søndag 25. oktober 2009

På gjensyn!

Hei, da er jeg tilbake etter en flott tur til Oslo, veldig kjekt selv om 3, 5 timer i en operasal en sen fredagskveld ikke kommer til å bli vane for meg, men kjekt å ha vært der!
Vi glemte å nevne for lillemor at klokka skulle flyttes en time tilbake, så hun visste ikke at hun skulle sove ekstra idag..;-) Fordelen er at huset lukter god mat klokka halv sju! Eida Helene og jeg stod opp tidlig, kokte opp røkte svineknokler, så til middag ble det godt svinekjøtt som har kokt i 3 timer, stekt i ovnen en halv time, blomkål, purre, aparges, kålrot og gulrøtter i hvitsaus, kokte mandelpoteter...Nydelig! Vi rakk til og med en trilletur og båtopphenting før middagen som ble servert klokka 12.. Noe helt annet: Søstrene Grenes har rimelig toilettpapir, mange farger og emner. Jeg kjøpte et med sudoko til brutter'n som elsker å løse det. Den lilla til adventstiden, og den rød målbåndrullen matcher det røde gulvet på gjestedoen:-)
Ellers vil jeg minne om:

(Foto: Fabelaktiv)
Premiere på høstens nye sesong!

Tirsdag den 27. oktober kl 19.00 braker det løs på NRK Super. Med ny programleder, nytt klassetrinn, nye drakter og nye oppgaver er det klart for høstens helt nye sesong av Utfordringen!


Truls Pedersen, som blant annet er kjent fra Klar Ferdig Gå og Hut i Heita, reiser hver uke til et nytt sted i Norge hvor han leder 6. klasser gjennom tøffe oppgaver på deres vei mot Supermerket sammen med trafikkekspert Marianne Mittet Solbraa.

Førstkommende tirsdag har Truls og teamet tatt turen til Storhamar skole som ligger på Hamar. I denne episoden kjemper 25 elever fra 6. klasse for å komme seg gjennom de tøffe og vanskelige utfordringene på veien mot det høythengende Supermerket!! Reprise søndag og tirsdag formiddag.
Så med slikt hektisk program må jeg bare si på gjensyn, til uka er jeg tirsdag til torsdag på tur, Tv-innspilling og seminar der jeg skal legge frem Ringsakerprosjektet,-ja til trafikkLYKKE! Er også blitt bedt om å holde foredrag i Larvik, så slik går no dagan:-) Ikke mye malingslukt her lenger, nei...
Klem, som håper så inderlig Vivi leser dette, slik at hun oppdager hvilken søndagsmiddagshusmor jeg kan være;-)

4 kommentarer:

  1. Mmmmm, ble sulten nå gitt! Skal se deg på tirsdag, gleder meg! Klem fra ho Ellen.

    SvarSlett
  2. å skal si du er travlere enn travlest,skal se på deg på tirsdag,blr kos det..
    nydelige ilder av en god middag..
    huttaheiti ja,vet du det er et sted her i arendal som heter det,hihihi,med skilt som det står Huttaheiti på..ha en god søndag og en god uke med alt du skal,ta en pust i bakken av og til,fordi du fortjener det,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Grønnsaksstuing, gode barndomsminner:-)) Gleder meg til tirsdag:-)
    Hilse tante-ungan fra meg.

    Klem fra Lena

    SvarSlett
  4. Hehe - lest og notert! Imponert!

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.