torsdag 19. februar 2009

Juksegardiner..

Etter en morsom "bordnatt", holder jeg nå på å vaske og rydde huset mens Henrik ser tv, Eida H hos farmor og to menn setter opp rikspakken på au-pair-rommet.

Det er flere som skriver om juksegardiner idag, både hvitstil og emmelines..Tenkte jeg skulle vise mine liftgardiner...


Man ruller jo aldri ned liftgardinene på stue/kjøkken, så derfor brukte jeg bare litt stoff for å lage dem. Satte inni rundlister som jeg malte likt som gardinstoffet, og vips, ble det en rimeligere gardin enn det den kunne ha kostet... Restestoffet fikk mamma, og det kom tilbake som en tube til å trekke rundt lampa i kroken.
Ang. gardiner, fikk et tips i et interiørblad, som jeg vil tipse andre om... For å gardinene til å går rundt hjørnet, kjøper man oldemorstang, maler den som gardinene og sager av i hjørnet. da vil faget gå rundt kanten. Ble litt på skakke dette, men passer da bra til malejobben jeg har gjort...Dette skal rettes opp, altså;-)


Ellers må jeg takke Hege for tips om Home and cottage, jeg stakk innom der igår og fant meg pute og sinkform til smålys....


får jeg stå på før vannet blir kaldt... Og etterpå, ut på ski med lillegutten min;-)