mandag 28. september 2009

Høst...

Hva er så dette?
Hint 2:
Hei, da er vi igang etter Moldehelg og masse moro! Her går det i full fart, så beklager dere som ikke får besøk om dagen.... Jobb, FAU-møte, fotballkamp og bortrydding av sommerklærne har vært dagens agenda. For høsten har virkelig kommet, se her:
mmm...I morgen blir det fårikål.... jeg elsker fårikål, og best dagen derpå...Så jeg lager den nå ikveld slik at den er dagen derpå i morgen! Mel, lauvbærblad, salt, pepper i pepperkokeren (gåten overfor), hodekål og lammekjøtt... Knallgodt! Høst, ja...
Og høsten har kommet på kjøkkenet, nå er de lyse stolene byttet ut med myke, gode stoler som er trekt med lensmannsstoff.
Jeg liker godt detaljene på treverket... Nå må vi smake litt, det lukter så godt fårikål her ;-)

God natta fra

12 kommentarer:

  1. Jeg tar hinte!!hehe..
    Skikkelig god høstmiddag:)

    SvarSlett
  2. Håper det smakte. Jeg fikk det på søndag, og det var deilig.

    I dag har jeg kost meg med å lese meg langt bakover i bloggen din. Jeg skulle lese meg opp på lysthus, som jeg har skikkelig lyst på, og googlet det. Dermed havnet jeg hos deg og tenkte, men henne "kjenner" jeg jo fra før. Dermed leste jeg masse hos deg i dag. Som jeg koste meg. Masse nydelige bilder her hos deg, det er så kjekt å se, og veldig inspirerende.

    Klem fra Lisemoren

    SvarSlett
  3. Hei på deg.
    Pepperkokeren kjente vi igjen ja. Vi hadde også fårikål på søndag, skikkelig god høstmiddag.

    SvarSlett
  4. Nydelige møbler, og fårikål er en favoritt nå på høsten - det blir en runde til på oss - hadde forrige helg, men kan ikke vent et helt år før neste gang, nei! klem fra Gro

    SvarSlett
  5. hei på deg,
    skjønner godt du har travle dager,så mye på programmet,godt du er ung.
    kos deg masse med fårikål nå,syntes du hadde det så koselig på kjøkken dit med høst stoler fremme.
    ha en god dag
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Nå ble jeg sulten!
    Ha en fin dag. :)
    Klem A

    SvarSlett
  7. Okei,
    -skal gå, men ble sulten gitt!!
    Takk for tipset:-)
    Nyydelige stoler , de likte jeg veldig godt!
    Ha en fin dag, klem Hege.

    SvarSlett
  8. Mmmm, fårikål spiste vi hos svigers i helga... Mmmm....
    Koselig de "høst-stolene" dine ja, så lurt å bytte ut når det blir mørketid! :)

    SvarSlett
  9. Mmmm....fårikål er godt, ja !
    og pepperkokeren kjenner jeg godt til.
    Smart å putte pepperen i den så slipper man å sitte å pirke pepperkornene ut etterpå.
    Kjempekoselige stoler du har.
    Ha en fin dag !

    SvarSlett
  10. Hm, ja nå er det fårikål tid, kjenner at det hadde smakt. Fine stoler. Kristin

    SvarSlett
  11. Pepperkoker....har jeg aldri sett før! Men høres jo smart ut!!! Fårikål - mmmm, deilig høstmat!
    Klem fra Lunalu

    SvarSlett
  12. Hi, hi - den tok jeg ganske så raskt gitt... Håper fårikålen smakte fortreffelig :o)

    Kjempefin spisestue du har - nydelige stoler, med klart sittekomfort - OG det kan jo være deilig når man nyter laaaaaange, gode måltider i hyggelig lag....

    Ha en fin tirsdagskveld videre!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.