
    KOs deg på tur Marianne.
    Klem

    SvarSlett
  9. Så nydelig kjøkken! Falt virkelig for det:)
    Ha en fin tirsdags kveld:)

    Klem Wenche

    SvarSlett
  10. Koselig med runde bord..spisebordet mitt står og på et ben..utrolig praktiskt:)
    kos deg
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  11. Hei Marianne.

    Jeg har sett på det bordet som kommer på Skeidar, og det er kjempelekkert! Det blir nok fint hos deg:)
    Kjøkkenet ditt er jo så utrolig fint!!

    Det høres ut som om det er fullt opp av sommeraktiviteter hos dere! Sånn det skal være:)

    Kos dere videre i sommer!

    Klem Linda

    SvarSlett
  12. Hallo....fint bord, maken har jeg hatt en gang..har et ovalt bord med krushjul ca 1oo år gammelt som står på vent på et stabur...skal ha i min frankrike leilighet.....eller hytte...eller bobil....neste liv, har desverre ikke plass til det nå ihvertfall..
    Ja nå sitter jeg klar med poppcorn og et glass rødvin og venter på første episode av Farmen...du..hvilken kveld sendes det på tv foresten?....gleder meg .
    Knuseklem fra Moldefruen....

    SvarSlett
  13. Nyydelig bord :) Det blir kjempe flott :)

    Ha en flott kveld.

    Klem C

    SvarSlett
  14. åh, runde bord er bare best! så sosialt å sitte rundt når alle er i nærheten av alle ;)
    nattaklem fra Barbro

    SvarSlett
  15. Kjempefint, ligner litt på mitt fra ikea, men det er nok litt mindre, tror 110. Snaueste laget for 5 ja...
    Hvordan går det med Go123? Jeg tok kuren og var veldig flink, men endte opp etter 10 uker tyngre enn noen gang... Hvorfor? Jeg fulgte Camilla metoden og hadde ikke noen sprekk på godis el l. Kan det bare være at jeg ikke fikk opp forbrenningen?
    Camilla

    SvarSlett
  16. Hei og takk for hilsen, men hva skjer??? Dette kan da ikke stemme....Du må ha spist mere enn du har forbrent, for du har spist ofte nok+ hvem 3.-4.time? Ta en prat med ernæringsfysiologene på nettsiden, for for meg har det funka kjempebra med samme metode... Lykke til, sommerklem, Marianne

    SvarSlett
  17. Ja, det er noe eget med runde bord - samles rundt bordet får en egen dimensjon da. Synd du måtte vente litt på det praktiske søylebordet, men den som venter på noe godt.....
    Skjønner at dere har travle, muntre og givende dager. Kos deg med dem!
    Klem fra Liv

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.