torsdag 27. januar 2011

Svart senker natten seg...


 ...i stall og stuer...  Endelig fant jeg Luciatoget fra Next Season Design som jeg har ønsket meg hurr lenge som helst!  Ja, jula varer helt til påske...Neida, men jeg har leita slik etter denne!  Den skal bare lyse litt, og innen helga er over, er den i julebua mi...
Neste advent skal den stå på peishylla og skinne hver kveld, forhåpentligvis er antallet i toget like mange som vi er familiemedlemmer her på Balke da:-)

Fant også denne linfargede lampeskjermen på samme butikk.   
Og så er dagens spørsmål, hvor har jeg vært?:-)  Om du ikke har svaret utfra mitt språk i deler av teksten og hint om hvor Lucia feires spesielt mye, skal du få et hint til: 
Riktig, hadde møte med ordførere og rådmenn i sørdelen av fylket idag, og med  kun 4 km til riksgrensen, ble det både kjøttbullar, kycklingfilet og godis m.m. med meg hjem fra jobb idag,-livet er herlig!

Klem fra
akkurat hjemkommet fra "harrytur":-)

12 kommentarer:

  1. Skjønner du er glad for luciatoget ditt. Det var nydelig! Er perleblomster hos meg i dag. :)

    SvarSlett
  2. Da kunne du jo tatt turen innom meg da?!;))

    KLEM KLEM
    Anette:)

    p.s. Oj, ser under her at jeg har fått award!? Tusen takk!

    SvarSlett
  3. Da var du heldig som fikk tak i.
    Så hyggelig med fam økelse. Det blir det i min fam også. Jeg blir bestemor;-))
    God helg til deg som jeg kjører forbi både titt og ofte;-))

    SvarSlett
  4. He he - godt å høre at Harryland frister fortsatt!
    Her er vi sånn nogenlunde på beina i heimen, og gleder oss til helg. Det er lov å ha lucia framme hele året. Jeg har to engler jeg ikke klarere å legge bort. De ser på meg fra kjøkkenvinduet nå!
    God helg til dere! Vi sees snart...Følg m i posten!

    SvarSlett
  5. Gratulerer, den er bare NYDELIG!! Er det ikke herlig når man endelig finner akkurat DEN tingen man har lett etter i lang tid ;0) Ønsker deg og dine en herlig fredag! Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Hei ! Kom tilfeldig innom bloggen din. Jeg liker lysetaken veldig godt. Kan du fortelle i hvilken butikk du har kjøpt den ? Send meg gjerne en mail til mamma_toril@yahoo.no.

    SvarSlett
  7. Ja, var ikke den søt? Jeg kjøpt den på lysbutikken i Charlottenberg, den rett over grensen ved Kongsvinger...Halv pris, nå 250,- Kan kanskje sendes om du spør pent?:-)
    Lykke til!
    Kontakt
    Tel: +46 (0)571-21060
    Helga Görlins gata 1
    lamplagret_sweden@telia.com
    http://www.lamplagret.se

    SvarSlett
  8. Ser at de tar 629,- for den pluss frakt i nettbutikken...

    http://lamplagret.jetshop.se/default.aspx

    SvarSlett
  9. Skjønner du er fornøyd med lucia-toget:) Jeg sto og sikla på den sist jeg var i Charlottenberg, men jeg kjøpte den ikke:( Angrer på det altså, for den er kjempefin.

    Ønsker dere på Balke en god helg:)

    SvarSlett
  10. Hei,
    Så KJEMPEfin lucia-lysestake!!! Du kjørte jo nesten forbi gården vår på din "harry-tur"! Kom på at vi har faktisk bare vært over grensa en eneste gang siden vi flyttet hit... Kanskje vi skal ta en tur snart igjen :-)
    En god helg til deg & dine
    fra Cathrine

    SvarSlett
  11. For et nydelig luciatog. Jeg har akkurat samme figurer og de er så skjønne. Man skal ikke kimse av en Sverigetur eller to, det er ikke bare kylling og kjøttbullar man kan finne da :-) Nydelig lampeskjerm.

    Ha en strålende helg!

    Klem
    Netta

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.