onsdag 23. september 2009

Hotell, spøkelser, jakke og båt-innlegg:-)

Hei igjen, tilbake fra jobbreise til Mo, tjo-ho! Der rista det i Widerøflyet, styrtregna og ikke nok med det, det spøkte på hotellet...
I den gamle delen ved hotellet går ei ung jente hvileløst rundt. Hun kom visstnok i ”uløkka” en gang på 1800-tallet. Det knirker og knaker i den gamle hovedbygningen på Meyergården. Ett av rommene, Virgina 345, har fått et eget mystisk rykte. Her skal, i følge sagnet, ei tjenestejente ha tatt sitt eget liv. Tjenestejenta kom i ”uløkka”, og visste ikke sin arme råd. Fortvilet valgte hun å ta sitt eget liv. Flere skal ha truffet på henne i den gamle fløya. En gjest skal ha sett ei jente i hvit nattkjole og med svart hår, i speilet på rommet. Gjesten hengte et håndkle over speilet for å fred, men da han våknet om morgenen lå det i vasken. Han så fortsatt tjenestejenta i speilet. Andre har også opplevd noe uforklarlig i den gamle fløya. Ansatte har følt uforklarlige ting når de har vært oppe alene, og det er ansatte som nekter å gå opp hit om natta. De i resepsjonen har hørt om gjester som har følt at de har fått ei pute over hodet.
En annen gjest tok bilder på Virgina 345. Han syntes rommet var meget spesielt. Da han fikk dem fremkalt var det uforklarlige skygger på bildene. Tro det eller ei. Det er faktisk slik at det er flere gjester som ønsker å bo på det gamle rommet 345 Virgina - som verken har bad eller toalett, men to senger å gjemme seg under og ett skap å gjemme seg i. Uhuuu:-)
Jeg bodde en etasje over og hørte ikke om dette før ved frokostbordetidag...Takk og lov!
Bildene er fra hotellet, og sjekk elgen:Og her er vårt elggevir, hvitmalt og lyst!:-)

I det flotte høstværet rakk vi en liten båttur før kveldsmaten, stor stas å bli med storebror på tur!
Da vi gikk av, fikk båteieren kjøre "racerfort". Vi er superfornøyde, takk til kjære båtselgere og nå blogglesere på Råholt!:-)
Klem,
Ang. Ilse shotshelljakka, så er den kjøpt på www.styledelux.com Jeg kjøpte den for 1198,- dkr. og med porto og norsk kurs ble det 1440,- nkr. I tillegg måtte jeg ut med 180,- nkr i toll da jeg hentet den på posten, så jeg sparte ca 400,- ifht butikk. Men nå stakk jeg innom nettbutikken for å linken, og ser de har økt den til 1398,-dkr nå...

6 kommentarer:

  1. Hoppsan :-)
    Ble så nysgjerrig på overskriften din ,
    - at jeg bare måtte si jeg har vært her!
    Herlig innlegg, og supersøte unger:-)
    Skulle gjeeerne hatt de turkise stolene fra hotellet jeg da:-)
    Ha en fin og avslappende kveld,
    klem Hege.

    SvarSlett
  2. Åh my God! Jeg er så himla mørkredd, husredd og ellers bare redd, og i tillegg tror jeg på spøkelser, fikk frysninger på ryggen jeg nå! :-| Om jeg tuller?? I wish...!!

    SvarSlett
  3. spennende historie det med tjeneste jenta,grøss å gru.
    sjønne båt bilder,alltid skjønt å komme seg på vannet en tur.
    nsker deg og dine en god natt.
    fra sylvia.
    ps.luringer de som har satt opp pris på jakke,heldig du var.

    SvarSlett
  4. Åh, så deilig skummelt. Vet ikke om jeg ville bodd på det rommet men :)
    Litt spennende også...
    Ha en flott onsdags kveld.
    Mumseklem fra meg :)

    SvarSlett
  5. Skrekk og gru!! Er så utrolig gla for at jeg ikke viste dette når jeg overnattet på meyergården!!! Kommer ikke til å overnatte der flere ganger, pysete som jeg er;)

    SvarSlett
  6. Snille eller ei, jeg komer ikke til å overnatte der igjen,haha..ALDRI...;)

    SvarSlett

Takk for din kommentar til Balke gård, jeg setter stor pris på en hilsen fra nettopp deg selv om livet mitt kan være så hektisk at jeg ikke rekker å svare eller besøke deg...

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.