søndag 13. desember 2009

Ba(l)kehelg..

God 3.søndag i advent og god Lucia! Tradisjon tro har vi bakt lussekatter, nå står de i ovnen og lukten sprer seg glad og lett uti rommet,-herlig! Etter en helg med julebord så koselige og trivelige, er det hjemmedag før juletrefest i barnehagen.
Lysene er tent, og amaryllis kommet i hus. Og flere svibler, vi gjorde ikke som Guttemamma og satte hatter på den og puttet dem i kjølerommet, smart idè vi får følge til neste år:-)
Inne er det så varmt at vi ikke fyrer i peisen idag, ville allikevel pynte den litt opp; tulipaner i en gammel mugge.
Og dette bildet er fra fredag da bestemor hadde pepperkakebaking med ungene, minstemor spiste deigen og forlot så det gode selskap:-)

God søndag fra

11 kommentarer:

  1. Å så koselig det ser ut med bestemor og de små pepperkakebakerne! ...og den aller minste baker`n som spiste deigen og deretter hadde viktigere ting å ta seg til..! Må bare le høyt! :))
    Å bake pepperkaker med mommo og bæppa var noe av det beste ungene kunne tenke seg i førjulstida når de var mindre.
    Her i huset blir det imidlertid ingen lussekatter i år siden husfrua glemte å kjøpe inn safran...! Men de andre julekakene blir det nok ei råd med. :)

    Fortsatt god bakehelg og god advent, Marianne!
    Klem June

    PS! Jeg tar gjerne i mot invitasjonen fra deg om å komme til koselig prat over en kaffekopp... Det kan være noe å se fram til på nyåret! :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei kjære deg! Så koselig med pepperkakebaking med bestemor! Jeg måtte også smile av minsten som syntes deigen var det beste med bakingen!!!
    I dag har vi gjort klar gaver og kort som skal sendes. Og så har jeg fått pyntet litt til til jul....
    Nå skal vi kose oss med å spise pepperkaker og tenne 3 lys!
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag!
    KLem fra Lunalu

    SvarSlett
  3. Så koselig dere har det, viktig med gode stunder:-)
    Sliter liiitt med logistikken her i huset..,
    i tillegg har en jeg er glad i fått hjerteinfarkt(ung...)og må pause litt fra bloggingen.
    Tenker på deg og ønsker deg og dine en koselig jul:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  4. Ser ut som dere har en koselig bakehelg!!! Lussekatter har jeg faktisk aldri bakt...må prøve det til neste år:))
    Ser ut så både barn og bestemor koser seg i pepperkakebakingen:))
    Tusen takk for hilsen, ja, dørene er like, og kommer fra Egedører i Egersund.
    Ønsker deg en fin kommende uke!
    Klem Anita

    SvarSlett
  5. å de så deilige ut,
    ja tenk 13 desemer alt,vi har feiret mannen idag,ti le vi rundt bordet,de små barnearn om i lucia glitter rundt hodet å gratulerte med store koser,de små er 2 og snart 5år,en herlig alder
    ønsker dere alle en god kveld vidre,klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Såå koselig dokke har hatt det i dag:)Herlige bilder:)
    Å adventslysa dine er NYDELIGE:)
    Hehe:)Minste jenta her i huset brukar å gjere det på same måten..Enda ho no er 9 år!
    Takk for gode ord frå deg:)
    Ønsker deg ein herleg start på ei ny veke med masse julestemning:)
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  7. Her har dere vært flink å bake ser jeg.Koselig blogg du har. Masse fint å se på.
    God søndagskveld til deg

    SvarSlett
  8. Så utrolig koselig tradisjon med pepperkakebaking med besteforeldre! Mine foreldre har bakt med de 2 eldste guttene her, og mamma kunne fortelle at de hadde spist minst like mye deig som de fikk kjevlet ut og laget pepperkaker av...Herlige er de!

    Lussekatter er det mange år siden jeg sist forsøkte meg på. Spørs om jeg ikke må til pers igjen, de er jo så gooooode!

    Klemmer fra Tonje

    SvarSlett
  9. Så koselige bilder, Marianne!! Det er jo så hyggelgi å bake sammen med barna:) Vår pepperkakebakedag ble jo ikke så vellykket, men vi prøver igjen en annen dag! *smiler*

    Ha en fin dag!!

    Klem Anette:)

    SvarSlett
  10. Så kosleig dere har det ,Marianne og så søt du er som nevner meg!! Du dette med eget domene skal gå av seg selv,google omdirigerer liksom alle søkene inn til den nye adressen din. Det tok ca tre dager før min nye adresse var operativ. Lykke til!!
    klem og fin mandag til deg og dine

    SvarSlett
  11. Kjempekoselig! Hadde liksom ikke energi til å bake lussekatter iår, men vi koste oss med en konsert litt utpå kvelden istedenfor...Stemning det også.
    Tusen takk for de søte lysene og den nydelige såpa. Jeg elsker engler!!!
    Takk for latter og tilstedeværelse på festen - du er toppen!! klem

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.