onsdag 2. desember 2009

Juletre og grønt i hallen..

Da er hallen pyntet, grønt er skjønt? Mot det hvite ble det rolig og godt å komme inn døra. Tok "lysgrønngreia" rundt rekkverket opp til 2.etg. Vet ikke om det ble harry eller stilig ennå, men slik ble det nå iår:-)
Liker så godt trappa, utfreste detaljer og brede stolper. At trappa er bred er også et pluss, møbler kan lett flyttes opp eller ned;-)

Da Henrik og jeg hentet kransemateriell i skogen igår, fikk vi også med oss et lite tre som har kommet inn i hallen. Grønt er fargen som skal lage jul der, og med treet og noen lykter ble det ferdig pyntet. Små skåler med t-lys. Lyktene kjøpte jeg på Indiska i fjor, to er knust hittil dessverre... Slipt inn et hjerte,-perfekt!

Alle bokstavene er samlet; XMAS.
Slik ble kroken.
Hadde to familier på mimremiddag etter sommerens telttur nå ikveld, kjempetrivelig!!! Fikk denne flotte julestjerna, samt flaxlodd og ikke minst Løiten aquavit, hedersakevitten fra 150årsfeiringen-for en gave! Vi så bilder og hadde gjettekonkurranse fra sommerens Sverigetur (Koster og Strømstad med lavvo,-slå den;-)
Og tilslutt, dere skjønner det går i besøk så det blir dårlig tid til svar på kommentarene, men jeg blir veldig glad for de, tro meg!! Stor klem fra julemor-

som har satt opp kønnbænd idag..Dompap og rød sløyfe må til!

21 kommentarer:

  1. Så koselig du har pyntet! Kjempe fint med grønt på gelenderet, og minijuletre og lykter i kroken.
    Ha en fin 3. desember!

    SvarSlett
  2. God morgen Marianne. Så vakkert du har pyntet, skikkelig koselig. Alle må jo få julestemning her. Ha en fin dag. klem Kristin

    SvarSlett
  3. Hei Marianne,
    likte trappa med granbar opp rekkverk.ikke harry i mine øyne,bare jul.
    skjønt i gangen din å,nydelig liten gran,å det speilet som troner så stolt der,er jo så underbart vakkert,
    ha en hyggelig dag,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Så flott du har pyntet i gangen. Det grønne gjør seg virkelig både i gang, stue og andre steder ja gitt! Ikke kommet så langt enda her, men julen kommer nok sigende her også om ikke lenge. Ha en fortsatt fin førjulstid. Den stabburskvelden hørtes utrolig koselig ut du! Klæm Tina

    SvarSlett
  5. Litt av en velkomst gjestene dine får i den vakre julepynta hallen din:o)Alltid koselig å besøke bloggen din Marianne...God adventshelg til deg fra Malvia

    SvarSlett
  6. Hei på deg.lenge siden sist ;))
    hadde meg en liten blogg pause,hadde så mye å gjøre,men nå er jeg tilbake ;))
    Uff ikke si at det er harry,hehe har jo gjort det samme selv..
    her snør det og jeg kjenner litt sånn julestemning i kroppen ;))
    ha en god 3 dag
    klem fra meg ;))

    SvarSlett
  7. Må bare si at jeg likte måten du har pyntet trappen på. Resten av gangen er også fin!
    Så skikkelig koselig ut kranselagingen i forrige innlegg. Du er heldig som har et slikt stabbur hvor du kan samle venner og kjente til slike aktiviteter! Det må være koselig.

    Ha en flott dag og kos deg:)

    SvarSlett
  8. bARE lekkert... trappen din er en drøm, så dette ble nydelig.. er innom bloggen din hver dag, og det er bare så koselig hos deg.. ha en fortsatt flott advent, gleder meg til mere bilder av julepyntet hus!

    SvarSlett
  9. Så fin du har pyntet det.. Du er heldig som har en slik vakker trapp, og hall, som du har pyntet så fint naturen:) Synes det ble veldig koselig:)
    Klem Ingunn..
    Ps: Det ligger noe til deg inne hos meg:)

    SvarSlett
  10. neida ikke harry i det hele tatt,syns det ble kjempefint alt du hadde pyntet i gangen. misunner alle med slik fin trapp. vi sliper og sliper vår gamle trapp.den var full av svartlim etter belegget,noe svineri spör du meg. så trappa blir nok ikke hvit til jul.
    ha en fin kveld.
    klem bella

    SvarSlett
  11. Så deilig julestemning i hallen!!!
    Syns det var flott med girlander oppover den Herskapelige trappen:)) Er på jakt etter grønn girlander jeg også, men det ser ut som om jeg må lage den selv...
    Så flott at du arrangerer kransebinding på gården, på stabburet, heldige de som får være med på det hos dere:)))
    Ha en fortsatt fin adventstid!
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. oj, her var det fin julestemning! Synes kroken ble spesielt nydelig!!!!enkelt og fint!!!! I LIKE!!! Nå er det endelig snart helg igjen - håper på å få gjort litt hobbysysler da!
    En fin torsdagskveld til deg, Marianne!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  13. Så fint all pynten ble! Langt ifra harry når du har en sånn lekker trapp;)
    Ha en fin helg!
    Monica

    SvarSlett
  14. Jeg har bare en ting å si: Du er fru Jul!
    Godt du er glad i tradisjoner, for nå nærmer det seg snart en årlig en...Vi gleder oss til neste helg!

    SvarSlett
  15. Så nydelig du har pyntet!! Jeg har gledet meg veldig til at du skulle begynne å vise frem denne nydelige herregården i all sin juleprakt!! :) Jeg skal lese videre nedover for å se om det har kommet flere Jul på Balke-reportasjer her på bloggen! ;)

    Takk for informasjon om sendetider for Utfordringen! Jeg holder på å drive både meg selv og familien min til vanvidd! "Nå MÅ vi klare å huske på det programmet som mamma skal se på TV dere!" er ofte hørt hjemme hos oss de siste ukene :)) Tirsdag 19 eller søndag 12, -hvor vanskelig kan det være?!! Vel, jeg har enda ikke klart å få det med meg, men nå på søndag da SKAL jeg! Har lagt inn alarm på mobilen min! :DD Nysgjerrig jeg? Njæææ... ;)

    Ønsker deg og dine en riktig fin helg!

    Klem, Ann,
    Interiørbloggen Glassveranda.

    SvarSlett
  16. Så fint du har pynta, kjempekoselig!! Får skikkelig julestemning hos deg!:)

    Ha en fin helg! Klem Nina

    SvarSlett
  17. Jeg synes at trappa ble kjempefin, Marianne :) du er så kreativ!!! Gleder meg til å se mer av julen på Balke :)

    Ha ei koselig helg!

    klem fra Lisa

    SvarSlett
  18. Nydelig pyntet hos deg! "Grønt er bare skjønt", ikke sant! :-) Det var et flott speil og bord dere hadde - mahogny er sååå pent til lyst interiør! Takk for titten! Du er hjertlig velkommen til å delta på julekalenderen min - ny luke hver dag! God helg på Løten!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  19. Kor fin dompapp!Kor du får tak i dompappa ?

    SvarSlett
  20. Hei anonym, ekte dompappa får du hvor som helst hvor menn ferdes hører jeg snakk om;-) Slike døde dompappaer som jeg har i kønnbændet mitt får du i blomsterbutikken. Om du vil jeg skal sende en til deg, må du bare si navn og adresse,-)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.