tirsdag 22. desember 2009

Stockholm i desember anbefales...

Tilbake etter en fantastisk helgekosetur til Stockholm! Min kjære og meg sammen med et vennepar hadde en uforglemmelig herlig og morsom helg med mange restaurantbesøk og for å si det slik, vi kom ikke akkurat tomhendt hjem.... Kjekt å dra bort og dele tide med gode venner, le og kose oss. En flott by med masse inspirasjon for en blogger...Store prismekroner som julegatepynt,-helt min smak!
Nå er vi tilbake til hverdagen og se hva som ventet meg: Gode Hege bloggvenninne sendte meg denne julegaven, så utrolig fint pakket inn! I motsetning til Guttemamma, har jeg faktisk klart å la være å åpne den, he he. Gleder meg veldig til julaften, og tusen takk, så overraskende og snilt. Med huset fullt av barn så bruker hun av sin dyrebare tid til å gi meg en oppmerksomhet, blir rørt av mindre.
Og ja, rørt ble jeg i bøtter og spann (bokstavelig) da jeg fikk verdens beste førjulsgave fra min kjære pappa. Gamle filmer var kopier over på dvd med nostalgisk musikk i bakgrunnen. Video fra da jeg lærte å gå, fra jeg syklet, husket (eller disset som jeg kaller det), meg og mine to storesøsken som gikk på ski..Og min fotomodell av en mor som i lårkort 60-tallskjole trillet tur,-ubetalelig! Jeg grein så jeg rista, måtte ringe hjem og takke. Stakkars mamma, trodde det var noe "styrgale", men så var det bare glede og takknemlighet over en fantastisk barndom med verdens beste mamma og pappa.... Ja, hører selv jeg begynner å bli eldre:-) Mimre-mimre...
Og så er det snart jul, vi dro på årets julemathandel og på vei hjem ringte mobilen..Ble så intervjuet av radioen mens jeg var midt i bilkaoset.. Men nå er det klart mht juletrepynten, røde roser til jul i små vaser på treet. Og hvite til nyttår. Min kjære kom hjem med blomsteroppsats fra jobben samt mang en eske med god mat,-smarte julegaver. Jeg har sendt ut pakker og kort og er vel i rute...I morgen er det siste arbeidsdag i år, gleder meg over å ha det så godt at jeg gleder meg til jul..er ikke alle som har det slik, og er du en av de, vil jeg herved gi deg en klem og gode tanker....
Klem,

8 kommentarer:

  1. Så koselig å få de filmene fra du var lita. Vi har masse smalfilm liggende fra jeg og søsteren min var små. Vi har alltid sett på de i jula, er så koselig. :) Så søtt det englemerket var. :) God Jul!

    SvarSlett
  2. Hi, hi-søt du!(Anette:Du er så utålmodig esse`:-))
    Nissemor i Halden:-)

    SvarSlett
  3. Åhhh, stockholm i desember er nok herlig. Jeg, eller rettere sagt vi, giftet oss i Stockholm i August i fjor.. For en deilig by!
    Innom for å ønske deg og dine en GOD JUL!
    Klem J.

    SvarSlett
  4. Hei marianne.
    Ønsker deg og dine en fredylt og koselig JUL:
    Kos deg masse.
    Jule klem Kristin

    SvarSlett
  5. Tusen takk for hyggelig abc-julebrev og flott julekort av unga. Nå er det julekos for alle penga! Kanskje vi får til treff i romjula? Vi ringes plutselig...Nyt morgendagen.

    SvarSlett
  6. Så utrolig flott gave du fikk fra pappaen din!
    Kommer innom en liten tur nå på lillejulaften, før jeg begynner å kose meg med dagens TO DO liste - pyntre tre og hus og sånn....Gleder meg!
    Men først vil jeg ønske deg en nydelig og flott jul, og et sprudlende og fantastisk godt nyttår!
    Jeg er så glad for at jeg har funnet bloggen din - du er ei flott dame, og du gir så mye inspirasjon!
    Stor juleklem fra Lunalu

    SvarSlett
  7. ♥ Titter innom for å ønske deg og dine en riktig GOD JUL ♥

    Klemmer fra Malin Virginia

    SvarSlett
  8. Min første tur innom dene bloggen! Utrolig fin plass og hus dere har! Følger deg videre nå :-) Fortsatt god jul!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.