fredag 11. desember 2009

Fruktkniver...



Hei igjen, nå har vi kommet fra juleteater, med Prøysenjul fikk mamma, ungene og jeg den rette julestemningen,-bare Hedmarksdialekta alene får meg i julestmning, Snekker Andersen og Nå har vi vaska gølvet..Herlig! Både store og små koste seg! På denne sjenken i spisestua (les: englestua), har jeg noe gammelt-nytt... Rakk en tur innom brukthandleren idag som hadde disse fruktknivene i sølvplett til meg:-)
Synes de passet nå til jul spesielt, skal være litt stas da...
I tillegg har vi litt lys på sjenken, disse tallene fikk jeg kjøpt og satt på adventslysa her.

Skal tilbake og sjekke om 2-tallet er penere i en annen pakke. Kostet 200,- for de fire tallene, så vil jo ha de skikkelige... Ja, englestua...;-)



Og den nydelige oppsatsen fra en som kom på kransekurset passer så godt inn, helt NYDELIG!


Da er det julebordshelg, fredag til Oslo (rekker nok en snarttur innom Ikea), og lørdag til Dokka, gleder meg! Og ungene skal kose seg med bestemor og pepperkakebaking,-kjekt! God helg til alle dere, og igjen, tusen takk for så koselige kommentarer og nye følgere, her er det litt liten tid med slik et timeplan...Beklager... Klem,


som gir dere et lite helgetips som jeg fant hos Sjarmerende jul; ta litt lim på en utgått lyspære, rull den i sukker og vips, en gjenbruksjuletrepynt;-)

5 kommentarer:

  1. hei Marianne.
    så heldig du var som fant disse fine frukt kniver.
    koselig du har det i englestua,
    ha en herlig helg med masse aktiviteter,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Så fint et tips med lyspæra!!! - og fruktknivene var jo lekre og passet godt inn!!! Duken var også nydelig - har du laga den selv???
    Kos deg masse med julebordshelg - her blir det stille og rolig, og det gleder jeg meg til!!!
    Stor klem fra Lunalu

    SvarSlett
  3. Hei Marianne…
    Jeg har en liten oppmerksomhet liggende på siden min :o) Ønsker deg en riktig fin fredagskveld…
    Klem fra Mette

    SvarSlett
  4. Jeg har faktisk funnet slike flotte kniver på loppemarked og de skal brukes nå til jul ved fruktfatene:) Ellers var det en stund siden jeg har vært på besøk til deg,så nå har jeg kosa meg med blogginnleggene fra desember. Så mye fint å se og så mye trivelig å lese om.
    Jeg hadde planer om slikt ikeateppe på lillestua/kontoret vårt, men dessverre utsolgt når jeg var der nå mandag:(
    Håper du har hatt ei trivelig helg på julebord og kos deg videre i førsjulstiden:)

    SvarSlett
  5. Den der med å kjøre fra Oslo med sovende passasjer har jeg også prøvd. Edru han da, men trøtt lell....
    ;)
    Tusen takk for målene på hagestua. Hjelper meg litt på vei når jeg skal måle opp "tomta" til vår.
    Klem!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.