onsdag 14. juli 2010

Sommerdessert...

Hei og takk for hyggelige hilsner, her er det sosialt og trivelig, så lite bloggetid, men må innom for å tipse om en veldig rask og nyyydelig dessert jeg laget ikveld.-) 
 1)
Ta en ferdig kakebunn og skjær ut ringer på størrelse med bunnen i ildfaste former...
2)
legg opp en skive (lett)is og et par ss frostne bær, jeg brukte bringebær...
3)
Pisk marengs (3 eggehviter piskes, så tilsettes en liten dl sukker og piskes stivt) og legg det som et heldekkende lokk over
4)
sett i ovnen på 180 grader til marengsen får litt brunfarge, server umiddelbart...NYDELIG!!!!

(jeg fant denne oppskriften i et blad hos frisøren, lagde den litt min, man kan godt bruke ildfast form og lage en stor kake av den.  Mmmm...

Sen frokost i paviljongen, sommergjester kommer og går..Koselig!

Solklem fra
som er tilbake om en drøy uke...

15 kommentarer:

  1. Mmmm - ikke bra for bikini-linja det her;-)
    God tur snuppa,
    - kos dere masse!!
    Klem,H.

    SvarSlett
  2. Dette hørtes deilig ut! Fikk så lyst på noe søtt her en kveld, måtte på Rema og kjøpe suksessterte. ;) Den paviljongen deres er så nydelig!

    SvarSlett
  3. Åh så deilig at du fikk passet i tide:-)
    Tror jeg lider av "blå-virus" - hjelper Go 123 mot det, fnis!
    Klem,klem:-)

    SvarSlett
  4. Takk for tipset!
    Har jo laget den store varianten noen ganger, men tenker det blir enda lekrere - og enklere å lage - i porsjonsformer.
    Dette skal jeg prøve!
    Har forresten en annen marengsvariant:
    Kok opp rabarbra med sukker. Legg det i ildfast form, dekk med marengs og stek til marengsen er gylden. Serveres med is eller krem, mm - tror jammen jeg er sulten...
    Sov godt!

    SvarSlett
  5. Hei♥
    Ah!Naaaaaam!
    Ein dessert akkurat etter min smak:)
    Dette skal prøvast!
    Takk for at du delar♥

    Tusen takk for fine ord♥

    Eg tek litt bloggfri,men er snart tilbake:)

    Nyt gode sommardagar,kjære Marianne♥

    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  6. Det hørstes jo knall godt ut. Den må testes ut.
    Ha en fin dag
    Klem Tove

    SvarSlett
  7. Dette både så og hørtes veldig godt ut... :) Må nok prøves!

    SvarSlett
  8. Takk for hyggelig kommentar på min blogg. Ja det er tøft å komme på jobben å se varene står i 15 cm. vann. Har kommet over sjokket nå. Butikken er åpen igjen, og jeg er klar... Synd at dere kom til lukket dør. Håper dere stikker innom en annen gang. Sommerhilsen Gro :-)

    SvarSlett
  9. Det ser farlig nydelig ut. =))
    Pinnekjøtt nå? Haha jammen jeg forstår dere såååå godt.Det er nam det=)

    SvarSlett
  10. Hei Marianne!
    Å de så helt heeeerlige ut ♥ de må prøves - Garantert!!!! Må bare prøve å finne noen søte former....
    Utrolig hvor mye fint man kan finne i "venterom-blader"

    Ønsker deg en fin helg, klem fra Perlemor :)

    SvarSlett
  11. Yuummiiii dette så godt ut ;0) Så koselig med en jevn strøm av sommergjester - ingen tvil om at dere har et gjestfritt og ikke minst koselig hjem. Ønsker deg og dine en fortsatt herlig sommer! Klem fra meg

    SvarSlett
  12. Mmmmmm, deilig Marianne:-) kos deg videre og god sommer :-)Klem Hanne

    SvarSlett
  13. Den desserten hørtes helt nydelig ut så den må vi nok prøve i løpet av sommeren. Jeg må innrømme at jeg også fikk skikkelig lyst på pinnekjøtt etter å ha lest innlegget ditt, det er jo synd å spise så deilig mat kun èn gang i året ;-) Så koselig med sommergjester. Den nydelige paviljongen deres passer perfekt til sene sommerfrokoster...

    Ha en fortsatt fin sommer og god tur til Tyrkia!

    Klem
    Netta

    SvarSlett
  14. Høres ut til å være en deilig dessert:))
    Og så hyggelig det ser ut med frukost og gjester i paviljongen.
    Tusen takk for fine ord hos meg:)
    Ha en fortsatt fin sommer!!
    Klem Anita

    SvarSlett
  15. Det er herlig å kose seg med familie og venner, særlig når sommerværet uteblir. Ha en fortsatt fin sommer.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.