torsdag 8. juli 2010

Fra minifarmen til Sydentur...

Tyrkia, nå kommer vi snart,-hold ut! Min kjære har kortere ferie enn meg og vil sikre seg sol på de tre ukene sine. Derfor tar han med seg heldige meg og lillemor til 5-stjerners all inklusive-hotell med tyrkisk bad, spaavdeling og treningssenter, t.o.m. innerdørs badeland og stranda i enden av uteområdet til hotellet. Ja, jeg gleder meg:-) Etter en helt utrolig fin uke med alle tre ungene på setra der vi har melket kyr, kost med sauer og lam og ikke minst kost oss sammen 24 timer i døgnet, er kontrasten stor fra farmenliv til dette, men tror jeg er tilpasningsdyktig, hehe...
Hver morgen etter sengefiks og havregrøt var det morgenmøter der dagens oppgaver ble gitt.  Stor iver og innsats!  Henrik vant minifarmen 2010, så søndag tar han med seg hele familien til Tusenfryd: 1.premien.
Vi hadde en flott topptur i løpet av oppholdet,-gode minner...
Stor stas å hilse på Morten skogmus..
-og sauer og lam i hopetall rundt setra...
Brua over bekken var et yndet sted for ungene, nydelig vær og kuer som de melket for hånd morgen og kveld rett over skogsveien...
Og etter kveldsmøtet der dagens oppgaver ble gjennomgått, fikk ungene mynter som de kunne bruke i kiosken jeg åpnet etterpå...
Koselig besøk av min kjære, venner og svigers hadde vi også.  Her er lillemor og farfar på tur rundt løkkja...
Ellers går dagene til å spise jordbær, bade i Balkesjøen og være sosial.  Vi storkoser oss i finværet, og igår hadde vi svigers og svigerbror med familie her, bading, lek og latter til sent på kveld, akkurat slik sommeren skal være... 


Ha en finfin sommerdag, nå kinobesøk på jentene her på Balke for å se Nanny mcPhee og det store smellet!  Veldig takknemlig for så koselige kommentarer, virkelig snilt av dere å legge igjen hilsen. Klem,

14 kommentarer:

  1. Høres ut som fantastisk flott sommer hos dere :)

    Herlige med kontrastene..

    Ønsker dere en deilig Tyrkia-ferie :)

    Nyt og plei dere selv :)

    Sommerklem fra Tove

    SvarSlett
  2. hei min venn.
    dette var et utrolig koselig innlegg,skikkelig sommer på setra,så koselig dere hadde det der,moro å oppleve sånt da,blir minner for alltid for de små dette her,melke kuer å leve sånn,det er livet det.
    å ja kan godt forstå det blir godt i tyrkia nå,så herlig da,blir skikkelig kosetur det å,store kontraster,men hva er hyggeligst tro....?like bra begge deler tenker jeg.
    ønsker deg gode dager med masse sol.
    stor klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. For et fantastisk påfunn med minifarmen. Synes du er en inspirasjon for alle foreldre med dine ideer! Jeg er ingen blogger slev, men synes det er veldig fint å følge bloggen din:)
    Klem fra Merete

    SvarSlett
  4. Ja nyt hver uke, hver dag, hver time og hvert minutt, og er det noe du kan så er det akkurat det. God tur til Tyrkia og kos dere masse! Kommer innom for interiør tips! Sommerklem fra Hegeny

    SvarSlett
  5. For et sted dere har !! Helt nydelig. Skulle gjerne hatt meg noen dager der jeg og. Fred og ro...Må ha vært en stor opplevelse for barna :))
    Nydelig plass dere skal feriere på :)
    GOD tur vennen :))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  6. Vil myye heller være i Halden enn i Tyrkia.., he he!
    Heldiggriser:-)
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  7. Herlige bilder fra en ferie med mange gode minner! Ser utrolig koselig ut altså! Og premien blir nok super den også, for alle sammen!!

    Og jeg er helt sikker på at dere kommer til å klare overgangen fra sæterliv til luksus i varmen heeeelt fint! :) Hadde vel vært hardere å fått det andre veien tenker jeg, selv om sæterlivet er kjempekos!

    Har dere tørket igjen etter skybruddet?? (For det var vel du og jentene som kom snublende ned Kirkebakken i full fart i sprutregnet for et par timer siden???)

    Ha en fin kveld!!
    Klem

    SvarSlett
  8. Sååå koselig familie bilder Marianne, ser ut til at dere har hatt det greit..
    Men du!!!!
    Tyrkia...heldiggrisen!!! Kan jeg være med i kofferten =)))))

    Nå er det jo sinnsykt varmt der nede på dette tidspunktet så du trenger nok ikke mer en bikini...hihi og solkrem da...masse solkrem.

    Håper dere får en kjempefin tur..
    God kveld :)

    SvarSlett
  9. åh, så herlige bilder! ser ut som dere koser dere max :)
    ha en fantastisk tur til tyrkia :)
    klem fra Barbro

    SvarSlett
  10. Alltid koselig å legge igjen en kommentar her fordi det er alltid noe kost å lese.
    SNakk om drømme sommer for barna. Der har de fått mye å bygge videre på det skal du være riktig stolt av. =)
    God tur.

    SvarSlett
  11. Tusen, tusen takk Merete, det var veldig hyggelig å høre at bloggen min kan inspirere andre, takk for at du la igjen spor! Klem

    SvarSlett
  12. Hei Marianne
    Tusen takk for koselig hilsen :) jo, det ble da tatt noen bilder under tiden da jeg var Frøken Norge, men fant ut etter hvert at jeg likte meg bedre bak kamera ;) og fordi jeg ikke var så fotogen… noen bilder blir da bra, men dem skal man lete lenge etter… Så herlig det så ut på setra ♥ og kjempeflotte bilder av deg og barna! Koselig innlegg med nydelig natur, barn og dyr ♥ Tyrkia - skjønner deg veldig godt at du gleder deg til ferie der!!! Hørtes f.a.n.t.a.s.t.i.s.k ut… Ønsker deg og dine er flott ferie, kos dere masse… Sommerklem fra Mette

    SvarSlett
  13. Hei du, frua på Balke :-)

    Så hyggelig, da ! positive og gode opplevelser for store og små og når det attpåtil er variert.... Da kan det jo ikke bli bedre !

    Kos deg på ferie ! :-)

    SvarSlett
  14. Heihei :) Hvor er det setra deres ligger? Ser ut til at det var oppover mot Gitvola det også? :)

    For en kjempeflott idè med minifarmen!! Kanskje noe vi kan prøve etterhvert også.. :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.