lørdag 22. januar 2011

Hvor ofte står du vet kjøkkenbenken?

Good morning!  Var en fin trener/oppmannkveld igår, og gjestegiveriet Kilde serverte nydelig mat, biff med fløtegratinerte poteter, asparges, sopp og fylt tomat...mmmmm.  Minuset var at jeg ikke spiste hjemme, og her har vi en helgeregel om at den som lager kveldskosen, slipper å rydde bort.  Så idag har jeg ryddet vekk halvspiste bakepoteter og annet.  Jeg tror både min kjære og jeg står en god del ved oppvaskbenken, spesielt etter at vi nå er uten aupair....  Så da er det jo litt trivelig at vi har det koselig der...
En primula i potte og et vaniljeduftelys fra Ikea står og lyser opp og lukter deilig mens nødvendige arbeidsoppgaver må gjøres...
Vasken er nedfelt, det er vi veldig glad for.  Da kan smuler skyves nedi vasken uten den irriterende kanten..  Vi har også zaloen i nedfelt såpedispenser.  Denne er fra Børma og beholderen i underskapet gjør at vi slipper den plastikkflaska på benken.  (-For oss som ikke opplever at den går av seg selv i benkeskapet;-))
Nå har ungene fått frokost og koser seg med barne-tv, og min kjære som har hatt omgangssyka er på bedringens vei, hurra!  Da er det tid for biscotti og lørdagslatte...Nytelse...
En stor klem til mine besøkende, og ønske om en god lørdagsmorgen....

7 kommentarer:

  1. Så stilig vasken på kjøkkenet er! En gang i fremtida skal vi fornye kjøkkenet her også, men nå er det badet, så det andre får vente. Lekkert med alle de fine primulaene hos deg.

    SvarSlett
  2. Blir nok endel foran kjøkkenbenken, men jeg tror vi fordeler ganske godt. Jeg lager for det meste all mat og min kjære har tatt på seg oppgaven å rydde:)
    Stilig vask med såpedispenser dere har. Zaloflaska står dessverre altfor ofte å tar opp plass. En god ide å ta med seg til neste kjøkken;)
    Kos deg hele lørdagen til ende!!
    Klem Kristin

    SvarSlett
  3. hei hei.
    så mange kjekke detaljer på kjøkkenet,
    veldig gjennom tenkt,
    primula gir stor glede,
    å elsker vanilje lys til ikea...

    ønsker dere en riktig god lørdag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Du den zaloen var lur! Sånn vil jeg og ha, hihi!! Ha en fin helg, klem!

    SvarSlett
  5. Hei fru balke:) alltid så koselig å komme innom bloggen din. God helg til dere. Her har vi tatt en fin Harry tur:) i dag. Men hytta helt klart neste helg og ski gåing. Klem Ingebjørg

    SvarSlett
  6. Hei og hå, nyter nydelig Eidsvollkaffe idag, mmmmmm... Vi drar på setra for å sjekke snø og tak i morgen, fine skiforhold der oppe nå. Harrytur høres bra ut det også, nyt kvelden videre:-)

    SvarSlett
  7. Så flott en vask - og stilige detaljer! Me like!!!
    Står ikke så alt for ofte foran kjøkkenbenken - mest når jeg baker eller ordner med kveldsmat. Her i huset er det min kjære som står for matlagingen!!!
    Ønsker deg en flott søndag!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.