tirsdag 15. juni 2010

Sommermat og sommerfest...

Da er det nydelig sommervær, glade barn og vi kjenner følelsen av snart ferie her på Balke!  Ungene er eller har besøk, kvitring og planlegging av feriens turer står på agendaen..Og ikke minst er vi flittige utespisere, paviljongen er mye brukt, middag der ute hver dag nå...idag ble det kyllinglår med melon, fetaost og asparges..mmmm....
Nå skulle døgnet hatt flere timer, men vi er vel i rute til vennefesten på lørdag...40 nabovenner kommer på vår årlige sommerfest; reker, rebusløp, dans og musikk før kaker og kaffe, kjempestemning! Jeg har kjøpt 25 kg reker idag, og de legges ut på folien, derfor en liten oppbrettskant..  Som tilbehør er det majones, loff, sitron, paprikamix (fransk dressing og paprikabiter i 3 farger,-nydelig!!), sitronpepper og dill... Og så er det så enkelt med engangs i lagerbygningen, vi ruller bare duk mm sammen og vips, så er det klart for premieutdeling og dans...
Tipser om Nille som har engangsduk på 100meterrull till 100,-;-)
Akustikken har ikke vært så bra der inne, så nå har min kjære bestilt lydhimling og down-lights..koselig med dunkel belysning og masse stearinlys...Men litt spesielt å ha det i taket på en låve...Må le...
OK, må vel vise at ikke alt var hvitt...:-) Vi skal hente litt bjørketrær og sette langs veggen, dette blir nok festlig, ja,-)
Må jobbe videre med rebusspørsmål som ikke kan googles da våre venner er ramm på å jukse...Klem fra småstressa

-nederst på bloggen er det bilde fra vår 1.Balkefest..

9 kommentarer:

  1. Hei!!
    Høres ut som en kjempe fest!! Kan tenke meg det blir moro!! Hadde vært stas å vært gjest der ja!! Moro at dere finner på slikt:)
    Da må jeg bare ønske masse lykke til!!
    Kos dere i lange drag!
    Klem Mona

    SvarSlett
  2. Så fint det har blitt på låven :-) Klem Nina :-)

    SvarSlett
  3. Å så stilig det blir!! Tenk å ha et slikt lokale til disposisjon når man steller i stand til vennefest - drøm drøm ;0) Skjønner at du gjerne skulle hatt flere timer i døgnet akkurat nå, men det ser ut som du har full kontroll. Ferdig pyntede flotte festbord og allting! Lykke til med rebusspørsmålene, det er jammen ikke lett når vennene har oppdaget google... ;0) Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Så deilig mat dere har laget til også da. :) Mmm, så godt ut!

    SvarSlett
  5. Lykke til med festen på lørdag! Måtte dere få en fin samling med mye morro.

    SvarSlett
  6. Den middagen så lekker ut! Kjenner jeg får vann i munnen, og gleder meg til vi kan ta årets første "middag i det fri";)

    ÅH, er det hus tilsalgs i nærheten av dere eller?! Noe så utrolig koselig da!!! Må være fantastisk å ha slike fester=) Her er det jo såvidt naboene sier hei når vi passerer hverandre med postkassen=P Ikke akkurat noe sosialt kan man si! Håper dere får en fantastisk lørdag! Ser jo ut til at du har alt på stell, selvom ikke dagene er lange nok=)

    Klem

    SvarSlett
  7. Jeg lurer på om jeg skal vurdere å flytte til til ditt nabolag ;) Fint vær og sommerfest, dersom vi ble venner :)), hadde ikke vært å forakte!

    SvarSlett
  8. Heldige er de naboene....kos dere både med fest, og ikke minst å kunne spise måltidene ute. Her er det bare regn.....klem da

    SvarSlett
  9. Så gøy! Dere her jo superheldige som har en diger gård med masse muligheter til sånnt noe!
    Blir sikkert en kjempekveld! Kos dere!!!
    Klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.