søndag 11. oktober 2009

Sommeren taes inn i stua..

Jeg har brukt dagen til å finne frem vintertøyet, du verden så mye en familie på 5 har.... Da jeg hengte på plass det flotte ulltøyet lillemor fikk av svigers igår, kom jeg på noe.... Inn fra hennes rom går det en dør inn på et kott vi samler vintertøy etc. på.
Hva om jeg maler og så setter inn to koselige senger på langs mellom pipa, en stumtjener til å henge fra seg, noen fine gardiner og vips,-et gjesterom? Ja, det tror jeg blir bra! Greit å ha gjestesenger ferdig, vi har en ekstra barneseng som også kan stå der... Likte så godt den turkisfargen som er malt på endeveggen..Vi får se hva det blir til...Følg med;-)





Som Camilla og hennes romantiske hjem skriver om, er det koselig å hente litt fra sommerens utemøbler og ting-tang inn når snøen daler ned her på Hedmarken en tidlig søndag morgen...

Jeg har tatt med inn de hvite trebøttene og pleddene jeg har sydd motiver på. De står nå i stua og minner meg om at sommeren er over..
Vi har nå funnet frem Sydenkataloger, tror det blir en tidlig vårtur på oss neste år..Er litt værsjuk etter denne sommeren.. Vi bruker å ta en Sydentur i året, men iår ble det heller telttur på oss... -Vel, noen i familien dro til varmere strøk, da...;-) Har dere noen anbefalinger? Middelhavet blir for kaldt i mars, men kanskje du har reist til et sted du anbefaler for en barnefamilie? Tips taes imot med takk...
Nå fårikål og vinterdekkskifte... Søndagsklem,

.

6 kommentarer:

  1. hei marianne,så kjekt å kunne lage et ekstra gjesterom,ja skal asolutt følge med,spennende.snør det hos dere?oj her regner det i strie strømmer.
    skjønner godt det er masse tøy til en familie på fem,vi var å det før de store flyttet ut.asolutt koselig å ta inn sommerting å pynte inne.
    ønsker deg en herlig søndag.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Gjesterom er kjekt å ha ja, det drømmer jeg også om, men så lenge vi bare har en 4-roms blokkleilighet så blir det med drømmen.

    Så snøen har kommet til Hedmarken allerede? Her i Oslo har vi foreløbig ikke sett noe til den, heldigvis. Det blir så kaotisk i hovedstaden når snøen kommer ;o)

    Ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  3. Forresten, fårikål stod på menyen her i huset også i dag. Godt var det!

    SvarSlett
  4. God søndagskveld i stua!! Ikke noe reisetips i mars...men vi har alt bestilt til neste sommer...
    klem

    SvarSlett
  5. Hei Marianne!
    Skjønner godt du blir "vær-sjuk"
    - er slik selv..!
    Har reist til Kanariøyene på den tiden av året, er vel der dere har størst sjanse for sol og varme..?
    Hadde rundt 25,
    -ingen stoor opplevelse av stedet vi var , men deilig med varmere klima:-)
    Ellers må du vel veeeldig langt avgårde!
    Ha en fin uke:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett
  6. SÅ spennende å se hva dere får til med det lille rommet! Den grønnfargen syns jeg absolutt skal få lov til å bestå, helt nydelig nyanse :)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.