onsdag 19. januar 2011

Hvis jeg var lege...

Hei og god kveld, håper du har det bra!  Her er det nydelig vinterstemning....


Kom akkurat hjem fra Glatta, siste gang da prosjektet jeg leder er avsluttet og trafikkulykkene har gått ned.  Fin gjeng, flott ungdom! Det som rører meg mest er frivillige som stiller opp gratis, bare for å hjelpe oss...Heia NAFgutta!
Ellers så måtte jeg ta meg en vaniljekaffe og ikke minst en sjokoladeterapi idag...  Var på ultralyd i Elverum og det første legen spurte meg om, hvor mange barn har du?  Tre, så dette blir mitt fjerde keisersnitt, sa jeg.  Vet du hva hun svarte?  "Det er ikke bra, vi her anbefaler ikke flere enn tre keisersnitt.  Dette gjør det veldig vanskelig for oss leger å utføre operasjonen."  Jeg trodde jeg skulle dette gjennom gulvet...Javel, svarte jeg, det er vel litt vanskelig å gjøre noe med nå? Hva vil du jeg skal gjøre?  Så fortalte jeg at poliklinikken på Hamar hadde gitt grønt lys til ett til, og at jeg hadde vært på rikshospitalet og der sa de at alt så veldig bra ut.  Da leste hun journalen fra siste forløsning, og svarte; "ja, dette går fint, vi har også hatt 5 og 6 keisersnitt.  Ikke tenk mere på det jeg sa.."  Hva tror du jeg tenker på nå?...  Riktig...  Vel, jeg har sendt søknad til et annet sykehus, det der er det minst proffe svaret jeg har fått av en lege..Snakk om å urolige unødig...  Når hun i tillegg ikke klarte å ta bilde, si feil kjønn og så rette det opp da jeg sa hva de sa på riksen, og bare skrive av journalen fra rikshospitalet, så trengte jeg en kaffe da jeg kom hjem derifra...  Så hvis jeg var lege, tror jeg ikke jeg hadde villet sagt det der uten å lese journal og undersøke først...

Takk for praten, nå må jeg jobbe litt før kvelden senker seg....  God natta fra

20 kommentarer:

  1. Å herregud, er det mulig???
    Hadde nok sendt søknad et annet sted jeg også:))
    Skikkelig unødvendig av en uproff lege...Håper du klarer å lavære å tenke så mye på det!
    Håper du klarte å nyte din velfortjente vaniljekaffe og sjokoladeterapi idag;))

    Ha en nydelig torsdag, klem♥

    SvarSlett
  2. Ja det må jeg si var utrolig uproft...
    Huff, men håper du får en bedre opplevelse et annet sted.
    Bra alt står bra til med babyen da:)
    Ha en fortsatt fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Uff....så unødvendig å si sånt. Blir nok greit skal du se men kanskje greit med en lege du kan stole skikkelig på:)

    Det trafikkprosjektet blir jo lagt merke til...elggevir i kule farger:)

    Pass godt på deg selv i tiden fremover da:)

    SvarSlett
  5. Det kunne ikke være noe særlig å få høre noe slikt fra en lege, spesielt når det ikke stemmer. Det var uprofesjonelt gjort... Skjønner godt du vil gå til en annen lege, ja..

    SvarSlett
  6. Puh! Godt du søker deg til et annet sykehus!
    Min gamle far er lege, og han er stadig forundret over at folk velger bilverksted med omhu, men tar til takke med legehjelpen uten å sjekke noe nærmere. Vi må ikke være så redde for autoriteter!
    Ta vare på deg selv, og stå på til du får kompetanse og omsorg fra helsevesenet *s*
    Klem fra Liv - som har en venninne som har tatt 4 flotte keisersnitt!

    SvarSlett
  7. Man skal høre mye.... hjelpe meg! Slik skal man da slippe når man er gravid!

    Lykke til med babyen i magen og ha en riktig fin bloggekveld!

    SvarSlett
  8. Huffameg, for en trasig opplevelse! Jammen godt du hadde vært på Riksen først og hadde det klart allerede ;)
    Leeeenge siden jeg har vært inne hos deg nå ja! Visste ikke at du skulle ha bebis en gang! Gratulerer så masse da :) Når har du termin?
    Nattaklem fra Barbro

    SvarSlett
  9. Hei Marianne
    Huff… så uproft! – er det mulig!!! – skjønner godt at du ble betenkt. Tror nok jeg også har gått et annet sted ja… Nydelige tulipaner, koselig… Ønsker deg en fortsatt fin uke, klem fra Mette

    SvarSlett
  10. Føyer meg inn i rekken - BYTT lege!
    En ting er at det er uproft - for det andre har jeg to venninner med mer enn tre keisersnitt..!!
    DET GÅR SÅ FINT VENNEN:-D
    Klem, H.

    SvarSlett
  11. ...og den bittelille sjokoladebiten var nok terapi???

    SvarSlett
  12. Er ikke mye annet du må gjøre enn å bytte sykehus og lege. Det der var UTROLIG uproft!!! Jeg er egentlig veldig sjokkert at dette er mulig, men som andre har sagt og som du har fått vite på Riksen så går dette flott an:)
    Ønkser deg et godt svangerskap med mange gleder!
    Og som Skoland/Soug family sa: Var den sjokoladebiten nok terapi?? :))
    Ønsker deg en flott torsdag!
    Kristin

    SvarSlett
  13. Dette ble alt for personlig å blogge om,eller??

    SvarSlett
  14. At det går an!! Utrolig uproft og unødvendig!! Herlighet!!! Bytt lege med en gang, du skal slippe sånne bekymringer når de 2 andre stedene allerede har sagt at alt er OK... Nesten så en får lyst til å rapportere sånne leger!

    Nyt resten av graviditeten du Marianne og håper vi får til å møtes med våre små til sommeren!

    STOR klem fra
    Stine some endelig har skjønt hvordan jeg kan kommentere på bloggen din... hehe...blond vettu...

    SvarSlett
  15. Hei, kanskje det, men dette er jo min blogg som jeg selv sensurerer, så nei jeg synes ikke en opplevelse som den fra legekontoret igår ble for personlig å blogge om, jeg.. Men uenige kan vi være om det såklart.
    Om dette ble for personlig, så ikke les www.ninasgaleverden.blogspot.com som tok oss med inn på soverommet på tirsdag;-)

    SvarSlett
  16. stakkars deg vennen,
    det var så uprofft som det går an, herreli altså, du skulle ha klaget til sykehus direktøren,går ikke an å behandle folk sånn,
    å når maner gravid er man jo så følsom,
    NEI kos deg med magen å din graviditet du Marianne,
    riktig av deg å søke om keiser snitt hos andre,
    spør på riksen,
    jeg blir så sinna på sånne leger,
    vi har møtt på endel uvitende leger på vår vei vi å, å når det har gjeldt silje, ja da blir jeg så sinna, de må jo se mennesket å,

    dette går greit vennen.
    masse god kaffe kurerer gruff,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  17. Kjære deg, jeg har 4 barn og tre keisersnitt. Sist startet de operasjonen uten at bedøvelsen virket, så det jeg vil si er. En lege som en føler seg utrygg på, unngå det hvis du kan. Dette er ikke for personlig å blogge om....
    Jeg ønsker deg videre lykke til, og håper dette ikke sender mørke skyer over en tid som skal være fin for dere. Føler at jeg vet litt hvordan du har det nå.....en god klem til deg

    SvarSlett
  18. Det går ikke an å si noe sånt. Stol på det de sa på riksen og velg det sykehuset du vil føle deg trygg på. Dette kommer til å gå så fint:-)

    SvarSlett
  19. Meg igjen....ja jeg fikk full narkose fort, men den legen kan jeg ikke treffe på noen som helst måte idag, for tøft. Men det er slik som skjer svært sjelden...og nå er jeg redd for å ha kremt deg. Det var ikke meningen iallefall, håper du sover godt inatt min venn.

    SvarSlett
  20. Huff, jeg fikk så vondt av deg i dag, Marianne! Makan til uproff lege!! Håper du klarer å tenke positivt og at du får fødeplass et sted du føler deg trygg på legene! Det kommer til å gå bra!! :)
    Kjenner jeg ble veldig spent på kjønnet også jeg da, men det er kanskje hemmelig frem til Litenimagen melder sin ankomst? :)

    Ha en fin kveld!
    Klem fra meg som til slutt kom meg hjem fra bhg i dag også....tok bare 35 minutter i dag... :-P

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.