lørdag 10. juli 2010

Vi er en skikkelig tullefamilie....

Jeg starter med prikkene først, jeg...En nydelig sommergave fra Greengate via husfrue 2, elsker lyseblått og hvitt....Så kvelden ble avsluttet med latte og salt snacks;-)
Middagen derimot, hører sammen med overskriften...Jeg må spise meg skikkelig mett på ribbe hver jul, (jeg kaller det ribbe, men de fleste kaller det lettrøkt pinnekjøtt av lam:-)) men iår så ble både min kjære og jeg ikke mette nok, så igår 9.juli kom ungene inn til lukten av jul her på Balke:-)  Det er da mellomstemann sier: "Vi er en skikkelig tullefamilie:-)"  Så lener han seg bort til storesøster og hvisker:"Håper ikke vi skal sitte like lenge rundt bordet idag..."  Hehe...Steikende sol, pinnekjøtt og kålrabistappe, det er kontraster, det...Men SÅ godt!

Og så må jeg ta med dette bildet av lillemor og meg, vi feiret at hun har sluttet med bleie!  Kjempestolt og tisser på potta og i gresset dagen lang, stolt mamma også:-)
Ellers flyr dagene, har ryddet i klær og kott idag, men mest av alt koser vi oss på Balkedammen med gode venner:-)
Så "god jul" fra
;-)

16 kommentarer:

  1. god morgen.
    ja det må jeg si...så deilig med sånne dager,nydelig å ikke følge programmet..hihihi,smakte nok kjempe godt dette her,tullefamilier trenger vi mange av,sånne dager gjør at en kjenner at en lever..sant.?
    å så nydelig bilde av deg Marianne,ja du er en vakker kvinne,å herlig med hun som tisser i do å i gresset,gratuler henne fra meg,en stor ting det,lille Stina(barnebarn)slutta å i vår,å er jo så opptatt av alle fine truser en kan få kjøpt..hihihi..hun skulle ha truse med strek i fua,men da sa mammaen nei..hihihi
    koselig på stranden hos dere,ja nå må en nyte dagene mens vi har dem..
    ha en herlig helg vennen.
    sommer klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Så flott!!!

    Jeg ble anbefalt av en venninne å lese boken Pippi Power av Gitte Jørgensen. Den kom i posten i går, og jeg leste litt i går kveld. Hvis jeg har forstått noe som helst riktig så langt, så skal man gjøre akkurat det du/dere har gjort nå: lag en "julemiddag" midt på sommeren, HVIS DU HAR LYST! ;-)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Hei Hilde, jeg kommer ikke inn på linken din forå takke, tenkt at jeg uten å vite det har fulgt Jørgensens teori, artig:-) Si ifra om den boka er bra, trenger lesestoff til ferieturen... God helg fra Marianne

    SvarSlett
  4. så artig! Var nok en deilig middag! Vet vi lagde julekaker en gang på sommeren. Flotte bilder av søte gg saker.

    SvarSlett
  5. så artig! Var nok en deilig middag! Vet vi lagde julekaker en gang på sommeren. Flotte bilder av søte gg saker.

    SvarSlett
  6. Hørtes HELT perfekt ut i min verden;-)
    Riktig god helg, kos dere masse!
    Klem, Hege.

    SvarSlett
  7. Ååå de er så fine det mønsteret der:)) Jeg har bare en kopp ennå i samlingen min....er så treig når det gjelder GG...jeg blir liksom så ubestemt hvilke mønster jeg skal samle på:))

    Så herlig at prinsessa er bleiefri:))

    Ser dere skal til Tyrkia også:)) Herlig:)) Når det ikke blir skikkelig sommer her hjemme i norge så må man bare reise etter sola:)) Vi er ihvertfall glade for at vi fikk to herlige uker med sol på kreta:))


    Ønsker deg God helg og en strålende flott sommer

    SvarSlett
  8. Hehe...sommerjul kan en vel kalle det ;)
    Hørtes ut som det tullefamilien hadde det
    koselig med julemiddag.

    Ha en fin dag Marianne!!

    SvarSlett
  9. *smiler* Så herlig!! Dette så og hørtes kjempe-koselig ut, synes jeg:)

    Takk for alltid så hyggelige kommentarer:)

    Klem klem
    Anette:)

    SvarSlett
  10. Hei♥
    Sååååå herleg!
    Synest dette såg utruleg kos ut♥
    Så fint bilde av vakre deg og lisje flinke søte pia:)
    Ei herleg tullefamilie:)

    Tusen takk for alltid så fine ord og koselege helsingar frå deg♥
    Du gledar meg:)

    Ønskar deg gode sommardagar♥
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  11. Jul i juli - hvorfor ikke??

    Så flink lita jente da! Deilig å være ferdig med bleiebarn tenker jeg! (eller hva vet jeg, for denne gang hvertfall...;) )

    Har et håp om å få Silje noenlunde tørr i løpet av sommeren også, men hun er så variabel fra dag til dag atte...det komemr vel når hun er klar for det! :)

    Var 99% sikker på det var dere i regnet ja, men dere kom så fort og vi så bare ryggene deres, så var ikke helt bombesikker-vi satt tørre og varme på McDonalds og drakk milkshake og spiste hamburger vi! :)

    Kos dere videre på og ved vann, ryktene skal ha det til at regnet kommer - vi får nyte sola mens vi kan!
    Klem

    SvarSlett
  12. Herlig:) Hvorfor ikke litt jul sånn midt i? Julaften og et halvt må jo også feires;) Flott bilde av mor og datter:)

    SvarSlett
  13. Haha, morsomt. Håper ikke måltidet ble for langt for de minste da! Det så veldig godt ut! Og det smaker jo virkelig deilig med noe salt i varmen...!
    Så fint det så ut på setra! Koselig med "gammeldagse" opplevelser. Og så høres det nydelig ut med en skikkelig luxus-ferie - god tur!
    Hilsen fra Cathrine

    SvarSlett
  14. Heheheee, de gale har det godt, koselig å være en tullefamilie da! ;)

    SvarSlett
  15. Men så bra at noen gjør og tenker litt "utenfor boksen" da! :))
    Tenker det smakte fotreffelig jeg :)
    Deilig å være tullefamilie innimellom. Befriende, ikke sant ?!

    Klem,Line

    SvarSlett
  16. hehehe, det er kanskje tullete med pinnekjøtt i juli - men det er jo det beste i verden, så hvorfor ikke?! det så kjempegodt ut :)
    fortsatt god sommer!
    klem fra Barbro

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.