torsdag 20. januar 2011

Nøkkelen til et godt liv...

Her er nøkkelen...; familiekos:-)
God kveld og takk så mye for støtte, trengte den!  Idag har jeg vært på Alvdal i møte med Aukrustsenteret.  En nydelig bygd som dessverre er kjent i disse dager for groteske ting...Jeg fikk helt frysninger da jeg var der...Et så lite samfunn med så grusomme saker...Kan ikke skjønne foreldre/foresatte som kan gjøre noe slikt...  Denne saken opprører meg, og det verste er jo at det sikkert er flere slike lidende barn som vi ikke vet om... 
Kjøpte en rull med matpapir, Flåklypamatpapir.  Morsom idè!
Nei, da er det godt å føle seg som en litt snill mamma som jeg gjorde idag da jeg tok med lillemor på biblioteket og satt og leste koselige barnebøker for henne, så fin ei stund....Dyrebar tid dette..  Etterpå var det hjem for å lage middag, kjøttboller i brunsaus med stappe og grønnsaker. 
Dessertmenyen var vafler, storesøster forklarte og hjalp til, så det var to stolte jenter som serverte verdens beste vafler (og verdens mest rotete kjøkken;-)) etterpå.  Men hva gjør vel det...?
Ellers har jeg fått meg litt spalteplass på bloggen Sjarmerende Chic og vil med dette ønske dere en finfin fredag, her skal vi nyte en rolig helg med skiturer og kakao...- Og ikke minst synet av primula på kjøkken og i stua:-)


4 kommentarer:

  1. Herlige bilder!! :)
    Kan tenke med dere koste dere på biblioteket i dag.. deilig å kunne slappe av! Og nyte tiden!

    Huffa ja.. for en trist sak!! Og det værste er at det finnes flere barn som lider!

    Og det som skjedde med deg i innlegget under her er rystende! Stå på Marianne!! :)

    Stor og varm klem til deg!
    Kos dere i helgen!
    Klemmer

    SvarSlett
  2. Så kos med vaffeldesserten og stilig matpapir! Ble ganske overrasket over hvor uprofesjonell lege du støtte på ved ultralyden.. utrolig hva man kan få seg til å si! Ha en god helg!! Klem

    SvarSlett
  3. Å det så deilig ut med vafler:) Og så smaker de aller best når de er laget med stolte barnehender, rotet får en ta en annen gang.
    Ble faktisk inspirert til å lage det til dessert i dag. Takk for ideen:)

    Nå skal jeg snart bake ut brød, så husvask før jeg tar helg:)

    God helg til deg og dine!!
    Klem Kristin

    SvarSlett
  4. Hei Marianne!
    Ja, det er en enormt trist sak, og det gjør vondt langt inn i sjelen å høre om det! Barn skal IKKE oppleve sånt, de skal ha det trygt og godt og ha foreldre som elsker dem, og gjør alt for dem!

    Gratulerer med barn nr. 4 som er i anmarsj! Men det var synd å høre om legen du møtte, og som bare ga deg uro og bekymring! Du burde kanskje la legen få vite det? Han/hun kan jo ha hatt en dårlig dag, og må ha forstått at dette ikke var det beste utgangspunktet for resten av ditt svangerskap og/eller en evt. fødsel der! Tenk positivt du, og kos deg med den voksende magen!

    God helg og god klem fra
    Cathrine :-)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.