torsdag 10. september 2009

Ut på tur!

Lysekrona i dagligstua... Har ikke noe med teksten å gjøre da men...;-)


Dagen fly og vi henger nogenlunde med! Idag ble det sykehusvisitt, en god venninnes datter har fått diabetes, så da ble det Hello Kitty antrekk og roser fremfor godterier og brus. Har selv vært på barneavdelingen med minstejenta da hun måtte ligge i lyskasse en dag eller to da hun var en uke gammel, tiden går SÅ tregt der. Det er SÅ kjedelig...Så da er det fint vi kan stikke innom i ny og ned.



Ellers har jeg bestilt Svalbardtur idag, og vet du hvem som skal få være med til Longyearbyen når jeg skal på jobboppdrag i november? Jo, Amalie og Henrik! De ble SÅ glade!!! Vi blir der tre dager, og skal nok få se isbjørn og kjøre skuter;-) Er det noen av dere som har vært der og kan si litt om hva vi kan vente oss? Vel, dette blir koselig, de skal få være med på innspillingen, kose seg med ho mor og bo på hotell!



Men nå er det altså senga, jeg SKAL rekke innom alle dere i helga!!! Savner en oppdatering!




Klem, Marianne

14 kommentarer:

  1. Heisann. Det er SÅ koselig med besøk når man er på sykehus. Vi var 87 døgn da guttene kom til verden og besøkene vi fikk var fantastiske!! Ønsker deg ei god natt!

    SvarSlett
  2. hei marianne,
    sal si du er en travel dame,så gøy med tur da,dere får det nok kjempeflott,aldri vært der..
    blir nok godt å få besøk når man ligger på sykehus,trist når de unge blir rammet,kjenner flere som har diabetes,de unge takler det fint etterhvert,spræyter går som en selvfølge,men når det er nytt er det ganske skremmende åde for store og små,
    ha en koselig dag,
    fra sylvia

    SvarSlett
  3. Hei marianne,
    Så gøy med Svalbard tur, det blir nok spennende. Kos deg i høst været og nyt helgen.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  4. Helt konge med Svalbard da! En kompis av meg har vært der. Og de så faktisk isbjørn, noe som visstnok ikke er så vanlig...
    Hva er det du jobber med egentlig? Så heldige dere er!!!

    SvarSlett
  5. Hei igjen! Jeg fant oppskrift på snurring og knyting av kanelboller hos hvitstil.com (http://hvitstil.blogspot.com/2008/02/oppskrift-p-svenske-kanelbullar.html). Jeg brukte min egen bolleoppskrift, men det er nok akkurat det samme. De er jo ikke så veldig ulike da...

    Håper du får ei kjempeflott helg!

    SvarSlett
  6. Så spennende med Svalbard tur da...Kos dere masse! Har selv ei datter med diabetes som har hatt det i snart 5 år.Det var VELDIG skremmende i begynnelsen og veldig trist å tenke på at dette skal hun ha livet ut.Min datter klarer seg fint og begynte fort og sette sprøyter selv,tross sin lave alder.Men dette var en kamp til å begynne med...Nå har hun fått insulinpumpe og det er vi fornøyd med.I mange år var det vanskelig med å få barnevakt da familie og venner ikke tok seg bryet med å lære seg litt om denne sykdommen...Nå er jenta 8 år og med mobilen i lomma og ekstra mat og juice i sekken er mor fortsatt litt småengstelig hver gang hun forsvinner ut døra.Syntes nok det er litt små flaut at jeg ringer å maser,så hun har spurt om jeg ikke heller kan skrive meldinger...Ønsker venninna de masse masse lykke til!

    SvarSlett
  7. Hei!!! Så flott at du tar deg tid til å gå i sykebesøk, kan tenke meg at det ble satt stor pris på!!! Spennende med Svalbardtur!
    Ønsker deg en deilig helg, Marianne!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  8. Oi så moro med Svalbardtur. Og enda morsommere at ungene får være med da. Kult.
    Lysekrona var utrolig flott.
    Sykehus er utrolig kjedelig når man er pasient der. Snilt å ta turen innom på besøk.
    God helg.

    SvarSlett
  9. ho ho!! LOL - der fikk jeg meg en god latter, husker du Jesus.... på min dialekt sier vi også disse istedet for huske, så jeg tror nok jeg kunne gjort det samme som deg! Herlig!!!!
    Så deilig med helg!! Go klem til deg!

    SvarSlett
  10. Wow for en flott lysekrone. Den var helt etter min smak altså :)

    Og så koselig at barna får være med. Det er vrkelig mye hyggeligere å være på tur når man har med seg familien.

    Ønsker deg en fin helg! fredagshilsen fra Margrethe

    SvarSlett
  11. Håper sykehusbesøket ble koselig, til tross for at det som regel oppleves overveldende å få en slik diagnose!
    Og heldige dere som skal til Svalbard. Min kjære har vært der, men det var i Juni, så det var vel litt andre aktiviteter på den årstiden. Tenker dere gleder dere, Svalbard er et drømmereisemål!

    Og by the way, nydelig lysekrone ;)
    Ha en kjempefin helg på Balke!

    SvarSlett
  12. Hei: Takk for hyggelig tilbakemeldig på bloggen min:) Svalbard blir spennende både for deg og barna dine:) Mine 3 stebarn bodde faktisk der med sin mor fra feb -juni i 2006.
    Det var en stor opplevelse. De bekriver det som mye mørke, lite isbjørn, mye billig godteri:)

    SvarSlett
  13. hei igjen marianne,
    takk for hyggelig kommentar hos meg,
    ja livet byr på humper når vi minst aner det,å det å ta vare på hverandre å gjøre hver dag hyggelig er utrolig viktig,når sykdom rammer barn blir vi voksne veldig sårbare,men vi kan ikke annet enn å gjøre hverdager gode for barna så får vi stole på leger å eksperter så godt vi kan,jeg er ganske ny i denne blogg verden,jeg elsker interiør å dille å dalle,kanskje for mye vil noen si,hehe,men det er bare en liten del av livet mitt,en slags utblåser ventil på en måte,har prøvd litt av hvert i livet,har bla en en datter 13 år med scoliose,75 grader deining,å kan føle oss alene med det av og til,lurte på åskrive innlegg på min blogg om silje,kan jo være andre der ute med samme,så vi må absolutt bry oss om hverandre å stoppe opp å finne ut hva som er viktig,vi er nok mange dype sjeler i blogg verden,tenker på dere.
    liker så godt å besøke balke gård,helt skjøn sted dere har her,bestandig moro å lese
    ha en fin søndag.
    fra sylvia

    SvarSlett
  14. Heisann!
    Nydelig lysekrone-veldig lurt å ha med den i innlegget;-)
    Så snill du er- omtenksomt gjort når noen er syke..
    Nå er det forresten min tur å være "slakt"
    -føler jeg er en flerarma blekksprut med hissig temperament!
    Måtte bare innom for å ønske deg en fin uke;-)
    PS! Kjempe-heldig som får dra til Svalbard(har lyst selv jeg!)
    -har et vennepar som bor der!
    Klem, Hege.

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.