onsdag 30. desember 2009

Kaldt ute, varmt inne...

Ute er det iskaldt med minus 24, 5grader nå. Her inne er det 23 og vi leser årets julekort, det er så kjekt! Mange gamle studievenner som vi har årlig julekortkontakt med, andre er naboer, famile og/eller venner, veldig kjekt!
Tross kulden måtte jeg bare åpne ytterdøra og ta bilde av tuntreet vårt. Det er så nydelig nå med lys fra bakken og opp på de frosne grenene. Inne i treet er det et fuglenek som er populært blant småfuglene nå.

Og til høyre for hovedinngangen står paviljongen og gleder seg til våren...Mang en middag skal inntas der vet den der den står og drømmer om varmere vær...

Da gjenstår det å takke alle lesere av Balkebloggen for en fint år, håper dere som skriver kommentarer vet at jeg setter stor pris på dere selv om jeg ikke rekker innom dere så ofte, beklager det! Og dere som leser uten å skrive kommentar, det er veldig mye mer inspirerende å legge ut innlegg om jeg vet at noen leser bloggen så her kommer utfordringen for 2010: Trykk på ordet kommentar(ikke konvolutten etter); skriv i kommentarfeltet og om du ikke har blogg så trykker du på anonym. Trykk så send/post innlegg og kommer det opp feilmelding så trykker du bare send en-to ganger til!
Da skal vi pakke ulltøy og kalkun og fakler, vi skal feire nyttår på setra vår! Ungene stod opp igjen ikveld, de gleder seg slik til det at de ikke får sove...herlig!!! Vi skal varme kalkunen på peisen, ha et lite juletre med levende lys på, samt spille kort og lese bøker og bare kose oss uten elektrisitet, innlagt vann eller noe! (Har til og med kjøpt usåpa stålull som vi skal ha som stjerneskudd for å få følelsen av "gamle" dager..) Tror dette blir en super nyttårsaften for Balkegjengen! Gutta i familien drar opp i morgen tidlig for å begynne fyringen, så komme vi tre jentene etter med truger og mat og drikke i sekken. Godt nytt år og må det bli et minnerikt og fint år for deg og dine! De beste ønsker fra

13 kommentarer:

  1. Utfordringen er tatt. Det har vært koselig og inspirerende å følge bloggen din i 2009, satser på å være med videre i 2010! Ønsker deg og dine et begivenhetsrikt nyttår! Nyttårsklem fra jobbHege

    SvarSlett
  2. Hei Marianne, elendig på kommentarer men leser Balkebloggen hver dag og blir så inspirert! Takk og fortsett, for skjønner det ikke er så artig med mange lesere uten tilbakemeldinger, klem fra løtensokning.

    SvarSlett
  3. Henger meg på, ivrig leser som burde har skrevet kommetar før:-)

    SvarSlett
  4. Innom for å ønske deg og dine en fin nyttårsfeiring,og eit riktig Godt Nyttår!

    Nyttårsklem frå Nina

    SvarSlett
  5. Godt nytt år til deg og gjengen din.
    :) det har vært koselig å følge bloggen din.

    SvarSlett
  6. Takk i lige måde. Godt nyttår til deg og dine!

    Klem fra Anine

    SvarSlett
  7. hei Marianne.
    nydelige bilder du viser her igjen,
    kos deg masse i kveld.
    ØNSKER DEG ET GODT NYTTÅR,
    gleder meg å følge deg i 2010.
    vært veldig hyggelig å følge deg fra i sommer,ble så glad da jeg fant deg,
    å den paviljongen din er are så herlig,var så gøy å følge med på når du bygget den,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Å så herlig nyttårskveld dere skal ha!!!
    Kose dere masse!
    Må dere ha et riktig Godt Nytt År!
    Mumseklem fra Vibece :O)

    SvarSlett
  9. Ønsker Balkegjengen et riktig godt nytt år! Høres ut som alt ligger til rette for at det blir en fantastisk kveld;)

    SvarSlett
  10. Hei og takk for sist.
    Sikkert koselig å feire nyttår på setra.Kunne gjerne vært på hytta selv jeg ,men ble ikke sånn i år .
    Skjønner godt at små og store gleder seg.

    Ønsker dere alle et GODT NYTT ÅR !

    Klem Inger-Lise

    SvarSlett
  11. riktig godt nytt år til deg og dine...
    klem, magny

    SvarSlett
  12. Hei! Tusen takk for koselig hilsen! Det er gjensidig! Artig å ha en bloggvenninne som jeg faktisk har truffet;) Høres ut som dere vil få en fin nyttårsaften i år - og hvem vet - kanskje familien min også vil ha en seter å feire nyttår på en gang i fremtiden...Når jeg leser om deres turer opp på setra blir ønsket/håpet bare sterkere. Vent å se - mer kan jeg ikke si...
    Til slutt:
    Godt nytt år! Vi blogges i det nye året! Snart kommer det forhåpentligvis mer bilder fra huset vårt også. Mangel på foto herfra skyldes kaos i heimen, nemlig;) Klem fra Mette

    SvarSlett
  13. Godt nyttår og takk for et flott år med masse inspirasjon herfra. Klem fra husfrua

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.